Trillen als ik klaar ben met rijden.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Trillen als ik klaar ben met rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 09:25

Wie herkend het??

Even een omschrijving, als ik lekker heb gereden met mijn paard stap ik af, ga ik afzadelen en zet ik hem op de wei. Nog niks aan de hand.
Tot het moment dat ik terug bij mijn kast ben en alles begint te trillen zonder dat ik dat wil... Eerst vond ik het niet vervelend maar het lijkt wel een beetje erger te worden.
Ik moet een half uur fietsen naar stal, en op mijn fiets merk ik er niets van. Tot ik thuis in de bank ga zitten, dan is het er weer. Maar niet echt lang, na 10minuten is het over.

M'n paard is niet echt vervelend, springt wel eens weg. Maar het is niet zo dat ik daardoor extreem bang ben. We rijden altijd gewoon verder...
Heb ik er last van? Nee. Maar ik zou wel eens willen weten wat dit is. Hoe kan dit?

DonDon

Re: Trillen als ik klaar ben met rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 09:27

Misschien handig om naar de dokter te gaan? Misschien span je te veel in. Eet je wel genoeg, krijg je genoeg vitamines/suikers binnen?? Kan van alles zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 09:28

Eens met LisaFaded. Probeer voor het rijden anders een koek of iets te eten en wat te drinken waar een beetje suiker in zit, en na het rijden ook gelijk, wellicht helpt het?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 09:29

Probeer inderdaad is wat suiker te gebruiken voor of direct na het rijden. Een glas cola of zoete aanmaaklimonade.
Het kan zijn dat je suikergehalte wat laag is doordat je gesport hebt.
Heb je het altijd gehad of is het nieuw? Doe je aan de lijn?

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 09:30

Ik heb dat ook ooit gehad. Een periode. Dan stapte ik af, en dan begon ik te trillen niet normaal. of als ik de stal binnen kwam. En dan dacht ik omdat het koud was. Maar eigenlijk had ik het nooit koud. Heel raar.
Na het rijden had ik als ik alles had gedaan ook ineens knallende koppijn.

Ik weet niet wat het was/is maar ik denk misschien ene te lage bloeddruk, of te weinig gegeten voor het rijden of iets dergelijks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 09:31

Ik heb altijd multivitamine bij. En dat flesje is meestal wel leeg als ik terug naar huis ga.
Het is iets van de laatste paar maanden. En mijn eetpatroon is verder niet veranderd.

liekiej20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 09:32

drink je veel energie drankjes ? of veel suikers (cola, snoep,frisdranken e.d>?)

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 09:32

Ik denk inderdaad ook aan suiker tekort, zorg voor sinaasappelsap in je kast, dit werkt vaak erg goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 09:33

liekiej20 schreef:
drink je veel energie drankjes ? of veel suikers (cola, snoep,frisdranken e.d>?)

Nee dat ook niet echt.

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 09:33

banaan helpt ook vaak

liekiej20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 09:35

het kan zijn de spanning die je opbouwd tijdens het rijden(onbewuste spanning) ik heb hetzelfde gehad probeer tijdens het rijden af en toe je hele lichaam in 1 keer te ontspannen dan voel je een gloed over je heen gaan, je geeft je lichaam een "moment van rust" en tijden het uitstappen nog eens doen voor je afstapt :) bij mij werkt het

bibstertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 09:36

ik heb het ook weleens en meestal wordt ik ook een beetjemisselijk of duizelig als ik wat eet en drink gaat het ook wel weer over

liekiej20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 09:38

en als je energie drankjes drinkt, probeer dit minimaal een uur van te voren niet te drinken daar kan je ook trillerig van worden en idd voldoende eten maar dat is al eerder gezegd en probeer dat ook niet 10 min van te voren snel snel nog even te eten (ookal komt het bijna nooit uit :P)

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 11:30

energie drankkjes : METEEN mee stoppen ;)

eet eens een banaan voor het rijden en neem wat mee voor onder/na het rijden.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 12:16

mymy schreef:
energie drankkjes : METEEN mee stoppen ;)

eet eens een banaan voor het rijden en neem wat mee voor onder/na het rijden.

Die drinkt ze niet.. :+

Hitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 12:20

Oh dat ken ik wel, na inspanning gaan trillen, misselijk voelen, duizelig zijn. Bij mij werkt het altijd om dan even iets te eten/drinken. En sowieso opletten dat je in het algemeen genoeg hebt gegeten/gedronken :) En anders toch maar een keer langs de dokter?

matedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 12:23

ik ken het ook
maar alsje genoeg eet en drinkt heb ik er geen last van

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 14:10

Ik eet en drink genoeg. En zie er ook niet bepaalt uit alsof ik dat niet doe...

Zelf denk ik toch dat het iets met spanning heeft temaken.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 21:08

chelle_dora schreef:
Eens met LisaFaded. Probeer voor het rijden anders een koek of iets te eten en wat te drinken waar een beetje suiker in zit, en na het rijden ook gelijk, wellicht helpt het?

ONeens.

Gesteld, dat je bij de huisarts/ de assistente geen suiker in je urine hebt zitten:
aangeziien het trillen gewoon overgaat, geen extra suiker gaan eten, lege koolhydraten (zoetigheid, suiker, koekjes) maken je niet gezonder.

ZOU het trillen idd te maken hebben met iets minder ideaal bloedsuikergehalte, dan is meteen jezelf een suikerpiek geven het stomste wat je doen kunt. (Ja, de verschijnselen zijn meteen over, dat klopt. Maar het mogelijke probleem zit in je alvleesklier en die wordt niet blij van die zoete pieken.)

Wel doen: als het idd bloedsuikergehalte is, dat je doet trillen: ruim voor je gaat rijden net ietsje meer eiwitten of bruin volkorenbrood eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 23:44

Ik weet dat als ik zo ga trillen dat ik gewoon niet goed genoeg gegeten/gedronken heb en dat is dan met een dextro zo verholpen. We zijn hier geen van allen dokters, maar afgaande van wat TS zei kan het van alles zijn. Het was maar een advies, wat de TS hiermee doet mag ze zelf weten. Ik zei niet voor niets 'wellicht helpt het', ik heb nergens gesteld dat het de oplossing is voor haar probleem. We kunnen geen van allen zo bij haar naar binnen spieken, een bezoek aan de huisarts lijkt me sowieso geen heel slecht plan maar wij hebben voor nood ook altijd wat te eten en te drinken in de kasten liggen op stal voor het geval je je ineens helemaal waus voelt. Het is natuurlijk geen garantie, maar als het maar direct afneemt op het moment zelf, dan komt het nadere onderzoek daarna wel. Het is wel zo prettig om je nog te kunnen bewegen en van een koekje in zo'n periode ga je echt niet direct dood.

liekiej20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 09:37

en ? al verandering?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 13:34

Niet echt, heb vanalles geprobeerd uit het topic maar ik zal toch maar eens langs de HA gaan. Ik denk nog wel dat het met spanning te maken heeft.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 21:16

Dat kan best hoor, alleen zo gek dat je dat eerder niet had.
Ben benieuwd, naar de arts is wel verstandig. Misschien kan hij wat bloed laten onderzoeken op meerdere mogelijke oorzaken.