Mijn vriendin heeft een Burn Out

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Mijn vriendin heeft een Burn Out

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 12:37

Beste bokkers,

Mijn vriendin heeft een burn out. Ze is al een 3 en een half jaar erg moe, ligt nu in scheiding en heeft 2 kinderen. Haar (ex)-man werkt fulltime van maandag t/m vrijdag en zelfs nog wel eens op zaterdag en dan ook nog de doordeweekse avonden. Zij werkt dinsdag en donderdag, nu steeds 3 uurtjes dus totaal 6 uurtjes per week. Ze loopt ook bij een psycholoog. Ze moet vooral rust houden en leuke dingen doen, de psych zij dat t nog wel eens een paar jaar kan duren voordat de burn out over is? Zo langzaam als hij binnengeslopen is, zo lang duurt het voordat hij ook weer weg is? Ik zou haar graag van haar burn out helpen. Zij woont in Oisterwijk en ik in Amsterdam dus ik kan haar niet helpen zoals ik zou willen dat ik haar kon helpen. Maar ik zou graag nog wel tips krijgen.

Lieve groetjes,
Martine

Sassol

Re: Mijn vriendin heeft een Burn Out

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 15:39

Wat jouw vriendin vooral moet leren is om haar draaglast aan te passen aan haar draagkracht en niet andersom. Omdat ze nu een tijd over haar draagkracht gepresteerd heeft, is deze nu eigenlijk zo goed als kapot.

Als je haar dus wilt helpen bij haar herstel kun je dat het beste doen door zelf te accepteren dat haar draagkracht nu erg klein is (en dus niet van haar verlangen naar jou toe te komen bijv.) en ook haar te helpen bij het accepteren hiervan.
Meer dan steunen en een luisterend oor bieden wanneer ze even eruit moet gooien dat het allemaal oliebol en zwaar is kun je niet voor haar doen.

Anoniem

Re: Mijn vriendin heeft een Burn Out

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 15:41

Wij spreken ook niet vaak af hoor, zij moet natuurlijk oppas hebben voor haar kids en als ze hierheen wil komen moet ze benzine hebben. Maar wanneer we doordeweeks kunnen afspreken kom ik veelal naar brabant omdat ik gratis reis.