Dingen om polsen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Dingen om polsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 21:09

Hoihoi,

Ik zit met een probleempje (nou is het niet echt een probleem, maar het is erg vervelend).

Ik kan er totaal niet tegen als iemand mijn pols vastgrijpt, of als er iets straks om mijn arm zit. Dan heb ik het niet over strakke truitjes, maar over dingen zoals bloeddrukmeters enzo. Ik ben in het ziekenhuis een keer totaal in paniek geraakt door zo'n oppompbare bloeddrukmeter, en wist niet hoe gauw ik dat ding er weer af moest krijgen. (even voor de duidelijkheid: Ik ben totaal niet bang voor bloed of iets in die richting).

Het laatst op school hadden we een proefje bij biologie waar we elkaars polsslag moesten meten, en je raad het al; dat was weer met van die bloeddrukmeters. Ik heb nog aan de leraar gevraagd of ik niet mee hoefde te doen, maar helaas. Hij zei dat ik me niet aan moest stellen en gewoon mee moest doen. Uiteindelijk ben ik weer totaal in paniek geraakt toen dat ding werd opgepompt, wat resulteerde in een boze leraar.

Wat is dit, en wat kan ik er aan doen?

Anoniem

Re: Dingen om polsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 21:12

Ik heb het ook, losse armbandjes kan ik wel hebben maar als ik, zoals nu, met mijn hand op mijn laptopmuis/toetsenbord zit en mijn pols hangt op dat randje, dan word ik gek.
Ik heb ook geen idee wat ik er aan kan doen...

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 22:09

Nou, ik heb niet dezelfde fobie, maar ik krijg het ook warm van zo'n bloeddrukmeter hoor :o Dat zit vreselijk strak om je arm, alsof je aderen gaan ontploffen! Kan me voorstellen dat je daarvan in paniek kan raken.

Ik denk dat je bang bent dat anderen een soort van macht over je kunnen hebben :) Dat je dan niets terug kan doen. Probeer eens je moeder, of iemand anders die je heel erg vertrouwd, je zachtjes bij één van je polsen te laten pakken. Bouw dat steeds iets verder uit :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 22:12

Ik durf ze zelf nieteens vast te pakken. _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 22:12

phormicola schreef:
Nou, ik heb niet dezelfde fobie, maar ik krijg het ook warm van zo'n bloeddrukmeter hoor :o Dat zit vreselijk strak om je arm, alsof je aderen gaan ontploffen! Kan me voorstellen dat je daarvan in paniek kan raken.

Ik denk dat je bang bent dat anderen een soort van macht over je kunnen hebben :) Dat je dan niets terug kan doen. Probeer eens je moeder, of iemand anders die je heel erg vertrouwd, je zachtjes bij één van je polsen te laten pakken. Bouw dat steeds iets verder uit :)

Ik ben inderdaad heel erg op mijn vrijheid gesteld. Ik kan nooit opgesloten zitten, of wat dan ook. Ik ben wel heel sterk en snel (ook al ben ik best klein), maar dan nog. Als ik niet zelf kan beslissen waar ik heen ga en waar niet, word ik gek.

KingMarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 22:14

Dat ding door een ander om je bovenarm vast laten maken, maar zelf op pompen, zodat je het idd zelf in de hand hebt.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 11:35

Oh geweldig, dat er meer mensen zijn met deze fobie _O-

Ik word pánisch als iemand mijn polsen vastpakt (en ook strakke truitjes en haarelastiekjes etc. verdraag ik niet). Heb in het ziekenhuis iemand getrapt die in mijn pols een infuus wilde aanleggen, of ze wel helemaal goed bij haar hoofd was.

Mijn vriend pakt me weleens bij m'n polsen om me te plagen, brrrr.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 18:54

Quellian schreef:
Oh geweldig, dat er meer mensen zijn met deze fobie _O-

Ik word pánisch als iemand mijn polsen vastpakt (en ook strakke truitjes en haarelastiekjes etc. verdraag ik niet). Heb in het ziekenhuis iemand getrapt die in mijn pols een infuus wilde aanleggen, of ze wel helemaal goed bij haar hoofd was.

Mijn vriend pakt me weleens bij m'n polsen om me te plagen, brrrr.

Hahaha, dat ziekenhuis :') Maar inderdaad, bij mij is het ook zo erg. Als ik er in het ziekenhuis ooit achter zou komen dat ze een infuus in m'n pols steken, wordt ik gek. Het kan zelfs op een duur gevaarlijk worden, ik spring van paniek gewoon blind in het rond als ik iets om m'n arm krijg, ik heb per ongeluk een keer heel hard mijn hoofd tegen een kastje geslagen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 09:19

Ik werd in 2008 wakker met een infuus in m'n hand en een naald in m'n pols (bloedgasmeting, rechtop in je slagader). Ik was nog helemaal koekwaus, maar heb moord en brand geschreeuwd dat ze dat ding eruit moesten halen. Ik viel steeds weg, maar dat was niet belangrijk, alleen maar aan het piepen geweest en uiteindelijk hebben ze hem eruit gehaald.
Ik moet regelmatig naar het ziekenhuis voor mijn longen en dan willen ze graag heel precies het zuurstofgehalte in je bloed weten (dmv bloedgasprik), maar dat weiger ik, dán maar minder precies.