ik ben student en moet erg veel zitten.
Maar ik ben tevens iemand met bekken dat niet helemaal goed staat en een slechte schouder.
Nu merk ik dat van al het werk achter te computer omdat ik papers en opdrachten moet maken, ik erg veel pijn in mijn nek en boven rug krijg. Hierdoor speelt mijn schouder ook weer op.
Ik ben van plan deze zomer nog maar eens een oplossing voor de pijn te zoeken.
Maar op korte termijn, dacht ik misschien aan een zitbal in plaats van de kruk/bureau stoel waar ik nu op zit.
Zijn er mensen die daar ervaring mee hebben? Is dat een beetje doen baar voor langere periodes? Heb je er echt iets aan?
Ik heb thuis ook zo'n stoel waar je met je knieën gebogen opzit (een kniestoel?
) maar doordat ik jaren geleden na val van mijn paard een scheurtje in mijn knieschijf heb gehad (ik klink als een oud vrouwtje
) kan ik niet zo lang met een geplooide knie zitten.ik ben benieuwd!
- je knie niet te belasten, maar kan me voorstellen dat het alsnog niet ideaal zit met een een beschadigde knie. Ik heb vanwege mijn rug ook een tijd een bal in de huiskamer en bij de tafel gehad, maar gebruik toch liever mijn balansstoel, omdat het iets steviger is, maar, mits de bal op de goede hoogte bij je bureau is, lijkt het me een goede vervanger.
Wat je eventueel ook nog zou kunnen proberen is een 'zadel-kruk', maar ik weet niet wat die kosten. Ik vond dat ook wel fijn voor mijn bekken/lage rug.
)
.
)
) Is het niet goed of lukt het me niet, dan heeft mijn paard een nieuwe speelbal bij