Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ik herken grotendeels je probleem..... 
LoveBodin schreef:Kan je niet naar de angsttandarts?
Misschien niet direct nu, maar in het vervolg?
Nu kan ik er erg om lachen om mijn gedrag, en vraag me ook ernstig af waarom ik zo ben, maar als ik in de stoel lig ben ik een compleet ander persoon. Gelukkig heb ik nu een hele fijne en lieve tandarts die heel rustig blijft, alle tijd heeft en mij geweldig overal doorheen loodst. Ik krijg altijd stressballen in mijn handen van haar
en een zalfje dat de prik niet zo'n pijn doet en vertelt leuke verhalen tijdens de behandeling.
Als er medische indicatie is wordt volgens mij de kaakchirurg vergoed, maar dat weet ik niet zeker. AnnemiekvM schreef:Ga langs de HA en vraag om oxazepam. Dat scheelt heel veel stress. Je moet dan wel even iemand je laten brengen en halen.
Balou_k schreef:Niet een beetje zenuwachtig, niet een beetje bangig, totale paniek zo kan je het wellicht noemen..
Ongecontroleerde benen die wild shaken en hun eigen dans passen lijken te maken, een hartslag waarbij de denkt dat er iemand op een drumster slaat.. Tranen met tuiten, piepen, shaken en absoluut niet stil liggen..
That's me! Althans, dat ben ik bij mijn lieve vriend de tandarts. Die toch maar weer zo verdraaid geduldig is en veel meer tijd voor me trekt als standaard.
Door nare ervaringen als zenuwbehandeling welke niet goed was uitgevoerd waardoor ik jaren later een zenuwontsteking had waardoor de tand alsnog getrokken moest worden.. En dat deed zeer, zeven verdovingen en een smoel op half 7 maar werkelijk pijn.. En dan zat dat rot ding toch nog vast.
Nu komt er links onder een prachtige verstandskies uit, en had ik eigenlijk gehoopt dat deze werkelijk wat verstand met zich mee zou brengen.. Echter is het enige wat dat rot ding met zich mee brengt pijn en ongemak. Geen idee of dat ding scheef of recht groeit, ik weet wel dat dat ding doet voorkomen alsof het de koning is en al het andere in mijn mond plaats moet maken. Als ik kauw op eten bijt is met het enige rot puntje kies m'n wang kapot. Terwijl dit puntje helemaal niet ver door is.
Nu moet ik sowieso zometeen bellen naar de tandarts omdat ik enkele gaatjes heb, hoezee! En vraag ik me af wat de mogelijkheden zijn. Kan je zo'n kreng laten snijden/trekken onder narcose? Ik ben namelijk zo bang dat is beweeg en (eenmalig een assistente geslagen omdat ik uit angst uit haalde) instrumenten weg duw.. Als ze dan met zo'n gevechtszwaard mijn tere bekkie betreden oef. Dan ligt straks m'n mond aan gort.
Ergens vind ik het heel jammer en verdrietig voor mijn verreafstandskies, wijsheidskies of hoe je dat KRENG ook noemt. Ik zag namelijk wel dat dit een erg mooie witte tand was. Phoe..
Dus wie weet wat mijn opties zijn? Risico's van narcose ken ik helaas genoeg ervaring mee.
NoName126 schreef:Hier in NL kun je gewoon een afspraak maken bij de kaakchirurg, dan lig je onder een groen zeiltje (handig want dan zie je niks) en dan snijden ze hem er uit onder stevige verdoving. Wellicht kun je daar ook vragen of het onder narcose kan, en of ze die andere gaatjes ook kunnen vullen?

verootjoo schreef:LoveBodin schreef:Kan je niet naar de angsttandarts?
Misschien niet direct nu, maar in het vervolg?
dat is echt een wassen neus... wordt je angst ook niet minder van.
Miepie77 schreef:http://www.narcosetandarts.nl kost wel 500 euro extra ivm de narcose, maar voor de rest hetzelfde als je tandarts, alleen je merkt er niets van
Ik ben net als jij niet bang voor het prikken, maar voor het boren. Verdoving doet mij niks, ik blijf pijn houden.
Djonah schreef:Als ik dit topic goed lees is er dus een mogelijkheid om geheel onder narcose je verstandskiezen te laten trekken?
via de kaakchirurg kan het overigens ook, maar dan moet er aantoonbaar een probleem met je verstandkiezen zijn (scheef,gebroken wortel ed) via de narcosetandarts kan altijd, ik ben er nu ook 2 keer geweest en ben nu aan t sparen voor de laatste keer, dan ben ik helemaal klaar, angsttandarts ook gehad en ging een tijd goed, tot er iets gebeurde waar hij op zich ook niets aan kon doen, maar toen durfde ik echt niet meer, onder narcose merk je niets van en direct erna word je weer wakker gemaakt, dus duurt maar kort Miepie77 schreef:Djonah schreef:Als ik dit topic goed lees is er dus een mogelijkheid om geheel onder narcose je verstandskiezen te laten trekken?
precies!via de kaakchirurg kan het overigens ook, maar dan moet er aantoonbaar een probleem met je verstandkiezen zijn (scheef,gebroken wortel ed) via de narcosetandarts kan altijd, ik ben er nu ook 2 keer geweest en ben nu aan t sparen voor de laatste keer, dan ben ik helemaal klaar, angsttandarts ook gehad en ging een tijd goed, tot er iets gebeurde waar hij op zich ook niets aan kon doen, maar toen durfde ik echt niet meer, onder narcose merk je niets van en direct erna word je weer wakker gemaakt, dus duurt maar kort