Iemand de gouden tip tegen slijmbeursontsteking heup?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Katja

Iemand de gouden tip tegen slijmbeursontsteking heup?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-13 08:46

Ik heb al een hele tijd (paar jaar) last van een sluimerende slijmbeursontsteking in beide heupen. Niet altijd fijn maar heel functioneel en geen drama. Twee maanden geleden is de rechterkant opeens heel heftig geworden. Na vier weken ontstekingsremmers die geen effect hadden heeft de huisarts het ingespoten met corticosteroïden wat na een dag of zes effect leek te hebben maar binnen een week kwam de pijn weer in volle hevigheid terug. Dus weer aan de diclofenac maar het gaat gewoon niet weg.

Op dit moment slik ik iedere dag 150mg diclofenac en tussen de 1000 en 4000mg paracetamol maar kan vaak 's nachts niet slapen omdat ik wakker word zodra ik omdraai.
De fysio heeft de spieren aan de zijkant al een aantal keer losgemaakt maar dat geeft geen verlichting.

De huisarts blijft een beetje hangen in nog meer pillen en nog langer wachten en op internet is de enige oplossing die ik kan vinden het verwijderen van de slijmbeurs. Iemand ervaring hiermee?
En heeft iemand de gouden tip waardoor mijn klachten minder worden?

vraagteken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 08:54

Vriendin van mij heeft precies hetzelfde, kon ook niet op haar zij liggen en stil staan deed ook pijn....Ze is naar een sport medisch centrum geweest en daar kwamen ze erachter dat het veroorzaakt werd door lage rugpijn. Zij is naar een fysio gegaan die dry needling gebruikt in zijn behandelingen. Daar heeft ze heel veel profijt van gehad. Na drie behandelingen is ze al erg opgeknapt.

Katja

Re: Iemand de gouden tip tegen slijmbeursontsteking heup?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-13 08:56

Maar werd de ontsteking in haar heup veroorzaakt door de lage rugpijn of was de pijn in haar heup uitstralingspijn?

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 09:01

Geen ervaring met slijmbeurs in heup, wel met die in mijn schouder.
10 jaar mee doorgedabberd voor ik doorverwezen werd.
Middels een kijkoperatie werd het schouderdak bijgevijld, maar omdat de slijmbeurs zo chronisch ontstoken was, is het ding er uit gehaald, wat een verademing zeg *\o/* .

Diclofenac hielp bij mij overigens ook helemaal niks.

vraagteken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 09:02

De rugpijn bleek de oorzaak te zijn, wat overigens een totale verrassing was want ze had helemaal geen last van haar rug maar kennelijk compenseerde ze dat door haar hele houding aan de te passen.
Ze had zelfs uitstralingspijn naar haar scheenbeen.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 09:09

Voor de pijn: koelen, koelen, koelen.
Koelgel halen bij drogist, help hartstikke goed.
Ik zit momenteel met 2 tennisarmen, nou als ik die gel niet had gehad!!!!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-13 09:13

Bedankt voor je reactie nektosha, gelukkig reageert de ontsteking in mijn schouder wel op diclofenac. Hoe lang heb jij moeten revalideren na je operatie?

Dan is dat voor helaas niet de oplossing vraagteken. De slijmbeurs was met aanprikken overvol dus er zit echt een probleem daar.

Koelen met gel werkt voor mij helaas niet vrouwe. Ik zit een keer of vier per dag 10 minuten met een coldpack en dat geeft op die moment wel verlichting maar helaas lost het probleem er niet van op.

vraagteken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 09:21

Dat hij vol zit met vloeistof kan heel goed hoor, want hij is natuurlijk zwaar geïrriteerd. Dat was bij mijn vriendin ook het geval. In elk geval beterschap gewenst!
(en kijk wel uit met Diclo....erg slecht voor je nieren bij langdurig gebruik)

ffnessence

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 09:24

Ik heb 10 jaar geleden mijn slijmbeurs laten verwijderen uit mn heup.. Deze was chronisch ontstoken door een snapping hip ( peesplaat lag niet goed over het heupgewricht)
Ik moet zeggen dat het wel even heeft geduurd dat ik hersteld was, maar dat kwam meer door de snapping hip. Na een jaar liep ik weer een slijmbeurs onsteking op omdat ze namelijk terug kunnnen groeien! Dit wordt er van te voren niet bij verteld. Nu gaat het prima ik heb nooit meer een onsteking gehad.

Weghalen van de slijmbeurs heeft wel gevolgen, je maakt minder tot geen gewricht smering meer aan, en hebt dus meer kans op slijtage.

Weet je wat de oorzaak is van de ontstekingen?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-13 12:29

vraagteken schreef:
Dat hij vol zit met vloeistof kan heel goed hoor, want hij is natuurlijk zwaar geïrriteerd. Dat was bij mijn vriendin ook het geval. In elk geval beterschap gewenst!
(en kijk wel uit met Diclo....erg slecht voor je nieren bij langdurig gebruik)
Ik snap het dan even niet. Als de pijn uit je rug komt dan lijkt me dat je slijmbeurs niet overvuld raakt.

ffnessence: helaas zijn de oorzaken niet bekend en omdat ze door mijn hele lijf heen zitten wil ik dat eerst weten voor ik laat opereren. Mijn linkerenkel is stuk en daardoor werd er gezegd dat ik teveel rechts belast en daardoor de heup geirriteerd is. Ben daar 5 maanden geleden aan geopereerd maar inmiddels belast ik links heel veel meer dan rechts want ik ben echt bezig mijn heup te ontzien.

ffnessence

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 17:36

Als ik een tip mag geven laat je eens nakijken door een orthopeet op hypermobiliteit. Dit heb ik nu al 18 jaar. Er is prima mee te leven ( en je blijft je lebven lang lening) maar je hebt wel vaker pijn in je gewrichten.
Door je spieren en banden te trainen van je een hoop op.

Omdat je aangeeft dat je door je hele lijf problemen hebt, ging dit belletje bij mij af.

Sterkte ermee..

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 17:41

door lage rugpijn, of gewoon rugpijn, kun je onbewust je houding aan passen aan die pijn, waardoor je dus andere delen van je lichaam verkeerd belast, bijvoorbeeld heupen, waardoor die slijmbeurzen over de zeik kunnen gaan.
dus niet dat de pijn vanuit de rug komt, maar door houding aanpassen door rugpijn, belast je je heupen verkeerd en gaat de boel ontsteken.
oorzaak van de slijmbeurs ontstekingen in voorbeeld van vraagteken, is dus die rugpijn waardoor de houding werd aangepast, gevolg was ontsteking van slijmbeurzen door verkeerde belasting.

een gouden tip is in ieder geval , uitzoeken waarom/waardoor die ontsteking er zit, zit ie er omdat hij er gewoon zit, of zit hij er omdat je door wat voor reden dan ook je heupen verkeerd belast.
bij verkeerde belasting zou je door de boel correct te leren belasten heel veel winst kunnen halen.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-13 21:48

Ik heb HMS ffnessence dus goed herkend :j
Train al een jaar of 6 onafgebroken bij de fysio en daarvoor periodes wel en niet.

Ik zal de fysio nog eens naar mijn rug laten kijken maar volgens mij komt het daar niet vandaan. Is pas nog gecontroleerd en ik ben een paar weken geleden bij de osteopaat geweest en toen was er weinig bijzonders met mijn rug.
Heb daar ook totaal geen last van.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 21:53

hoeft ook niet direct rug te zijn natuurlijk, maar misschien is er toch iets in je houding waardoor je je heupen net verkeerd belast :)
kan van alles zijn , ik heb een slechte knie en een voet die af en toe moeilijk doet, daardoor loop ik soms verkeerd en krijg ik last van mijn heupen en/of onderrug (straalt van heupen uit naar rug en/of andersom of alleen 1 van beiden )
hoeft echt maar een klein iets te zijn...

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-13 21:56

Dat begrijp ik. Helaas zijn er zoveel dingen in mijn lichaam slecht dat het lastig is om helemaal normaal te lopen ook al wordt daar heel goed op gelet en train ik daar heel hard voor.

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 22:02

Ik ben behandeld door een osteopaat. Na de eerste sessies kwam het na een klein half jaar terug. Na de tweede keer niet meer. Geen idee wat ze nu precies gedaan heeft maar feit is dat het weg is.

ffnessence

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 17:31

Ik heb een tijdje bowen therapie gedaan, erg fijn maar wel aan de prijs alshet niet door je verzekering wordt vergoed.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-13 15:45

Ik blijf voorlopig even bij de osteopaat. Volgende week de tweede behandeling en ik hoop dat ik daarmee steeds een stukje verder kan komen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 16:18

Katja schreef:
Dat begrijp ik. Helaas zijn er zoveel dingen in mijn lichaam slecht dat het lastig is om helemaal normaal te lopen ook al wordt daar heel goed op gelet en train ik daar heel hard voor.

dan word het idd al weer een stuk lastiger
hopelijk kom je toch op een punt dat je in ieder geval functioneel kunt bewegen zonder al te veel pijn in je heupen...ik moet er zelf ook echt op letten dat ik goed sta/loop/beweeg anders ga ik het ook al snel voelen
zou er eigenlijk weer eens naar moeten laten kijken misschien

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-13 16:23

Ik moet ook goed opletten. Gewrichten niet vastzetten, niet overstrekken, in balans staan.
Heb nu nieuwe steunzolen dus wie weet helpen die ook een beetje maar op dit moment is het nog niet veel.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 20:25

Zijn er ook röntgenfoto's gemaakt, mijn huisarts stuurde me eerst door om foto's te maken van de schouder waar een slijmbeursontsteking zat. Hij vertelde dat slijtage aan gewrichten vaak ontstekingen veroorzaakt en dat het beter is om dit te weten met het oog op behandelen. Ik heb een sterke maag dus ong. vier maanden ibuprofen geslikt en nooit last weer gehad.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-13 20:26

Van mijn heupen zijn nu nog geen foto's gemaakt. Het is even wachten op het volgende bezoek aan de orthopeed.