Vreselijke hoofdpijn

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Warboel

Vreselijke hoofdpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-13 15:44

Hoi Bokkers,

Vanochtend werd ik wakker met enorme hoofdpijn, aan de rechterkant ter hoogte van m'n oog. Vriendje heeft 2 paracetamols voor mij gehaald, dus die ingenomen en nog even een uurtje geslapen. Toen ik wakker werd dacht ik dat het wel ging, maar toen ik opstond om te douchen kwam het weer keihard terug. Ben ook een beetje duizelig en kan m'n hoofd moeilijk bewegen omdat dat erg veel pijn doet. Het lijkt alleen niet uit m'n nek te komen... Heb 1,5 uur geleden een ibuprofen (400) genomen en verder lig ik al de hele dag een beetje op bed te hangen. Want zowel de paracetamol als de ibu werken voor geen meter -O-

Het is dus echt 1 plek die echt vreselijk zeer doet, kan echt wel janken als ik op moet staan.
Hebben jullie nog tips die zouden kunnen helpen zodat ik zo in ieder geval even beneden kan gaan avondeten? -O-

Liefs, Warboel

mayniac_val

Re: Vreselijke hoofdpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 15:47

Heb je wel genoeg gedronken?

agee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 15:48

Als het echt zo erg is als jij omschrijft, dan moet je de dokter bellen!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-13 15:48

Ja zowel vandaag als gister genoeg gedronken :j voornamelijk water...

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 15:50

Ik heb dit ook regelmatig en dan altijd dezelfde pijn op dezelfde plek, echt onwijs vervelend inderdaad. Doet het bij jou ook minder pijn wanneer je erover wrijft of als je erop drukt? Ik ben bang dat aspirine enzo allemaal niet zullen helpen, bij mij meestal niet. Vaak bind ik een sjaal om mijn hoofd of doe ik een pet behoorlijk strak om, maar dat is vooral om dan een beetje hetzelfde effect te krijgen als wanneer ik er de hele tijd op druk. Bij mij zakt de pijn dan vaak wel iets, maar het blijft geboelig. Bij mij houdt het vaak een dagje aan en wordt ik de volgende dag weer normaal wakker. Sterkte.

R00s

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 15:52

Waarschijnlijk een migraine aanval. Heb je er vaker last van?
Bij mij helpt er niet veel tegen een migraine aanval vooral licht uit ogen dicht en liggen, helaas. Denk ook dat dokter bellen vrij weinig zin heeft. Als je er vaker last van hebt kun je wel naar je HA gaan en een doorverwijzing vragen naar de neuroloog :)
Sterkte!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-13 15:56

Nee ik denk niet dat ik de HAP bel hoor. Misschien als ik er ook zo'n last van krijg als ik lig, maar dat gaat nog wel :)

@DewiRox: nee het wordt niet minder als ik erop druk of wrijf. Vervelend als je het vaker hebt!

@R00s: weet niet zo goed, ik heb een maand of 2 geleden kort achter elkaar 2 migraine aanvallen gehad. De hoofdpijn was toen minder maar ik was wel vreselijk misselijk (heel fijn in een trein zonder toilet) en heb ook een aantal keer overgegeven. Het werd toen beter in het donker inderdaad, maar dat maakt nu niet echt uit... Ben ook niet misselijk, voel me op de hoofdpijn na eigenlijk prima.

Edit: bedankt voor het meedenken :)

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 15:59

op 1 plek geconcentreerd, en de pijn wordt erger als je beweegt? Klinkt als migraine. Kan in principe geen kwaad, maar een paracetamolletje en/of ibuprofen zijn eigenlijk waardeloos, zeker als je ze inneemt als je al in de pijnaanval zelf zit.

Wachten dus tot het overgaat, en als je het vaker krijgt, huisarts en evt verwijzing naar de neuroloog, zoals al opgemerkt. Die kunnen in elk gval betere pijnstillers voorschrijven.

Sterkte! Ik stond er vanochtend ook weer eens mee op, lig de hele dag al op bed bij te komen (pijn is bij mij meestal niet het grootste probleem, omdat ik dus zware pijnstillers heb... maar de vermoeidheid helaas wel).

edit: je kan migraine zonder en met misselijkheid hebben, ene keer wel, andere keer niet, en dat geldt voor alle aura's, symptomen etc. Dat is dus (helaas) geen goede manier om te bepalen of het een migraine aanval betreft.

agee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 16:02

Ik begrijp niet waarom je niet gewoon even de huisarts belt. Daar zijn ze toch voor.
Niemand van ons kan beoordelen wat je hebt, en voor jezelf is dat ook lastig.
Hopelijk heb je niets ernstigs en is het straks of morgen over, maar er kan ook wel echt iets aan de hand zijn en daar hebben ze nu juist artsen voor opgeleid om dat te onderzoeken.
Ik zou gewoon even bellen of langs gaan, dan heb je in ieder geval meer zekerheid.
Sterkte.

_Covergirl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 16:03

Het zal wel niet goed zijn, maar wat ik nog wel eens doe als ik migraine-achtige hoofdpijn heb, is met mijn voeten in een bak ijskoud water gaan zitten. En dan echt in één keer erin. Dat wil nog wel eens helpen, niet altijd, maar het valt te proberen toch?

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-13 16:08

@Dallista: Dan zal het inderdaad toch wel migraine zijn inderdaad. Dit is de 3e keer in 2 maanden en daarvoor heb ik er nooit last van gehad. Vandaar dat ik ook echt niet weet wat me overkomt, had nooit hoofdpijn :=

Thanks en jij ook sterkte!

@agee: je hebt wel gelijk dat de artsen daarvoor zijn, maar volgens mij is de HAP niet zo blij als je voor hoofdpijn komt.. Maar kan altijd even bellen!

@covergirl: kan ik altijd proberen! Wordt wel het koudste water wat uit de kraan komt dan, onze vriezer heeft gister de geest gegeven :=

_Covergirl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 16:10

Ik doe ook gewoon kraanwater hoor! Wel koud, maar niet met echt ijs erin. Brrr. Tis met kraanwater al koud zat!

agee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 16:15

Lieve Warboel: Je hoeft de HAP ook niet 'blij' te maken. ZIJ zijn er voor om JOU te helpen en niet andersom.
We betalen met z'n allen een HELE berg aan verzekeringspremie, dus als je een arts nodig denkt te hebben, dan moet die gewoon beschikbaar zijn.
Op dit moment ben jij niet zeker van je gezondheid, dus dan moet je je geen zorgen maken over het feit of de arts wel blij is met je telefoontje. Dan had hij maar putjesschepper moeten worden, dan had ie niet in 't weekend hoeven te werken. Je kunt dus gewoon even bellen.
Heel veel sterkte en hopelijk heb je niets ernstigs en ben je morgen weer de oude.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 16:17

Ik heb altijd die hevige, eenzijdige hoofdpijn, waarbij medicijnen niet helpen op de dag voor ik ongesteld moet worden. Ik heb me erbij neergelegd, het zal wel hormonaal zijn.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 16:21

Misschien helpt een goede hoofd/rug/nek massage van vriendlief? Lekker zachtjes de spieren een beetje los wrijven? Ik weet niet of je daar eventueel al tegen kunt, maar dat helpt mij vaak (mijn vriend masseert me alleen nooit :') ) even de spanning eruit halen..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 16:23

Heb je iets van menthol in huis? Bad olie, douche schuim, rhinocaps, whatever...
Dat geeft mij ontzettend veel verlichting bij migraine. Ik ben zelf migraine patiënt, en migraine is er in vele vormen. Ik heb zelfs aanvallen zonder pijn!

Dus: hop de douche in, en vervolgens je bed in.
Sterkte!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-13 16:25

We hebben rhinocaps in huis Stef! Ga het proberen, bedankt voor de tip!

Zal het vriendje straks vragen Saintelette. Hij is nu repeteren met z'n band :)

Thanks Agee, kan er altijd een belletje aan wagen!

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 16:39

Hevonen schreef:
Ik heb altijd die hevige, eenzijdige hoofdpijn, waarbij medicijnen niet helpen op de dag voor ik ongesteld moet worden. Ik heb me erbij neergelegd, het zal wel hormonaal zijn.

Yup, daar hebben veel vrouwen met migraine last van (hormonaal, niet perse op dezelfde dag(en) natuurlijk). Kan erg pijnlijk zijn. :(:)

Mijn advies is om altijd bij dit soort twijfelgevallen een hoofdpijndagboek te starten. Uitgebreid noteren data, tijdstippen, beschrijf de pijn als dat kan, met lokatie, evt. aura's en bijkomende wymptomen als je daar last van hebt, evt. triggers die er zouden kunnen zijn geweest, pijnstillers die je hebt ingenomen en wanneer precies t.o.v. de pijnaanval (en of ze werkten!) etc. Klinkt heel stom, maar geloof me, dan nemen artsen je ineens een stuk serieuzer dan als je komt met 'vage' klachten als "Ik heb de laatste tijd vaak hoofdpijn."

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 16:45

Misschien zit er gewoon een spier vast in je nek ofzo :) Mijn nekspieren zitten nogal vaak vast, en koppijn die ik er van krijg %) Je zou een fysio ernaar kunnen laten kijken.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-13 16:58

Goede tip Dallista, ben er na de laatste migraine aanval mee begonnen maar geen hoofdpijn meer gehad daarna. Tot vandaag dus :+

Zou ook heel goed kunnen hoor mayniac_val. Moet van de week sowieso naar de fysio want heb een klein spierscheurtje in m'n kuit, kan die gelijk even maar m'n nek kijken of er wat vast zit.

Overigens zit ik nu op de bank en het lijkt wat gezakt te zijn! Had nog 2 paracetamolletjes gekregen van m'n moeder en die lijken in tegenstelling tot vanochtend nu toch wel wat te helpen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 17:04

Inmiddels zijn we vijf kwartier verder na opening en post je nog steeds :+
Doe jezelf een plezier en zet je internet uit ;)

xTesske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 17:07

Heb ook altijd enorme hoofdpijn, ben nu bij de fysio ervoor.
Het komt omdat 2 nekwervels bij mij vastzitten en daardoor krijg ik de hoofdpijn gepaard met migraine.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 17:32

Dit klinkt bij mij als migraine..
Mijn advies: pc uit, je bed in zonder ook maar enig geluid, gordijnen dicht en eventueel een handdoek over je hoofd als het nog te licht is...
Dinsdag zou ik dan de huisarts bellen voor een afspraak om het te controleren en desnoods migraine tabletten.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 17:42

Dinsdag is er niks te controleren. Migraine kan je niet zien, behalve op een scan dan

Sachet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 17:46

Dus enkel als je staat of toch ook wel als je ligt?