hoe je haar goed stijlen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

chantal_99

hoe je haar goed stijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-13 20:58

ik heb krullend haar en altijd als ik het stijl is het heel lelijk met heel veel volume en normaal is een beetje volume wel mooi maar dit staat heel lelijk bol weet iemand hoe ik mijn haar nou echt pinstraight kan krijgen?

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 21:00

ik lees even mee heb het zelfde probleem als war jij heb en bij mij gaat het na een tijdje altijd weer krullen wat voor spul ik er ook in doe

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 21:12

Was je haar me shampoo tegen pluis haar, vervolgens doe je er cremespoeling in tegen pluis haar. Dit spoel je niet uit maar kam de klitten eruit met de cremespoeling erin. Dan pas uitspoelen. Erna niet meet borstelen, het borstelen zorgt ervoor dat de punten van je haar van elkaar gescheiden worden waardoor je extra pluis krijgt. (Dit werkt ook als je je haar niet steilt maar gewoon pluisvrije krullen wilt) vervolgens doe je er een goed beschermings spul op oliebasis in. Dit laat je even intrekken, vervolgens föhn je je haar droog met een föhn met eenplat hulpstuk. Zodra het droog is, kun je eventueel nog mt een steiltang nabewerken om het nog steiler te krijgen. Let er op dat je bij het föhnen en bewerken met de steiltang met de onderste haar lagen pluk voor pluk begint en klem de bovenste haren omhoog zodat je alles goed steil kunt krijgen zo pak je steeds nieuwe plukken erbij... aan het einde eventueel een heel klein beetje haarlak erover en het haar blijf mooi steil (zolang je uit vochtige en regenachtige omgevingen blijft)

Patriciavt

Re: hoe je haar goed stijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 22:42

Ik doe altijd mn haar wassen en het helemaal op laten drogen. Dan serum erin (heb van die argan-olie, kon ik bij mijn kapper krijgen) Dan doe ik mijn haar in een staart behalve de onderste streng. En dan pluk voor pluk uitkammen en stylen. Elke keer als de strengen op zijn, staart los, weer een grotere pluk los en dan die in strengen stylen. Na het stylen nog wat serum erin. Bij mij is het dan echt stijl-stijl :)

Escada

Re: hoe je haar goed stijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 22:45

Ik lees ook even mee. Heb nu een pony laten knippen en met mijn krullende haar ziet het er na 10 minuten al niet meer uit.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 22:45

Patriciavt schreef:
Ik doe altijd mn haar wassen en het helemaal op laten drogen. Dan serum erin (heb van die argan-olie, kon ik bij mijn kapper krijgen) Dan doe ik mijn haar in een staart behalve de onderste streng. En dan pluk voor pluk uitkammen en stylen. Elke keer als de strengen op zijn, staart los, weer een grotere pluk los en dan die in strengen stylen. Na het stylen nog wat serum erin. Bij mij is het dan echt stijl-stijl :)

Ik doe hetzelfde en belangrijk een hele goede stijltang!!! Ik heb zelf een stoom straightener zodat mijn haar niet beschadigd.
Laatst bijgewerkt door listiglistje op 19-05-13 22:46, in het totaal 1 keer bewerkt

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 22:46

haar nat, straight en nog wat erin, deze maakt het van zichzelf al wat recht. en beschermt tegen de hitte. dan me haar half droog stylen LET OP ! ALLEEEEEEN ALS JE EEN STIJLTANG VOOR OOK NAT HAAR HEBT !!!!! verder laten drogen, en daarna ieder plukje nog een x of drie. en dan juist de andere kant op draaiend waar het staat. staat het omhoog? dan met de stijltang zo dat de aanzet van het haar naar beneden komt.
en ja, mijn haar heeft het heeeel zwaar :D

TsarinaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 22:47

Neon schreef:
Was je haar me shampoo tegen pluis haar, vervolgens doe je er cremespoeling in tegen pluis haar. Dit spoel je niet uit maar kam de klitten eruit met de cremespoeling erin. Dan pas uitspoelen. Erna niet meet borstelen, het borstelen zorgt ervoor dat de punten van je haar van elkaar gescheiden worden waardoor je extra pluis krijgt. (Dit werkt ook als je je haar niet steilt maar gewoon pluisvrije krullen wilt) vervolgens doe je er een goed beschermings spul op oliebasis in. Dit laat je even intrekken, vervolgens föhn je je haar droog met een föhn met eenplat hulpstuk. Zodra het droog is, kun je eventueel nog mt een steiltang nabewerken om het nog steiler te krijgen. Let er op dat je bij het föhnen en bewerken met de steiltang met de onderste haar lagen pluk voor pluk begint en klem de bovenste haren omhoog zodat je alles goed steil kunt krijgen zo pak je steeds nieuwe plukken erbij... aan het einde eventueel een heel klein beetje haarlak erover en het haar blijf mooi steil (zolang je uit vochtige en regenachtige omgevingen blijft)

dit is inderdaad de beste manier !