Hak naar beneden+tippen naar binnen = pijn!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CrazyIris

Hak naar beneden+tippen naar binnen = pijn!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-13 22:41

Hallo,
Ik ben tegenwoordig goed aan het letten op mijn voeten tijdens het rijden, maar ik heb in mijn rechtervoet een probleem. De combinatie van hak naar beneden en tippen naar binnen geeft altijd een steek in mijn voet, zo wat rond mijn enkel aan de buitenkant tot de wreef van mijn voet. Aan mijn linkervoet heb ik er geen last van. Als ik na het rijden op die plek duw, doet het wel wat pijn. Heeft iemand toevallig een idee wat ik eraan kan doen, ik heb al enkele weken spierzalf er aan gedaan om dat ik dacht dat het misschien aan een spiertje lag, maar dat helpt niet :(

Groetjes Iris

Grapjasjes12

Re: Hak naar beneden+tippen naar binnen = pijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 22:52

Je been vanuit je heup naar binnen draaien, niet alleen je voeten, dat gaat inderdaad zeer doen en het heeft rijtechnisch geen meerwaarde :)

CrazyIris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-13 22:55

Oké, ik zal daar eens op proberen te werken, gaat dan wel weer moeilijk zijn boor mijn heupen want die staan scheef naar binnen gekanteld... Wat een probleemkind ben ik toch :oo
bedankt, voor de tip! :)

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 22:58

Niet iedereen is in staat om tenen naar binnen te brengen. Het is dan ook helemaal niet goed om dat te forceren, zeker niet als het pijn oplevert. Juist als het niet lukt vanuit de enkels zelf, niet teveel vanuit de heup gaan proberen. Dan blokkeer je de boel alleen maar mee.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 23:12

Eens, vrouwen zijn er sowieso vaak niet voor gemaakt. Ik heb liever dan nog dat ze het vanuit de heup proberen. Gaat dat ook niet; jammer dan.

Friso_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 23:16

Ik heb geleerd dat je de voeten moet vergeten en je knieen naar binnen moet draaien (in het zadel drukken), dan volgt de rest vanzelf ;) ik heb idd ook dat wanneer ik alleen mijn enkels draai dat het pijn doet.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 23:21

Ik ben van mening dat je niets geforceerd naar binnen of beneden of whatever moet duwen, geen hakken extra uitdrukken of knieën of tenen naar binnen draaien... Dan geeft alleen maar spanning en dat zal je paard dus ook merken...
Ik ben het er wel mee eens dat de beweging die ws bedoeld wordt, uit de heup komt. :)

hoofvision

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 23:22

en ik heb geleerd dat je enkel altijd in de zelfde hoek moet hangen dan je knie zodoende gaat het op een smaller paard beter dan op een heel breed paard simpelweg omdat je knie ook wat naar buiten staat, als je je gewrichten goed wilt gebruiken probeer je niet met alle macht je voeten naar binnen te draaien. (probeer dit maar eens staand en maak wat kniebuigingen, voelt echt niet goed)

CrazyIris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-13 06:41

oké bedankt iedereen, ik heb straks les, dus zal ik eens zien wat het geeft als het meer uit mijn heup komt en ik dus mijn knieen meer tegen het zadel druk :)