Graag wil ik even mijn verhaal bij jullie kwijt over mijn knie problemen. Alvast bedankt dat jullie mijn eindeloze verhaal willen lezen.
Op 23 september 2011 bij de eerste volleybalwedstrijd van het seizoen ging ik door mijn knie heen bij het neerkomen vanuit een sprong.
Hierbij had ik zo goed als geen pijn, maar bij het opstaan voelde ik gelijk dat het mis was. Mijn knie was instabiel. Ik vreesde gelijk voor mijn voorste kruisband.
Doordat ik zelf stage liep als fysiotherapeut kon ik al snel terecht bij een orthopeed. Hij testte mijn knie en vertelde mij dat zeer waarschijnlijk mijn voorste kruisband gescheurd was. De MRI wees uit dat dit klopte en dat ook mijn binnen meniscus gescheurd was.
Doordat ik in mijn laatste jaar zat van mijn studie en nog mijn eindstage moest lopen en toch wel graag wilde afstuderen, heb ik de operatie opgeschoven naar 9 mei 2012. Hierbij is mijn voorste kruisband gereconstrueerd en mijn meniscus gehecht. 2 weken later kreeg ik een trombose been, waarvoor ik aan de bloedverdunners moest en nu nog steeds een steunkous moet dragen (ja zo'n leverkleurige...)
Toen begon de eindeloze revalidatie. In mijn geval eindeloos.
Nu meer dan een jaar na de operatie is mijn knie net zo instabiel als voor de operatie. Ben ik nog een keer geopereerd aan mijn knie om toch een stukje van mijn meniscus weg te halen.
Ik kan nog steeds niet paardrijden en al helemaal niet volleyballen..
Nu heb afgelopen week bij een andere orthopeed weer een consult gehad.. Om te bekijken of er nog andere opties zijn.
Er staat me nu waarschijnlijk weer een operatie te wachten
Ik mis zo mijn oude leven.. 4 x per week volleyballen en 2x p week paardrijden op wintersport vakantie.
Ik voel me net een bejaarde.
en ik ben pas 24!Normaal gesproken ben ik zo positief ingesteld, maar alles wat ik altijd leuk vond om te doen, kan ik niet meer.
Zijn er lotgenoten op bokt waar ik een beetje mee kan kletsen?
Na jaren van onderzoeken hebben ze het bij mij helaas opgegeven en kreeg ik "je moet er mee leren leven" voorgeschoteld. Ik ben in totaal 4 keer geopereerd, heb ik denk een stuk of 5-6 MRI's gehad en corticosteroïden ingespoten gekregen. Ik heb iets van glucose pillen ofzoiets geslikt, mocht allemaal niet baten