Hoor niks meer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CharmingS

Hoor niks meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-13 10:54

Hoiii

Ik ging net mijn oor schoonmaken met een wattenstaafje, maar nu hoor ik aan de linkerkant niks meer en mijn oor voelt heel vreemd aan.
Vind het een beetje eng..

Heeft iemand hier ervaring mee? En zou ik hiervoor de huisarts moeten bellen?
Laatst bijgewerkt door CharmingS op 08-05-13 10:59, in het totaal 1 keer bewerkt

arabella2000

Re: Hoor niks meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 10:55

Ik zou wel even je ha bellen. Misschien moet je oor even uitgespoten worden.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 10:56

Even je oor klaren (met je neus dichtgeknepen proberen te snuiten), misschien helpt dat? Anders zou ik het even aanzien en evt. contact opnemen met de huisarts.
Sowieso zijn wattenstaafjes slecht voor je oren en moet je het gebruik daarvan proberen te vermijden.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 10:57

En wat moet je dus nooit doen :+? Je hebt je oor waarschijnlijk verstopt doordat je oorsmeer in je gehoorgang hebt geduwd. Je kunt de dokter bellen om uit te laten spuiten, maar dan moet je eerst zelf de boel zachter maken door met zonnebloem olie in je oor te druppelen, anders lukt het uitspuiten niet.

Elise_K

Hoor je echt niks meer, of een beetje verdoofd?

Ik heb wel eens dat "verdoofde" gehad, en dat ging vaak na een dag weer weg

Shirley

Misschien heb je een propje vastgeduwd ?
Daarom heb ik ook zo'n hekel aan wattenstaafjes ...

Probeer eens je hoofd schuin te houden ( rechteroor naar beneden ) en dan een paar keer aan je oorlelletje trekken met je mond open ( gapen zeg maar )

Klinkt raar, maar wil weleens helpen :)

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-13 10:59

arabella2000 schreef:
Ik zou wel even je ha bellen. Misschien moet je oor even uitgespoten worden.

Dat lijkt me echt eng.. doet dat pijn? :P

@plien91: heb het geprobeerd alleen nu lijkt mijn andere oor ook dicht te gaan, best lastig zo haha. zal maar even de ha bellen dan :P

@lieziej: Ja ik hoor niks aan die kant en het voelt verdoofd aan

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 11:01

Uitspuiten is niet eng, kan heel lekker voelen :P Gaan ze met een warme sterkere waterstraal in je oor spuiten. Kan zijn dat daar een hard propje oorsmeer zit, die nu doordat je met je wattenstaafje erin hebt gezeten, die weg blokkeert waardoor je nu niks meer hoort. Ik heb dat heel vaak. Heb nu zelf een soort pipetje gekocht en die vul ik zelf met lauw/warm water en spuit het zo zelf uit!
Ziet er wel ranzig uit :P

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-13 11:03

De reden dat ik mijn oor wou schoonmaken is dat mijn oor heel erg jeukte aan de binnenkant dan.. Ik doe dat normaal eigenlijk niet echt vaak ofzo.. Maar het is heel erg lastig zo!

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 11:04

Er staat ook op die dingen dat je ze niet in je gehoorgang moet stoppen :+

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 11:07

Toch eventjes de huisarts bellen denk ik. Is ook zo vervelend als je aan 1 kant niets hoort.
Uitspuiten is helemaal niet eng en doet niet zeer. Ze spuiten gewoon water in je oor, kriebeld wel maar doet geen pijn. Ik heb hele smalle gehoorgangen en moet heel vaak mijn oren laten uitspuiten. Van te voren even lekker smeren met slaolie en dan glijt alle troep er zo uit :P

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-13 11:07

Echt?! Ik dacht dat die dingen juist daarvoor waren hahaha :P

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 11:10

Nooit wattenstaafjes gebruiken, die dingen zijn waardeloos.
Even onder de douche de harde straal erop zetten en vanavond wat olie op een watje in je oor stoppen als je gaat slapen en morgen weer uitspoelen, is het dan nog niet weg kun je altijd nog langs de dokter gaan om je oren uit te laten spuiten.

Uitspuiten deed bij mij zeker wel pijn, maar mijn gehoorgang ging er ook van bloeden.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-13 11:12

Ik heb net toch maar de HA gebeld, moet er olie in gaan doen en met de douchekop uitspoelen, dus ze heeft niet echt iets anders gezegd als jullie zeiden.. En als het vrijdag nog niet beter is moest ik langskomen om mijn oor uit te laten spuiten.

Ik ga dus nooit meer wattenstaafjes gebruiken haha

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 11:28

1 tip, als je met olie gaat klooien. Koude olie in je oor voelt naar! Ik deed het zelf altijd met een spuitje dat ik nog had, gewoon zonder naald natuurlijk. Beetje olie in een spuitje, even onder de warme kraan zodat de olie warm werd, even testen op vinger of het niet TE warm is, en dan met spuitje in je oor.

Maar kan bijvoorbeeld ook met een lepeltje erin gieten, maar dan zou ik toch even kijken of je via een glas of zo en dan glas met de buitenkant onder kraan, kijken of je de olie toch een beetje op een aangenamere warmere temperatuur kan krijgen.

Hanna98

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 11:32

ik herken het! ik had dat ook.. nu haal ik al dat gore spul er regelmatig uit met een schuifspeldje voor je haar. Je moet wel uitkijken dat je niet uitschiet, dus rustig de tijd nemen. Velen zullen zeggen: niet doen, maar het is ook weer raar om iedere week naar de dokter te gaan daarvoor.

stoten water&olie elkaar niet af? dan blijft toch al die olie achter in je oor als je het gaat uitspoelen, of ben ik nauw gek :s

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-13 11:35

Heb net olie gehaald bij de apotheek aangezien ik niks in huis had van olie haha :P Maar het wil nog niet echt werken.. Zal wel geduld moeten hebben :)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 11:38

olie lost op in warmer water, gewoon dus met lauw water spoelen.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-13 11:59

Ik word er in ieder geval gek van.. heel irritant als een kant dicht zit haha :P

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 15:48

Hannapony schreef:
ik herken het! ik had dat ook.. nu haal ik al dat gore spul er regelmatig uit met een schuifspeldje voor je haar. Je moet wel uitkijken dat je niet uitschiet, dus rustig de tijd nemen. Velen zullen zeggen: niet doen, maar het is ook weer raar om iedere week naar de dokter te gaan daarvoor.

Níet doen inderdaad! Wil jou nog wel een tweede keer horen als je wel een keer je trommelvlies perforeert.... Dan kan je toch echt beter elke week naar de dokter gaan.

Hanna98

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 15:54

als je als een wilde in je oor bezig gaat, dan ga je er doorheen ja! ik ga ook niet verder dan 1 cm, verder durf ik niet nee

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 16:05

Gewoon niet doen. :+ Het kan een keer mis gaan, een ongeluk zit in een klein hoekje en dat wil je echt niet. :P

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-13 16:41

Ik zit zoiezo normaal nooit met iets in mijn oor, alleen nu jeukte het.. Dus ik dacht er zal wel troep in zitten, maar heb het dus kennelijk te ver geduwd. Word er echt gek van, vind het een naar gevoel dat ik aan een kant niks hoor!!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 16:42

Snap ik, kan ook pijn gaan doen op een gegeven moment! Ikzelf zeg altijd als ik bel, dat ik al met olie heb gedaan en dat het nog niet heeft geholpen :P Dan kan ik meestal dezelfde dag nog langskomen om te laten uitspuiten :D