Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Dat zit vreselijk strak om je arm, alsof je aderen gaan ontploffen! Kan me voorstellen dat je daarvan in paniek kan raken.
Dat je dan niets terug kan doen. Probeer eens je moeder, of iemand anders die je heel erg vertrouwd, je zachtjes bij één van je polsen te laten pakken. Bouw dat steeds iets verder uit
phormicola schreef:Nou, ik heb niet dezelfde fobie, maar ik krijg het ook warm van zo'n bloeddrukmeter hoorDat zit vreselijk strak om je arm, alsof je aderen gaan ontploffen! Kan me voorstellen dat je daarvan in paniek kan raken.
Ik denk dat je bang bent dat anderen een soort van macht over je kunnen hebbenDat je dan niets terug kan doen. Probeer eens je moeder, of iemand anders die je heel erg vertrouwd, je zachtjes bij één van je polsen te laten pakken. Bouw dat steeds iets verder uit
Quellian schreef:Oh geweldig, dat er meer mensen zijn met deze fobie![]()
Ik word pánisch als iemand mijn polsen vastpakt (en ook strakke truitjes en haarelastiekjes etc. verdraag ik niet). Heb in het ziekenhuis iemand getrapt die in mijn pols een infuus wilde aanleggen, of ze wel helemaal goed bij haar hoofd was.
Mijn vriend pakt me weleens bij m'n polsen om me te plagen, brrrr.
Maar inderdaad, bij mij is het ook zo erg. Als ik er in het ziekenhuis ooit achter zou komen dat ze een infuus in m'n pols steken, wordt ik gek. Het kan zelfs op een duur gevaarlijk worden, ik spring van paniek gewoon blind in het rond als ik iets om m'n arm krijg, ik heb per ongeluk een keer heel hard mijn hoofd tegen een kastje geslagen.