Het zit erg diep maar ik wil het graag van me afschrijven.
Vergeef me om mijn spelfouten en of niet kloppende zinnen, ik typ dit nu uit wanhoop omdat ik het niet meer weet.
Al jarenlang worstel ik met mezelf, het begon al vroeg in mijn jeugd.
Toen ik 7 jaar oud was gingen mijn ouders scheiden, en vanaf dat moment ging de knop bij mij om.
Uit het niets word je uit je fijne vertrouwde leefsituatie gegooid, alles werd anders.
En mijn "lieve" vader was niet meer de vader die ik als kind had gehad. Ik werd daar als kind erg onzeker van en begon te twijfelen aan mezelf.
Nu 16 jaar later (ben inmiddels 23) is mijn leven nog steeds erg gecompliceerd.
Ik zit in de knoop met mezelf en ik weet soms niet meer hoe ik daaruit moet komen.
Mijn relatie lijd daar ook erg onder, en dat komt voornamelijk door mijn gedrag. Ik doe mensen waarvan ik houd erg veel verdriet.
Maar op zo'n moment dan heb ik mezelf niet meer onder controle. Ik voel me zo mislukt in alles, in hoe ik ben. Ik probeer elke dag weer om positief te denken etc. om mezelf nuttig te maken. Maar tevergeefs ik ben inmiddels op... Ik wil zo graag gelukkig zijn en kunnen genieten van dit leven.
Maar het lijkt net of het niet is weggelegd voor mij.2 jaar geleden heb ik te horen gekregen wat mijn diagnose is: Borderline. Wel een opluchting dat je weet dat het beestje een naam heeft en weet waar je gedrag vandaan komt. Maar en dan? Ik heb me jarenlang verzet tegen medicatie omdat ik het zo graag zelf wou doen, ik wou sterker zijn dan die rot stoornis en normaal kunnen leven. Inmiddels ben ik er wel achter dat het misschien niet eens zo slecht is om medicatie te krijgen, want misschien helpt dat net dat kleine beetje wat ik nodig kan hebben om normaal te kunnen functioneren. Ik hoop het zo... het is echt mijn laatste hoop wat ik nog heb, en ik zal nooit opgeven.
Maar toch op een gegeven moment dan sloopt het je gewoon en wou je zo graag dat je een "normaal" mens was.
Ik voel me gevangen in mezelf, maar hopelijk komt er ooit een dag dat ik kan zeggen: Ik ben bevrijd ik leef...
Bedankt voor het lezen, ik moest het even kwijt.
Vast wel...!!