Krullend halflang haar - kammen/borstelen waarmee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

fargo

Krullend halflang haar - kammen/borstelen waarmee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-13 15:27

Ik heb krullend haar tot op mijn schouder, eerder was het tot halverwege mijn rug. Ik ben altijd gewend geweest met een haarborstel mijn krullen uit te borstelen, maar sinds kort heb ik van meerdere "krullebollen" gehoord dat ik dat NIET moet doen. Dat ik zo de krullen uit zijn verband haal. Dus sinds korte tijd borstel ik niet meer.

MAAR als ik mijn haar was, wil ik mijn haar wel doorborstelen/kammen want ik hou er niet van dat het in de knoop zit...
Gebruik daarbij min of meer zo'n borstel
http://www.google.nl/imgres?imgurl=http ... EwAA&dur=1

Ideaal is het niet. En vraag me dus af hoe andere krullebollen het doen. Zijn er speciale borstels of kammen die extra geschikt zijn of waar je goede ervaringen mee hebt? Ik hoor het graag! En waar koop je die?

paulinevld

Re: Krullend halflang haar - kammen/borstelen waarmee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 15:31

Ik heb ook flink wat krullen. Ik doe als ik douche het doorkammen, 2x in de week wassen en na het douche doe er spul in. Ik gebruik niet een speciale borstel. Buiten het douche om borstel ik het niet anders lijkt t net of ik m'n vinger in het stopcontact heb gestoken haha :+

Melisjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 15:41

Ik kam m'n haar als ik onder de douche sta (met deze borstel en conditioner erin heb zitten, of als ik het glad geföhnt heb (zelf dan gaat t wat pluizen).
Als ik t gewoon doe et m'n krullen, dan ben ik nét een poedel daarna :') .

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 15:41

Ik heb krullen en ik borstel het alleen als het nat is, anders begint het enorm te pluizen. Grote klitten haal ik er wel met mijn vingers uit maar eigenlijk heb ik daar bijna nooit last van. Misschien creme spoeling of antiklit gebruiken?

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 15:42

Ik borstel het alleen als het nat is, dan blijven je krullen mooi en is je haar toch ontklit :j Gebruik hiervoor wel een goed anti-klit middel, want nat haar is erg breekbaar, dus zonder product zullen er waarschijnlijk vele haren sneuvelen.
Overigens hoef je je haar niet elke dag te borstelen, krullen vallen erg mooi als je het gewoon ongeborsteld laat opdrogen (of even föhnt)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-13 15:55

Ik gebruik gewoon cremespoelingen maar gebruik overdag bijvoorbeeld ook verzorgende hairsprays van Guhl en dan gaat mijn toplaag toch wel klitten - die is wat poreuzer denk ik.

Onder de douche kammen dan wel borstelen als je verzorging erin zit dat is wel een goede tip.
En als je een kam gebruikt, WAAR koop je dan een goede?
En tegenwoordig borstel ik het dus inderdaad niet meer op dagen dat ik mijn haar niet was.
Laatst bijgewerkt door fargo op 15-05-13 16:30, in het totaal 1 keer bewerkt

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 15:57

Wel eens een heel grove kam geprobeerd? Werkt vaak veel mooier bij krullen dan een borstel(vind ik).
Zoiets; Afbeelding
Al dan niet met wat minder tanden. Ik gebruik zelf ook zo'n kam voor mijn lange vrij stijle haar en het werkt zoveel fijner dan een borstel voor de
grote klitten. Als je voor het kammen een verzorgend product gebruikt, droogt het fijn zacht en glanzend op. Niet pluizende krullen zien er
ook veel gezonder uit vind ik.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 16:02

Ik heb het dus ook, alleen mijn haar krult niet zo erg dat ik zzonder te borstelen er normaal uitzie du ik moet het wel borstelem... foto in mn profiel. Maa i derdaad, wat kan ik ermee doen, want nadat ik het geborsteld heb ziet het er nie uit :(

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 16:08

ik lees even mee even tussen door een vraagje wat voor spul doen jullie in jullie haar ?

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 16:10

Volgens mijn kapper (ook krullend haar) moet je een kam gebruiken ipv een borstel. En ik gebruik ook anti-klit.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 16:11

Ik gebruik ook altijd een grove kam. Na het douchen gebruik ik altijd serum.

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 16:19

Ik kam mijn haar tijdens het douchen als er nog conditioner in zit. Na het afdrogen wat serum erin en eventueel nog een kam er doorheen. Het liefst ga ik daarna meteen naar bed met nat haar, dat droogt het fijnste op. In de ochtend hoef ik niets te doen. Verder niet teveel in je haar zitten, daarmee haal je de krul er ook uit.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 16:24

Ik gebruik altijd een haarborstel die een beetje op een harde paarden(ros)borstel lijkt hihi.. Met het handvat dus direct boven de tandjes. Zo voel ik veel beter hoe de borstel door mijn haar gaat (je aait als het ware met je hand door je haar.. met een borstel ertussen). Lijkt een beetje hierop: http://cdn.haarshop.nl/media/t/tangle-t ... k_077e.jpg

Doe het ook alleen onder de douche met cremespoeling erin. De haarproducten van kerastase kosten wat, maar de oranje lijn is speciaal voor ons soort haar en werkt echt fantastisch! Ik gebruik er de shampoo (eens per week oid), de conditioner (dagelijks en dan doorkammen) en de creme (bijna dagelijks, na het douchen) van en mijn haar heeft nog nooit zo goed gezeten! Mijn vriend gebruikt het ook, heeft ook een onwijze bos krullen en zweert er ook bij! :)
Laatst bijgewerkt door Joyce_ op 15-05-13 16:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 16:29

Zo'n kam met wijde tanden is een goede tip, deze zijn bij toko's vaak wel te verkrijgen (wordt gebruikt door dames met afro haar)

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 16:36

Corelli schreef:
Zo'n kam met wijde tanden is een goede tip, deze zijn bij toko's vaak wel te verkrijgen (wordt gebruikt door dames met afro haar)

Ik heb hem gewoon van de Kruidvat hoor :) Toko's hebben ze vast ook wel ja :j

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 16:47

LZP -> MW

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 20:18