Ik vroeg mij af of er bokkers zijn die kurkuma in combinatie met peper gebruiken (voedingssupplement)?
'Uit medische hoek komt er steeds meer belangstelling voor een bijzonder kruid: kurkuma. Dit kruid, dat een onderdeel is van kerrie, wordt in oosterse landen veel aan gerechten toegevoegd. Maar het wordt er ook al eeuwen in de geneeskunde gebruikt. Dat dit terecht is, blijkt uit steeds meer onderzoeken. Recent blijkt zelfs dat kurkuma een breed scala van gunstige effecten heeft op kanker. Mogelijk veel breder dan chemotherapie. En zonder de giftige bijwerkingen voor kankerpatiënten.' bron: http://www.tegenkanker.nl/kanker/voeding/kurkuma.html
Kurkuma is een antioxidant (beschermt cellen tegen beschadiging) die in combinatie met peper vele malen beter opgenomen wordt, en kan dus preventief worden gebruikt als ondersteuning van een gezonde levensstijl. Ik vroeg me af of er bokkers zijn die dit product gebruiken? Het nadeel aan dit kruid is dat het in supplement vorm met peper erg duur is. Nu gebruikt mijn familie het wel, maar mijn moeder maakt het zelf wat veel voordeliger is. De samenstelling van deze capsules is:
~94% Indiase Kurkuma
~ 5% Zwarte peper
1% Veganistische gelatine
De capsules worden discreet verpakt in luchtdichte gripzakjes met een beschermende enveloppe, dit omdat het verzenden van een potje een stuk duurder is.
Mijn vraag hier, is er vraag naar? En wat is de ervaring van bokkers die het al gebruiken?

.
Dramatische tijd met operatie/bestralingen en chemo's. Hij was te moe om maar van zijn huis naar de schuur te lopen. Hij is toen op mijn aanraden voor een reiki behandeling geweest. Daarna volgden er meerdere. Echt ónvoorstelbaar wat dat voor hem heeft gedaan!!! Hij heeft geen last gehad van allerlei behandelingen (misselijk/ziek) en heeft er echt behoorlijk wat energie van gekregen! Zijn vrouw geloofde er ook helemaal niet in, maar later belden ze me een keer op om te zeggen hoe blij ze er mee waren