tanden polijsten?...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

doen??

ja
5 (55%)
nee
2 (22%)
misschien
2 (22%)

Totaal aantal stemmen: 9

Shahsantosje

tanden polijsten?...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-13 19:27

hoi,
ik weet niet of dit hier goed staat maar... ik heb een soort kalk achtig iets op mijn tand, dat is er een stukje afgegaan nu zit daar geen glazuur meer dus het is een beetje geel maar het wordt steeds meer oranje... zou ik mijn tanden laten polijsten of niet, ik ben nogal bang voor de tandarts (toen ik klein was geen fijne ervaringen gehad met de tandarts) maar met wat doen ze dat mijn moeder zegt altijd dat alles kietelt bij de tandarts (ook als je een verdoving hebt gehad voor zenuwbehandeling, daar heb ik dus veel meer van gevoeld) dus heeft iemand dit al eens gehad en graag je eerlijke mening het is niet heel erg maar ja het ziet er wit denkt ik toch beter uit..

groetjes

eenitraM

Re: tanden polijsten?...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 19:28

Gewoon een afspraakje maken. Je kan er altijd nog vanaf zien.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 19:29

Is het niet tandsteen? Ik zou zeggen probeer over je angst heen te zetten (en ja, dat is makkelijker gezegd dan gedaan) en laat er eens een tandarts naar kijken. Die kunnen ook je tanden schoonmaken en eventueel polijsten.

Shahsantosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-13 19:29

Thats_Me schreef:
Is het niet tandsteen? Ik zou zeggen probeer over je angst heen te zetten (en ja, dat is makkelijker gezegd dan gedaan) en laat er eens een tandarts naar kijken. Die kunnen ook je tanden schoonmaken en eventueel polijsten.

kan ook ik dacht soort van kalk maar ik zal gewoon eens een afspraak maken

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 19:30

ik ben vandaag bij de tandarts geweest voor controle. Hij heeft mijn voortanden ook gepolijst.
was gewoon een draaiend borsteltje. geen pijn hoor :)

Shahsantosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-13 19:35

Pelryo schreef:
ik ben vandaag bij de tandarts geweest voor controle. Hij heeft mijn voortanden ook gepolijst.
was gewoon een draaiend borsteltje. geen pijn hoor :)

is dat zo'n heel dun lang borsteltje?

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 19:38

Heb je een beugel gehad? Ik wel en heb hetzelfde , alleen het is wit bij mij (zie je erg duidelijk en ziet er niet uit :') ). Dinsdag naar de tandarts geweest en die vertelde mij dat met voldoende poetsen (minimaal 2x/dag, liefst 3x/dag) het er af moet gaan. En ik moet tandpasta op mijn tanden smeren als ik gepoetst heb.

Shahsantosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-13 20:02

Sjors schreef:
Heb je een beugel gehad? Ik wel en heb hetzelfde , alleen het is wit bij mij (zie je erg duidelijk en ziet er niet uit :') ). Dinsdag naar de tandarts geweest en die vertelde mij dat met voldoende poetsen (minimaal 2x/dag, liefst 3x/dag) het er af moet gaan. En ik moet tandpasta op mijn tanden smeren als ik gepoetst heb.

Ik heb nog geen beugel gehad maar met welke tandpasta smeer jij dan want ik heb namelijk soort van blauwe oral-b pro geloof ik

marjoleinx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 20:12

Polijsten gebeurd met een borsteltje met wat polijstpasta ( soort van tandpasta). Dit borsteltje draait rond over je tand en daarmee verwijderd het alle plaque van je tanden. Het doet geen pijn hoor! Het kan inderdaad een beetje kietelen, maar pijn doet het absoluut niet.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 20:25

Shahsantosje schreef:
Sjors schreef:

Ik heb nog geen beugel gehad maar met welke tandpasta smeer jij dan want ik heb namelijk soort van blauwe oral-b pro geloof ik

Ik heb zendium :)

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 21:27

LZP -> MW

SnuitjeLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 21:30

ik had ook last van gele tanden, maar ik heb een facing over beide voortanden gekregen.
Dat is een wit laagje dat ze eroverheen doen. Werd geheel door de verzekering vergoed, koste €60,- per tand. Heb nu mooie witte voortanden. Er is alleen in de hoek een klein stukje vanaf gebladderd maar dit valt niet op en heb ik ook geen last van. Wanneer dit erger wordt ga ik wel weer naar de tandarts toe.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 21:36

Polijsten kan op verschillende manieren. Met een borsteltje is behoorlijk ouderwets. Er zijn veel betere technieken tegenwoordig.

Als er glazuur af is dan heeft polijsten geen zin. Als er tandsteen (kalk) zit dan moet dat worden weggehaald, maar het klinkt eerder als een beschadiging.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 21:42

SnuitjeLove schreef:
ik had ook last van gele tanden, maar ik heb een facing over beide voortanden gekregen.
Dat is een wit laagje dat ze eroverheen doen. Werd geheel door de verzekering vergoed, koste €60,- per tand. Heb nu mooie witte voortanden. Er is alleen in de hoek een klein stukje vanaf gebladderd maar dit valt niet op en heb ik ook geen last van. Wanneer dit erger wordt ga ik wel weer naar de tandarts toe.

Waren je frontelementen echt slecht of ging het om de mooi? Verbaasd me anders best dat het vergoed word als het niet noodzakelijk was. Als ze overigens niet heel lang geleden geplaatst zijn zou ik wel terug gaan als er een stukje is afgebroken, wellicht heb je nog een soort garantie.