etos haarverf

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Amira_

etos haarverf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-13 09:24

Ik had altijd rood/blond/bruin haar, dat had ik bruin geverfd en laatst heb ik het laten blonderen bij de kapper maar door de zon op vakantie was mn haarkleur verandert en paste het niet mooi meer bij mn huid. Dus hadden we gister lichtbruine haarverf van de etos gekocht. Toen t nog nat was leek t al zo donker maar nu t helemaal droog is is de kleur echt heel anders. Het is heel donkerbruin tegen zwart aan zowat. Hoe kan dit? Komt dit door de verf of door mijn 'haarkleurverleden'?

ayla31

Re: etos haarverf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 10:04

Heb ik ook altijd, word bijna zwart als ik kijn haar zwart ga verven neem ik altijd donkerbruin van de etos..

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-13 12:35

Ohh okee dat moet je dus ook maar net weten. Als ik mn haar lichter wil, 2 tinten ongeveer, welke kleur kan ik er dan het best in doen? Niet van etos maar gewoon andere merken.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 12:39

Komt door het blonde haar, heeft niks met de verf van de etos te maken. Blond is een verrekte lastige kleur om te krijgen, maar ook om te veranderen. Je kunt een grote kleurverandering beter altijd bij de kapper laten doen.

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-13 12:56

Kimbers schreef:
Komt door het blonde haar, heeft niks met de verf van de etos te maken. Blond is een verrekte lastige kleur om te krijgen, maar ook om te veranderen. Je kunt een grote kleurverandering beter altijd bij de kapper laten doen.

Het was niet een grote kleurverandering, het was om de uitgroei bij te kleuren met dezelfde kleur als ik er de vorige keer in had gedaan, die kwam dus blond uit. Maar bedankt, ik verf dus nooit meer mn haar blond :P

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 12:59

Ik haal altijd mijn verf bij Florale, dat is echt goede kappersverf. Heb verder nooit problemen gehad met bepaalde kleuren :) Al vaker naar mijn eigen kleur blond terug gegaan.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 13:09

Amira_ schreef:
Kimbers schreef:

Het was niet een grote kleurverandering, het was om de uitgroei bij te kleuren met dezelfde kleur als ik er de vorige keer in had gedaan, die kwam dus blond uit. Maar bedankt, ik verf dus nooit meer mn haar blond :P

blond is heel lastig! Ik heb zelf donkerblond haar, heb het lichter geverfd.. Gebruik iedere keer hetzelfde pakje haarverf, maar iedere keer is de kleur weer wat anders :P

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 13:11

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 13:16

oh ohh

is je uitgroei tegen zwart aan of je punten?
uitgroei altijd 30 min laten zitten en niet gelijk in je hele haar doen want dan slaat het doen en is het idd bijna tegen zwart aan. Om het lichter te krijgen dat gaat je niet lukken met een pakje verf , daarvoor heb je blondering voor nodig om eerst heel veel plukken door je haar te doen en daarna kan jeje uitgroei erop aanpassen voor een goed kleur advies en welke kleur je moet gebruiken vraag het aan je kapper misschien verkopen ze het verf daar wel ben je wel zekerheid gegarandeerd

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-13 13:20

Priscilla_90 schreef:
oh ohh

is je uitgroei tegen zwart aan of je punten?
uitgroei altijd 30 min laten zitten en niet gelijk in je hele haar doen want dan slaat het doen en is het idd bijna tegen zwart aan. Om het lichter te krijgen dat gaat je niet lukken met een pakje verf , daarvoor heb je blondering voor nodig om eerst heel veel plukken door je haar te doen en daarna kan jeje uitgroei erop aanpassen voor een goed kleur advies en welke kleur je moet gebruiken vraag het aan je kapper misschien verkopen ze het verf daar wel ben je wel zekerheid gegarandeerd

De uitgroei is inderdaad tegen zwart aan, de rest van mn haar is ook heel donkerbruin daar kan ik opzich nog wel mee leven maar de bovenkant is zo donker en dat is gewoon niet mooi. Maar als ik alleen mn uitgroei had gedaan had ik nu toch zwarte uitgroei gehad? :') Dit wordt dus heel lastig merk ik al, eigenlijk gaat het elke keer wel fout als mn haar geverfd wordt, ookal waren de vorige keren bij de kapper :=

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 14:19

toen ik nog blond haar had had ik ook een bruin pakje van de etos gekocht toen het geverfd was was het ook bijna zwart :) licht aan je haar kleur na een tijdje wordt het weer lichter

ayla31

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 14:35

Ja uiteindelijk word het lichter bij verf van de etos, als ik die van de action koop voor 3 euro heb ik maandenlang zwarthaar zonder verkleuring daarom koop ik niet meer bij de etos.

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-13 14:38

Die plukken blondering doe ik ook nooit meer, nu is mn haar oranje, en nu :')

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 14:42

Amira_ schreef:
Die plukken blondering doe ik ook nooit meer, nu is mn haar oranje, en nu :')

haha ja dat heb ik ook een keer gehad .. verschrikkelijk vondt ik het ik had toen een pakje gekocht wat iets 'te' blond was daarom als ik het nu blond wil hebben begin ik bij iets donker blond en maak ik het steeds iets lichter ..

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 14:50

als ze oranje achtig zijn heb je ze niet lang genoeg in laten zitten en met de 6% moet je het doen
ook moet je altijd eventjes kijken wat er achter de . (punt) staat op de verftube.

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 14:51

weet ook niet met welk nr je het heb gedaan ik gok op een nr 3 of 4 , dat is bekant zwart dus krijg je ook erg moeilijk weer egaal/lichter

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 22:56

Als het oranje is moet je het idd wat langer erin laten zitten. Als dat niet helpt zou ik sterkere waterstofperoxide kopen, 9% of 12%. Daar moet je echter wel heeeeeel goed mee oppassen, ik kon de puntjes van m'n haar er zo uittrekken na 1 keer met 12%. Liefste dus als het mogelijk is gewoon met 6%. Maargoed, mijn haar was sowieso al heel erg beschadigd dus ligt er ook maar aan in welke conditie je haar is. :P

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-13 09:08

Ik denk dat mijn haar nu ook wel flink beschadigd is dus voorlopig laat ik t maar zo. :=

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 11:26

Mijn haar werd ook bijna zwart toen ik bruine verf kocht van de Etos! Denk dat het daar dus wel aan kan liggen. Die kopen we maar niet weer dus :D

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 12:02

raad je de 9 en de 12 niet aan hoor zoals al staat je houd niks meer over

je moet de 9 en de 12 zien als het verhaaltje van de konijn en de schildpad
in begin gaan ze heel hard en stoppen ze met werken
de 3 en de 6 blijven langer doorwerken moet jw el langer laten zitten maar je heb dan wel de gewenste resultaat in de salon werken wij voornamelijk met de 6

maar zwart haar krijg je max tot tot beetje oranje/ bruinig opgelicht

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 12:12

Ja dat is lastig als je het zelf verft. Mensen pakken als snel te donker. In het vervolg toch een tint lichter pakken.
Denk niet dat het specifiek aan de etos verf ligt. Wat je ook kan doen is naar een kapperswinkel gaan om verf te halen is wel iets duurder maar kun je ook goed advies krijgen over de kleur en zelf inzetten.