Arrabel schreef:Wat ik bijna elke nacht wel droom is dat er een groep mensen is waar ik eerst bij hoor en dan wilt opeens iedereen dat ik weg ga, dat geeft echt een naar gevoel. In mijn droom word ik vaak buitengesloten van de andere en als ik dan weg wil gaan dan verdwaal ik.. in een ver land of in Nederland.
Ik zit ook vaak in bizarre bewegende dingen, zoals in een achtbaan die onder water door gaat en ik weet dat ik zal verdrinken, een weg die over de kop gaat en ik val met mijn auto naar beneden, ook heb ik al meerdere keren gedroomd dat ik in een soort pretpark ben waar een spookhuis is en dan moet ik door een gat waar ik niet door geen pas en dan kom ik in een echt spookhuis met geesten die me achterna zitten.. ik voel me dan echt heel angstig.
Wat ik ook al een paar keer heb gedroomd is dat ik de lucht bezaaid zie met ufo's en lichtbollen, de ufo's zijn vijandig en ik weet dat de aarde zal vergaan.
Verder droom ik ook altijd over dieren maar het gaat nooit goed met die dieren en ik wil ze helpen maar dat lukt niet.
Ik ben geen droomverklaarder maar zal je toch mijn mening geven (misschien heb je er wat aan). Kan zijn dat ik er compleet naast zit, maar dat hoor ik dan wel
Vaak zijn terugkerende dromen een reflectie van een bestaand probleem of gedragspatroon wat sterke emoties veroorzaakt. Los je het probleem op of kun je je patroon veranderen zal de droom meestal ook ophouden.
Emoties die ik uit jouw post haal:
1e stuk: eenzaamheid, verwarring/niet weten wat te doen (het verdwalen).
2e stuk: puur angst.
3e stuk: machteloosheid/uitzichtloosheid.
Het eerste stuk lijkt vooral over je sociale leven te gaan. Niet goed te weten wat je aan jezelf hebt en daardoor een soort van 'persoonlijkheid vinden' bij groepen. Omdat je niet goed weet wie je nou bent en wat je nou kan, zoek je een soort bevestiging van jezelf bij andere mensen.
Het 2e stuk gaat over je eigen weg bewandelen. Hierbij krijg ik het idee dat er een (ontwikkelings)taak is die je maar niet durft uit te voeren uit angst. Je bent je hier volgens mij al wel bewust van, maar houdt het van je af. Je dromen geven aan dat dit echt iets is wat je moet doen om jouw weg te vinden. Op dit moment zit jouw angst je ontwikkeling in de weg.
Het 3e stuk lijkt over algemeen machteloosheid/uitzichtloosheid te gaan. Waarvan ik me kan voorstellen dat dit samengaat met stuk 1 en 2. Je weet niet goed wie je bent en wat je kan, je durft je niet te ontwikkelen uit angst om te falen waardoor je leven op het moment uitzichtloos lijkt en jij niet de macht hebt om het te veranderen.
Komt dit overeen met hoe je je nu voelt en je leven er uitziet?