Ervaringen met ModiFast?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

alleirbag

Ervaringen met ModiFast?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-13 11:50

Omdat ik inmiddels veel ben afgevallen, maar de laatste 10 kilo maar geen afscheid van mij lijken te kunnen nemen, wil ik graag beginnen met ModiFast, en dan alleen shakes. Ik heb dit eerder gedaan met Cambridge en dat beviel goed, maar ModiFast is een stuk goedkoper. Wie heeft er ervaringen met dit merk? Hoeveel ben je afgevallen in hoeveel tijd? En voor de mensen die ook hebben ge-Cambridge-d; wat zijn de verschillen?

rommulus

Re: Ervaringen met ModiFast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 11:53

Mijn moeder heeft in het verleden modifast gedaan.
Wat ik mij kan herinneren is dat de shakes haar heel rap dr neus uit kwamen en ze qua verhouding de resultaten teleurstellend waren.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 11:55

met cambridge heb ik mijn spijsvertering zo de vernieling in geholpen dat ik dat en vergelijkbare diëten niet zou aanraden...

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 11:55

Kennis van me heeft ook die shakes gebruikt. Weet niet zeker of het modifast was, maar weet wel dat ze na stoppen heel snel +10 kilo is aangekomen.

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-13 11:56

Dank je wel voor jullie reacties!

Over dat snel aankomen; net als bij Cambridge moet je natuurlijk weer rustig opbouwen... Dat is ongeveer het allermoeilijkste inderdaad...

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 12:13

_Denise_ schreef:
Kennis van me heeft ook die shakes gebruikt. Weet niet zeker of het modifast was, maar weet wel dat ze na stoppen heel snel +10 kilo is aangekomen.

Was ook idd een van de nadelen.
minder af gevallen dan dat er na de tijd is bij gekomen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 12:41

Ik neem de shakes ter vervanging van de lunch, dus ik ontbijt gewoon met fruitontbijt en in de vond eet ik gewoon. De lunch neem ik dan zo'n shake. :)

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-13 12:52

Gebruik je dan de emmer of de zakjes voor de shake?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 12:56

We hebben twee emmers staan, vanille en chocolade :) maar ze zijn niet lekker := maargoed het is maar tijdelijk

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-13 12:57

Oke, thanks.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 16:46

ik heb ook cambridge gedaan maar dan de 800 versie, 2 repen en een gewone maaltijd , en de repen zitten vol vezels dus ideaal voor mijn darmkes geweest.
Later fruit en zuivel erbij :j

en natuurlijk het eetpatroon blijvend omgooien en niet meer gaan lopen snacken
en erbij gaan sporten

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 17:38

Vezels in de repen van CB?

Ik ben begonnen met 500 met vezelzakjes en daarna de 800 met extra fruit maar evengoed was alles van de rel...

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 18:57

yup...en ik met mijn spastische darm vaar hier erg wel bij
nu moet ik idd weer terug aan de vezeltabletten

heb 1 x een week gehad dat er geen repen waren en dus shakes genomen maar meteen aan de skieterie

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 19:14

Mijn moeder gebruikte de ModiFast shakes, echter was ze vaak maar een maandje consequent hihi.. En daarna vlogen de kilo's er weer aan.. Nee hoor, beter goed bewegen met een gezond en gevarieerd dieet dan die shake troep.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 20:32

jullie weten dat die meuk zo gemaakt is dat je darmen niet meer hoeven te werken; ofwel je legt even je volledige spijsvertering en daarmee je verbranding stil?

Ik ken heel veel mensen die het gebruikt hebben, kg's vliegen eraf en sindsdien darmproblemen, nog meer aangekomen. Met gezond eten, uitgeballanceerd naar je lichaam (Dus (lichaamsgewicht-vet)x26-300= aantal kcal per dag) dan val je zeker een kg per week af

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 21:05

Dat is dus precies wat ik probeer te zeggen, ik heb ook nog nooit zo verstopt gezeten als in de weken dat ik dat gebruikte.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 11:19

Jans schreef:
Ik neem de shakes ter vervanging van de lunch, dus ik ontbijt gewoon met fruitontbijt en in de vond eet ik gewoon. De lunch neem ik dan zo'n shake. :)

Dus je stopt je eerst vol met suiker, daarna leg je je darmen stil met die rotzooi en 's avonds eet je wel het volle pond, die darmen weten niet wat ze overkomen en gaan echt kapot.
Mensen echt, die shakes zijn echt niet goed. Je verpest er je lichaam mee. Afvallen of aankomen werkt alleen als de balans tussen calorie inname en verbranding optimaal werkt. Je stelsel zo verpesten dat je gewoon niks meer opneemt (ook de stoffen die je nodigt hebt!) werkt idd om af te vallen, maar je bent echt niet meer gezond.

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 15:33

TamaradB schreef:
Omdat ik inmiddels veel ben afgevallen, maar de laatste 10 kilo maar geen afscheid van mij lijken te kunnen nemen, wil ik graag beginnen met ModiFast, en dan alleen shakes. Ik heb dit eerder gedaan met Cambridge en dat beviel goed, maar ModiFast is een stuk goedkoper. Wie heeft er ervaringen met dit merk? Hoeveel ben je afgevallen in hoeveel tijd? En voor de mensen die ook hebben ge-Cambridge-d; wat zijn de verschillen?

Ik heb ook de CB 500 gedaan en met die shakes had ik daar werkelijk geen naar gevoel van o.i.d. Inderdaad vanwege het kostenplaatje later ook de shakes van MF geprobeerd maar werd daar draaierig en misselijk van hoewel MF en CB redelijk overeen komen qua voedingswaardes (had ik ergens gelezen). Ben toen ook even in een dipje terecht gekomen en naar wat anders gekeken maar ik ben van mening dat je met gezond en verstandig eten veel verder komt dan met shakes/repen. Heel af en toe pak ik de repen van het kruitvat merk en wonder boven wonder heb ik daar ook tataal geen last van maar combineer dat wel met veel groentes. Het nadeel: het gaat veel langzamer -O- en ja ik zal me ook een schop onder mn kont moeten geven om naar de sportschool te gaan :j . Maar het blijft BALEN :') .

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 15:40

Zou het niet handiger zijn om proberen je eetpatroon als geheel aan te passen? Die shakes doen vaak meer kwaad dan goed, en als je jezelf een eetpatroon aanmeet dat voor jou werkt, dan is dat op de lange termijn veel duurzamer; je kunt dat namelijk gewoon 'tot in de eeuwigheid' volhouden.

Probeer je voeding meer te baseren op eiwitten en goede koolhydraten, en verder veel groentes/vezels, aangevuld met wat fruit voor de vitaminen. Fruitontbijt is geen handige keuze, het zit vol suikers, wat je een 'suikerpiek' geeft waarvan je je spijsvertering verder in de war brengt. Gecombineerd met van die shakes betekent dat dat het hartstikke leuk werkt, totdat je ermee ophoudt; dan is je spijsvertering zodanig van slag dat het anders gaat reageren op 'normale' voedingsmiddelen. :)

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 20:48

ik heb toendertijd ook modifast gebruikt.. hielp goed :j maar tis wel rotzooi voor je lichaam..
je eetpatroon moet je daarna weer rustig aan opbouwen anders heb je het er weer binnen no time dubbel en dwars aan.. (uit ervaring)
plus dat je er maar 3 per dag mag terwijl je je maag 6x per dag moet 'voeden'.. anders slaat je maag juist vet op..

ik zou je aanraden om gewoon gezond te gaan eten, 6x eten op een dag en je dagelijkse (1 uur) beweging :)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 20:21