Iemand ervaring met pil/zwanger?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Britty

Iemand ervaring met pil/zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-13 21:47

Een vraagje:

Mijn vriend was enige tijd weg voor zijn werk (echt een paar maanden) dus was ik tijdelijk gestopt met de pil. Een goede 2 weken geleden ben ik weer begonnen, met de gedachte dat m'n vriend nog zeker een week of 2 weg zou zijn. Hij bleek de donderdag erna weer thuis te komen. Toen hebben er "het" natuurlijk gedaan, terwijl ik de pil nog maar enkele dagen slikte. Niet slim natuurlijk, bedenk ik me nu.

Nu doet zich het volgende voor: een goede week na zijn terugkeer maakt hij het uit. Zwaar oliebol natuurlijk. Maar goed: ik in al m'n verdriet m'n pil weer vergeten en dus maar weer gestopt. Ik heb m immers toch niet meer nodig. Na een dag of 2 heel licht ongesteld geworden, terwijl m'n vorige menstruatie nog geen 4 weken geleden is. Dit duurde omgeveer 3 dagen en was ook anders dan anders. minderr slijm zeg maar. Maar nu ben ik dus heel erg regelmatig misselijk, vooral s morgens en door de dag heen met vlagen. Ik heb enorm last van uh...ja zeg maar teveel gas, zowel boven als onder. M'n onderrug is pijnlijk.

Bestaat er een kans dat.....??? Ik weet dat ik, als ik het zeker wil weten, een test zal moeten doen. Mar ik durf t nog niet zo goed, ik zit een beetje in de ontkennende fase zeg maar. Zijn er bokkers die bij het ontdekken van de zwangerschap gestopt zijn met de pil en toch wat bloedverlies hadden? Of zou het door stress/verdriet komen?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 21:50

Toch een test halen? Via internet of een andere stad als je niet durft

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 21:50

Kan heel goed dat je ongesteld blijft worden met zwangerschap, alleen vaak wel wat lichter. Ik zou als ik jou was wel een test doen. En mocht dat negatief zijn en je blijft die lichte ongesteldheid houden een bloedtest bij de huisarts. Ik zelf heb hier geen ervaring mee maar mijn schoonzus wel, die kwam er ook pas na 9 maanden achter. En ja toen ze dus aan het bevallen was :Y)

edit; weet je ongeveer waar je in je cyclus zat toen je seks met hem had? Dat is namelijk ook erg belangrijk.
Laatst bijgewerkt door Floortje88 op 16-05-13 21:52, in het totaal 1 keer bewerkt

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 21:51

Ja de kans is er. Ik zou gewoon een test halen dan weet je in ieder geval waar je aan toe bent

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 21:54

bloed verliezen hoeft niet te betekenen dat je een menstruatie hebt. Ga een test halen, dat geeft toch al meer zekerheid. Mij is verteld dat je de eerste cyclus niet beschermd bent met de test.

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-13 21:57

Ik heb zelf zoiets van "maar je bent toch ongesteld geworden" maar dat zal de ontkenningsfase wel zijn. Ik ken wel meer verhalen van vrouwen die wel ongesteld worden en toch zwanger raken. Maar dat lijkt allemaal een beetje een ver-van-m'n-bed-show zeg maar. Je denkt gewoon dat dat jou niet kan overkomen. Maar die misselijkheid valt me nu ineens wel op, waardoor ik ben gaan piekeren.

Pubelia: hoe bedoel je? Zou je dan moeten wachten tot de volgende cyclus om een test te kunnen doen?

pubelia

Re: Iemand ervaring met pil/zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 21:59

Hoe lang is het geleden dat je voor het laats met je ex naar bed bent geweest?

Bloeden hoeft niet te zeggen dat je ongesteld bent... Er zijn genoeg vrouwen die bloeden tijdens de zwangerschap. Of een innestelingsbloeding. Ik zeg kan he...

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 22:01

Als je stopt met de pil, wordt je volgens mij altijd ongesteld, ook al is het maar een paar dagen. Voor zover ik weet is dat een chemische reactie van je lijf..
Toch maar een testje halen, denk ik..

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-13 22:03

Floortje88: ik zit net nog eens te rekenen, het zou wel al eens het einde van de cyclus geweest kunnen zijn. Dus zou het ook we een menstruatie kunnen zijn?

Ik weet het eindigt exact. Ik ben een draak in het bijhouden van dit soort dingen, gewoon omdat het ook eigenlijk nooit nodig was.

Pubelia: ik ben zeg maar rond de 29e april weer begonnen met de pil, hij is toen 2 mei weer thuis gekomen, vroeger dan de bedoeling maar ik was daar natuurlijk blij mee. Het is toen nog precies een week aan geweest, dus ik denk dat we minstens nog 3 keer seks gehad hebben

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-13 22:05

Ievie: ook als je zwanger bent?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 22:06

Op welk moment in je cyclus ben je begonnen met het slikken van de pil?

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-13 22:09

Zonnebloem: ik weet het er exact, ik denk in de 3e of 4e week ofzo

Edit: ik weet dat t enorm stom klinkt, maar ik kan me gewoon echt niet meer herinneren wanneer ik voor t laatst ongesteld was. Ik pieker me suf!
Laatst bijgewerkt door Britty op 16-05-13 22:10, in het totaal 1 keer bewerkt

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 22:09

TS, je moet toch echt testen. En bedenken wat je gaat doen als je zwanger blijkt te zijn. Dat zijn geen leuke gedachten, maar wel noodzakelijk. En je kunt daar maar beter vroeg mee beginnen, hoe langer je wacht hoe moeilijker.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 22:10

Dus 2 weken geleden. Dan zou je nu normaal gesproken je menstruatie moeten hebben. Rond die tijd kwamen bij mij de misselijkheid en zo.

Slimste om gewoon morgen test te halen!

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 22:12

Gewoon testen. Dan heb je zekerheid en weet je wat je verder moet en kan doen.

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-13 22:17

Dat wordt weer een slapeloze nacht.... Zowel m'n vriend als ik had geen kinderwens. Het laatste half jaar had ik dat ineens wel (min of meer). Als nu zou blijken dat ik zwanger ben denkt ie natuurlijk dat hij er in geluisd wordt. Dat wordt vette bonje.

Ik ga me nu ook zo zitten focussen op pijntjes en misselijkheid, dat ik daar alleen al misselijk van wordt. Misschien is het gewoon psychisch.....

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 22:22

Bij mij waren bij beide zwangerschappen m'n borsten de beste raadgever....jee wat deden die dingen zeer zeg :=

Maar je weet het pas zeker als je een test doet.

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-13 22:24

Na hoeveel tijd begon dat?

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 22:28

kiki1976 schreef:
Bij mij waren bij beide zwangerschappen m'n borsten de beste raadgever....jee wat deden die dingen zeer zeg :=

Mijn misselijkheid viel ook wel mee. Maar idd mijn borsten... En dan gewoon stug nog buik slapen...

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-13 22:43

Ik heb t gevonden: op 5 april was ik ongesteld!

Of ja: in de week van 1 april zeg maar. Moet ik er wel bij zeggen dat ik tot zeg maar 2 mnd geleden ook wel heel gemakkelijk m'n pil bleef doorslikken.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 23:02

Ik zal me niet gelijk zorgen gaan maken, de pil doet een hoop met je lichaam. Ik had toen ik ermee stopte ook lichte bloedingen en ook misselijkheid kan veel oorzaken hebben.
Gewoon een testje doen om het uit te sluiten kan natuurlijk geen kwaad. :)

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 23:49

kiki1976 schreef:

Hier ook.
Alsof ze er vanaf gingen vallen. :')

Dat samen met xxtreme misselijkheid en pijn in de bikinistreek was bij mij het teken dat er iets niet goed was.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 00:11

Ja, pijn in de borsten had ik ook inderdaad + een enorme afkeer voor koffie en alcohol. :P

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 07:10

Die pijntjes hoeven niets te zeggen. Maar geen kwaaltjes betekend ook niet dat je niet zwanger bent. Er is geen pijl op te trekken. Ik ben zwanger geworden in de 3e of 4e week. Dacht dat ik nieteens vruchtbaar was op dat moment. Gelukkig was het gewenst. Maar alleen meerdere testen kunnen zekerheid geven. Mijn 1e test was negatief en de 2e heel licht. Maar k was toch echt zwanger. Dus testen. Het liefst meerdere

en dat de pil veel met je lichaam doet is niet te voorspellen. Na 11 jaar de pil was ik na 1 normale cyclus zwanger

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 07:19

ievie schreef:
Als je stopt met de pil, wordt je volgens mij altijd ongesteld, ook al is het maar een paar dagen. Voor zover ik weet is dat een chemische reactie van je lijf..
Toch maar een testje halen, denk ik..

Klopt niet, was bij mij niet zo en ook niet bij andere vrouwen die ik ken.

Bij mijn zwangerschap was de misselijkheid en de extreme moeheid mijn raadgever en het uitblijven van mijn menstruatie maar dit is per vrouw verschillend. Ik heb geen innestelingsbloeding gehad, wel bloedverlies van een miskraam, was zwanger van een tweeling.

Om erachter te komen raad ik je echt aan om snel een test te doen. Mocht de uitslag positief zijn dan kun je dan kijken wat je gaat doen. Nu kan alle spanning ook voor hevige misselijlheid zorgen.