ervaring narcisme

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Limanade

ervaring narcisme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-13 22:28

Zijn er hier meer mensen die ervaring hebben met een narcist?
Hoe ben je er van af gekomen? Of heb je er mee leren leven? ( als het bv een familielid betreft)

Ik zelf heb drie maand geleden een punt achter mijn relatie met een narcist gezet.. na 3 jaar aanmodderen en geestelijk leeg gezogen/ gemanipuleerd te zijn.. en uiteraard was alles in het begin een sprookje.. maar dat bleek allemaal toneel
Ik merk dat het loskomen/loslaten soms best moeilijk is..

Ik ben benieuwd of er nog meer mensen zijn :)

SassieSjaak

Re: ervaring narcisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 20:52

Hey jij hier... pfff ja ik heb dr ook mee te maken gehad... nubijna eenjaar geleden...

Je mist iemand... maar niet die narcist...

Komt wel goed schatje!

Samiyah

Re: ervaring narcisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 08:27

Ja, m'n vader is helaas een narcist.
Het heeft lang geduurd voor ik erachter ben gekomen, ik kon zijn gedrag eerst maar moeilijk plaatsen. Maar na veel gesprekken met mijn moeder heeft ze me verteld dat al lang geleden die diagnose is gesteld.
Toen vielen er veel puzzelstukjes op zijn plaats. Maar alsnog vind ik het heel moeilijk om er mee om te gaan.

De relatie is helaas slecht. Ik hou wel van hem maar hij heeft me zoveel pijn gedaan en doet dat nog steeds dat ik bewust afstand hou. Ik heb (mede) door hem geen stabiele jeugd gehad maar een jeugd waarbij ik altijd op m'n tenen moest lopen. Ook had hij na de scheiding met mijn moeder vaak weer nieuwe relaties gehad, die steeds weer stuk liepen. Nu heeft hij een vriendin die hem aanbid, perfect voor hem dus. De enige belangrijke persoon in zijn leven is hemzelf en soms denk ik dat hij niks om zijn kinderen geeft en dat doet pijn.

Sterkte iig, maar ik kan alleen maar zeggen; goed dat je ervan af bent.... :(:)

jaime_andrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 08:34

Met een narcist samengewoond 1 jaar en we waren 2 jaar samen...nu ruim 12 jaar geleden en wil je niet ontmoedigen, maar ik ondervind nog misschien niet dagelijks maar wel wekelijks de problemen ervan die ik ervaren heb in de periode dat we samen waren...die 2 jaren hebben er psychische dusdanig ingehakt dat ik het best nog vaak moeilijk vind MAAR...iedereen heeft zijn eigen ervaring en `hersteld`in zijn eigen tempo van deze ervaring..in ieder geval wens ik je veel sterkte in de toekomst