Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

op het moment dat je voelt 'zucht, ik krijg het er niet meer in' kun je het beste bij jezelf denken dat er morgen weer een dag is. 

moelly schreef:Bedankt voor je reactie!
Ik sta dus 's ochtends om 8 uur op en leer van 9 tot 12. Dan ga ik vaak naar de paarden en begin ik om 3 uur of 4 uur weer tot we gaan eten. Dat is vaak 6 of 7 uur. Dan begin ik na het eten weer en ga uiterlijk door tot half 9/9 uur.
Maar heb dus grotendeels de middag ook veel vrije tijd.
Dus ik snap niet zo goed waar dat 'ingekakte' gevoel vandaan komt
Ik heb inderdaad echt het gevoel dat ik op begin te raken. Ik hoef maar een halfuurtje bezig te zijn en mijn ogen worden alweer zwaar. Het is dan best moeilijk om toch verder te gaan omdat ik dan het gevoel heb dat ik niks meer opneem.
Je doet inderdaad érg veel en ik snap heel goed dat het moeilijk is om je leerwerk "los te laten" voor zoiets belangrijks, maar ik zou nu proberen om in elk geval morgen even helemaal niets te doen en maandag maar een klein beetje voor je eerste examen. Ga in je vrije tijd ook vooral veel naar buiten, zodat je niet in de verleiding komt om tóch je boeken te pakken en zodat je ook even uit de "situatie" van het leren bent. 

moelly schreef:Bedankt voor de vele reacties. Ik zal de komende dagen wat rustiger aan gaan doen.
Had al besloten dat ik morgen lekker ga uitslapen
Ik sta er, vind ik, niet bepaald goed voor.. Ik heb echt alleen maar zessen. Meestal 6,1/6,2/6,3/6,4 maar heb ook 2 of 3 5,7/5,8..
Ik hoef echt niet alleen maar zevens en achten te halen, want dat kan ik niet, dat is de afgelopen jaren wel gebleken, maar ik wil gewoon slagen. Dus daar zet ik me dan enorm voor in. Discipline is goed, maar zoveel als dat ik heb is dus niet goed
Ik heb trouwens e&m en c&m
Ik had voor mijn centrale examens voor alles bijna 2 punten hoger dan mijn schoolexamens! Heb alles een punt op weten te hoge dmv, centrale!
!
Ga dan ook met hele andere cijfers dan jou het examen in, maar ken ook echt niemand uit mijn omgeving die zoveel leert op een dag...
Ga je ook niet overleren hè, dat klinkt nu misschien onmogelijk (te veel leren) maar op een gegeven moment moet je ook denken: zo, nu zit het erin, ik kan het, dus ik stop ermee. Ontspannen is ook belangrijk!!