Ik er vraag naar Kurkuma? (gunstig effect tegen kanker)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Eight

Ik er vraag naar Kurkuma? (gunstig effect tegen kanker)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-13 12:33

Hallo Bokkers! :)

Ik vroeg mij af of er bokkers zijn die kurkuma in combinatie met peper gebruiken (voedingssupplement)?
'Uit medische hoek komt er steeds meer belangstelling voor een bijzonder kruid: kurkuma. Dit kruid, dat een onderdeel is van kerrie, wordt in oosterse landen veel aan gerechten toegevoegd. Maar het wordt er ook al eeuwen in de geneeskunde gebruikt. Dat dit terecht is, blijkt uit steeds meer onderzoeken. Recent blijkt zelfs dat kurkuma een breed scala van gunstige effecten heeft op kanker. Mogelijk veel breder dan chemotherapie. En zonder de giftige bijwerkingen voor kankerpatiënten.' bron: http://www.tegenkanker.nl/kanker/voeding/kurkuma.html

Kurkuma is een antioxidant (beschermt cellen tegen beschadiging) die in combinatie met peper vele malen beter opgenomen wordt, en kan dus preventief worden gebruikt als ondersteuning van een gezonde levensstijl. Ik vroeg me af of er bokkers zijn die dit product gebruiken? Het nadeel aan dit kruid is dat het in supplement vorm met peper erg duur is. Nu gebruikt mijn familie het wel, maar mijn moeder maakt het zelf wat veel voordeliger is. De samenstelling van deze capsules is:
~94% Indiase Kurkuma
~ 5% Zwarte peper
1% Veganistische gelatine
De capsules worden discreet verpakt in luchtdichte gripzakjes met een beschermende enveloppe, dit omdat het verzenden van een potje een stuk duurder is.

Mijn vraag hier, is er vraag naar? En wat is de ervaring van bokkers die het al gebruiken? :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-05-13 13:18, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Post minder "commercieel" gemaakt door bedragen te verwijderen, topic mag blijven staan ivm marktonderzoek.

Keet

Re: Ik er vraag naar Kurkuma? (gunstig effect tegen kanker)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 12:34

Je kan je advertentie beter op de markt zetten en dan een topic alleen over het gebruik van het spul openen. Dit is gewoon verkapte reclame zo :+

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 12:35

Bunga schreef:
Dat dit terecht is, blijkt uit steeds meer onderzoeken.

Bron?

Riekt naar kwakzalverij, maar misschien heb ik het mis.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 12:36

Ik had hier nog nooit van gehoord!
Klinkt wel heel goed!
Zou ook wel heel graag reacties lezen van mensen die het gebruiken/gebruikt hebben en het resultaat er van!!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 12:37

Ik gooi het geregeld door het eten...

Capsules voor €37 terwijl je zo ontzettend goedkoop kurkuma kan kopen stinkt sowieso.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 12:38

Interessant! Ik ken het kruid niet, maar ga er wel eens wat info over opzoeken.
Ik zou het persoonlijk niet snel als capsules kopen, maar wel de plantjes zelf voor in mijn kruidentuintje, dan en over het eten gebruiken.

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 12:38

Ik zou juist meer ervaringen willen lezen van bokkers over het gebruik hiervan. Daarnaast vraag ik me af of het ook helpt/ondersteund wanneer je al kan.ker hebt. Er zijn zoveel soorten preparaten en vitamines waarom zou dit nou juist beter zijn dan alle andere....

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 12:39

Ik gebruik al tijden door elke maaltijd een flinke scheur kurkuma (gewoon zo'n potje van de AH) en zwarte peper. Smaak went heel snel, eigenlijk proef je het vaak helemaal niet. Het kan overal door, en als het nog gezond is ook, is dat toch mooi meegenomen!

Margreet schreef:
Bunga schreef:
Dat dit terecht is, blijkt uit steeds meer onderzoeken.

Bron?

Riekt naar kwakzalverij, maar misschien heb ik het mis.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/?ter ... min+cancer
Laatst bijgewerkt door Talisa op 17-05-13 12:43, in het totaal 2 keer bewerkt

kleinvosje

Gewoon naar de toko bij de bakjes kruiden halen, veel goedkoper. Ik gooi het regelmatig door oosters eten.

ellepel

kurkuma, is al bekend als middel tegen maagproblemen bij paarden en ook bij mensen.
lekker om in de curry te doen! :D
en er is al zoveel wat goed zou zijn tegen kanker, deze kan dus gewoon in het rijtje :j

SorpresaKyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 12:42

Gebruik ook regelmatig Curcuma en mijn paarden krijgen het ook allemaal iedere dag met zwarte peper. Ik bestel het gewoon altijd het los op ebay dat is vele malen goedkoper dan capsules.

Het is gewoon gezond en heeft niets te maken met kwakzalverij.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 12:44

SorpresaKyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 12:49

Die plant is zeker leuk en had ik nog niet eerder gezien..

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-13 13:12

Op marktplaats heb ik uiteraard al een advertentie gezet, daarnaast probeer ik het gewoon onder de aandacht te brengen :)
Het is namelijk niet zo dat het voor ons een must is om het te verkopen, wij maken ze voor eigen gebruik, en mocht iemand geïnteresseerd zijn, maar de gewone capsules van de Tuinen etc. te duur vinden, staat mijn pb box altijd open!

De reden waarom mijn moeder ze maakt, is omdat mijn tante kanker heeft, de kuren bij haar niet aanslaan en ze via deze weg haar tumor onder controle houdt (geloof het of niet) maar haar tumor is geslonken.. Ik vond het ook een erg sterk verhaal, ik doe namelijk de opleiding biomedisch onderzoek, waardoor ik automatisch gebeurtenissen wetenschappelijk probeer te benaderen :) Echter lees ik op internet meerdere goede verhalen, en ben ik zeer benieuwd of bokkers er gebruik van maken

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 13:14

ik gebruik ook kurkuma, gewoon een ptje van de conimex. ondersteuning van de leverfunctie.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 13:15

Bij de hanos heb je hele grote potten :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 13:16

Wat fantastisch dat je tante er zo'n baat bij heeft!!

Wie weet als ik het eerder had geweten...... .Morgen moeten we de schoonvader van m'n vriendin gaan begraven, waarbij de chemo's helaas ook niet aan sloegen..... |(

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 13:20

Mag ik zeggen dat niet geloof dat een kruid kanker kan voorkomen of tumoren kan doen slinken, tenminste niet in hoeveelheden die je door je eten doet? Hetzelfde als met knoflook: dat heeft ook een positief effect op je gezondheid maar om merkbaar effect te krijgen, moet je zoveel bollen knoflook vreten dat je nergens anders meer tijd voor hebt ;-).

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-13 13:20

Kentaro schreef:
Wat fantastisch dat je tante er zo'n baat bij heeft!!

Wie weet als ik het eerder had geweten...... .Morgen moeten we de schoonvader van m'n vriendin gaan begraven, waarbij de chemo's helaas ook niet aan sloegen..... |(

Wat erg Kentaro.. Heel erg veel sterkte :(:)
Ik hoop echt dat heel snel iets wordt gevonden tegen deze vreselijke ziekte, daarnaast hoop ik ook dat mensen informatie gaan verzamelen over dit kruid ter preventie..

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-13 13:24

chevax schreef:
Mag ik zeggen dat niet geloof dat een kruid kanker kan voorkomen of tumoren kan doen slinken, tenminste niet in hoeveelheden die je door je eten doet? Hetzelfde als met knoflook: dat heeft ook een positief effect op je gezondheid maar om merkbaar effect te krijgen, moet je zoveel bollen knoflook vreten dat je nergens anders meer tijd voor hebt ;-).

Alleen kurkuma is inderdaad niet voldoende, het wordt namelijk heel slecht opgenomen, maar op de een of andere manier helpt zwarte peper ontzettend bij de opname.. Mijn moeder heeft last van hidradenitis, waardoor ze heel erg veel last heeft van ontstekingen, afkloppen natuurlijk, maar de laatste tijd heeft ze nog maar sporadisch een ontsteking

Door diegenen die het leuk vinden om engels te lezen (University of Maryland Medical Center)
http://www.umm.edu/altmed/articles/turmeric-000277.htm
Hier is ook een duidelijke bronvermelding
Laatst bijgewerkt door Eight op 17-05-13 13:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 13:28

Dank je! M'n vriendin is er helemaal stuk van en er zijn de laatste tijd in onze omgeving behoorlijk wat mensen overleden aan die klote ziekte.....
Ik weet ook echt wel dat een kruid o.i.d. deze ziekte niet kan genezen, maar ik weet wel dat er verschillende alternatieve middelen zijn, die het iets kunnen remmen of in het ieder geval draaglijker kunnen maken!
Mijn collega kreeg jaren terug te horen dat hij een hersentumor had -O- Dramatische tijd met operatie/bestralingen en chemo's. Hij was te moe om maar van zijn huis naar de schuur te lopen. Hij is toen op mijn aanraden voor een reiki behandeling geweest. Daarna volgden er meerdere. Echt ónvoorstelbaar wat dat voor hem heeft gedaan!!! Hij heeft geen last gehad van allerlei behandelingen (misselijk/ziek) en heeft er echt behoorlijk wat energie van gekregen! Zijn vrouw geloofde er ook helemaal niet in, maar later belden ze me een keer op om te zeggen hoe blij ze er mee waren :D
Maar het zal met alternatieven net zo zijn als met reguliere medicijnen, bij de een doet het wel wat en bij de ander helaas niet (of weinig)

Nativa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 13:29

Ik gebruik het ook veel, gewoon door het eten heen, omdat het volgens recente studies een gunstig effect heeft op mijn chronische leverziekte (PSC) :j

droomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 13:29

Ik ken Kurkuma eigenlijk alleen als het goedje wat mijn bloemkool geel maakt.
Gewoon, omdat het er leuk uitziet :P

Geloof niet dat het een levensreddend middel is, zoals ze dat ook beweren met de eerder genoemde knoflook :')
Maar goed, het zou altijd kunnen helpen...

Dus, nee, ik heb geen interesse in de capsules van TS ;)

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 13:31

ik vind t wel erg intressant, of t daadwerkelijk werkt.. (ach ja placebo werkt ook)
ik me er eens beter in inlezen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 13:33

chevax, dat ben ik volkomen met je eens. Aan de andere kant ben ik er wel van overtuigd dat bewust en gezond eten je wel gezond(er) kunnen houden. Alleen zijn de meningen over wat gezond is nogal verschillend.