Ik wil dit nu even kwijt omdat ik het nu wel echt zat ben! Het is al ruim 3 jaar het zelfde...
Even hoe het allemaal is begonnen, begin 2010 ben ik met gym uit de touwen gesprongen en heel apart terecht gekomen.
Mijn rechter enkel was beteen heel dik en zeer pijnlijk, van mijn leraar moest ik door gaan maar ging echt niet dus maar gewoon gaan zitten.
Vervolgens naar huis gestrompeld. Volgende dag toch maar naar de huisarts(ben echt geen pieper) en die dacht dat mijn enkel gebroken was dus foto's gemaakt op de eerste hulp maar nee niet gebrokken conclusie zwaar gekneusd gelukkig dacht ik.. maar dat was niet zo! alle ellende is toen begonnen. een half jaar later was de vreselijke pijn nog niet weg na 2 fysio's en een ego. Veel naar de huisarts geweest omdat het steeds slechter met mij ging ik was iemand die buiten was veel paardree en het belangrijkste altijd alles deed, dat laatste kan ik nu niet meer fietsen, lopen, paardrijden het is zo een opgave.
De HA wou bloed onderzoek dan wel doen en door verstuurd naar een orthopeet. Puntje bij paaltje vond de HA mij lastig en artsen "zagen" niet echt wat en ik was heel erg zwaar geworden(lees 30 kg aangekomen) dus ik ben een jonge meid te zwaar dus zal wel niks wezen...Nu ruim 3 jaar verder:
Ik heb zekker 3 ego's gehad, 2 MRI scans, 10 tallen foto's, 10 verschillende artsen/deskundige en een botscan.
Ik ben naar zoveel fysio's geweest zelfs 1 die mensen van de NL sport teams deed en een osteopaat zelfs acupuntuur.
Ik ben nu bij een pijn dokter die al vanalles heb geprobeerd maar niks schiet op ik heb een ruggeprik, pillen (eindelijk slaap pillen want ik was gebroken) en een hormooncuur om mijn botten sterker te maken. Deze dokter dacht dat ik misschien wel een hernia had dus een MRI laten maken kwam er iets totaal onverwachhts uit! ik heb 3 versleten tussen wervels waarvan 1 heel erg, dat was wel even slikken aangezien ik nog maar 15 jaar ben! de dokter zei iets wat je als paarden meisje never wilt horen paardrijden is niet echt bevorderlijk voor je het mag maar niet een aanrader.... stomd ik dan voor de keuze me paard houden of verkopen ik heb toch voor houden gekozen. maar nu? ik ben het helemaal zat ik word kenter gek van de pijn in mijn enkel niks helpt aan pijn stilling en de 22ste heb ik weer een afspraak maar toch weet ik voor me zelf bijna zeker dat het in mijn enkel zit en niet in mijn rug.
Ik hoop dat ik het verhaal een beetje duidelijk heb kunnen maken maar ik moest dit even kwijt en wil weten of bokkers dit herkennen!
Bedankt voor het lezen.