tenen gekneusd?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MD_Triumph

tenen gekneusd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-13 19:25

Hoi Bokkers,

Vandaag is er heel lomp een paard op mijn 2 kleine tenen gesprongen toen hij schrok...
en nu zijn ze beide erg gezwollen. Als ik ze wil bewegen doet dit zeer. Niet dat ik het uitschreeuw van de pijn maar fijn is anders.
Nu heb ik gehoord dat als ze gebroken zouden zijn, ze hier toch niks aan kunnen doen omdat ze het niet kunnen gipsen.
Ik verwacht dat ze flink gekneusd zijn. Ik kan er wel op lopen maar dat is ook niet erg fijn gevoel.
Ook heb ik het niet meteen gekoeld .. zou het nu nog nut hebben als ik het ga koelen? Het is nu zo'n 5 uur geleden

Zouden jullie hiermee naar de dokter gaan of het nog even afwachten? Wellicht zou het over een week over kunnen zijn...?

ik hoor graag tips!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 19:27

Ja je zegt het zelf al, als het gebroken is kunnen ze er toch niks aan doen behalve aan elkaar tapen.
Ik zou even in de gaten houden of het niet te veel opzet of scheef gaat staan en je nagels controleren.
Pootje omhoog en wat extra koelen kan geen kwaad, evenals insmeren met VSM 'Blauwe plekken zalf' of Traumeel ofzo :(:)

MD_Triumph

Re: tenen gekneusd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-13 19:35

Oke bedankt!

dat is wel een goeie inderdaad, even insmeren... had ik nog niet aan gedacht.
Pff wel lomp hoor, hij stond er denk nog geen 2 seconden op, wat een gewicht :P

hoop niet dat ik er last van heb tijdens het rijden... gelukkig zijn het de 2 rechtse tenen en niet mn grote teen.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 19:37

Ik heb het laatst ook gehad, maar dan meer bovenop mn voet. Gelukkig maar, want zo met de hoefrand op je teentjes lijkt me veel pijnlijker en gevaarlijker :(:)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 19:40

Ik zou er toch eventjes naar laten kijken mochten ze wel gebroken zijn. Laat je ze dan zo, kunnen ze scheef groeien en moeten ze ze alsnog breken en recht zetten. Dat zei de dokter tenminste, toen ik in november mijn kleine teen brak. Maar goed, die stond ook wel horizontaal scheef :=

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-13 19:55

haha ja ik zie ze verder niet scheef staan ofzo... Ja het was ook echt pijnlijk!
Meneer schrok van de struiken want het waaide en dus bewogen de blaadjes... Toen begon hij te 'dansen' en sprong hij vrolijk op mijn teentjes! De schurk ... achja gelukkig deed hij het niet expres

ik hoop dan maar dat het niet gebroken is. Ik denk flink gekneusd.. als het gebroken is kun je dat toch zien? en dan kun je het niet aanraken toch, zo pijnlijk dat het dan is? Ik heb nog nooit wat gebroken namelijk

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 20:25

Zou zeker de komende dagen stevige veterschoenen dragen.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 20:34

Hmm, toen de mijne gebroken was werd ik eerst onwel van de pijn. Vervolgens ging dat over, en stond hij dus horizontaal naar buiten. Ik kon er wel prima aankomen, en toen het net gebeurd was probeerde ik hem zelfs zo weer recht te zetten zachtjes, maar dan ging hij weer naar buiten staan :')

Na een dik half uur begon het wel pijn te doen. Maar hoe ik er ook aan prulde, ik kon hem niet in een bepaalde richting zetten zeg maar. Hij sprong altijd terug.

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-13 20:56

iel haha.. nee het deed wel erg zeer maar werd niet onwel...
ik heb schijnbaar wel een hoge pijngrens. ik denk dat het ook scheelt dat ik op t gras stond..
nu drukte hij mn voet in het gras/zand. Als ik op steen had gestaan was het denk ik nog pijnlijker

het is nu wel echt irritant dat ik als zo'n halve loop..... en heb niet echt stevige veter schoenen...
dan maar op tijd rust nemen denk ik zo..