Er is een topic over Jillian Michaels, een topic over Insanity maar tot mijn grote verbazing nog niet over de Nike Training Club, een app waarmee je thuis workouts kunt doen!
Hoe werkt het
In de App store / Play store kan je de app downloaden. Het is wel een ontzettend grote app die veel geheugen inneemt.
Je kiest vervolgens een workout op basis van je doel:
* Get lean: "High interval cardio drills to slim down"
* Get toned: "Light weights and intervals to add definition"
* Get strong: "Increased weights and reps to build strength"
* Get focused: "15 minute workouts to targt specific areas"
Bij Lean, Toned en Strong kan je vervolgens een niveau kiezen:
* Beginner: Je doet gemiddeld 4-5 workouts per maand
* Intermediate: Je doet gemiddeld 2-3 workouts per week
* Advanced: Je doet gemiddeld 3-5+ workouts per week
Daarnaast heb je nog de keuze uit een workout van 30 of 45 minuten.
Wat heb je nodig?
De app geeft bij iedere workout aan wat je nodig hebt qua gewichtjes, bijvoorbeeld dumbbells en/of een medicine ball. Zelf heb ik geen dumbbells maar gebruik ik frisdrankflessen van 1,5L die ik heb gevuld met water
.Daarnaast is een yogamatje een aanrader.
Hoe helpt de app?
De app gidst je door de workout heen. Vooraf kan je de oefeningen bekijken en ook een filmpje zien hoe een specifieke oefening moet.
Ben je eenmaal bezig en snap je de oefening niet, dan kan je alsnog het filmpje bekijken.
De app telt af, geeft aanwijzingen en vertelt bij sommige oefeningen ook dat je moet wisselen van standbeen / zij.
Daarnaast houdt de app bij hoeveel minuten je al hebt gesport met NTC. Je kan er bonussen mee verdienen, maar daar heb ik mij nog niet echt in verdiept. Je kan ook bonus workouts downloaden.
Is het leuk?
JA!
Ik ben ontzettend benieuwd welke bokkers nog meer met NTC sporten en wat jullie ervan vinden!
Wat zijn je favoriete workouts?

Met NTC heb je natuurlijk ook niet onuitputtelijk veel mogelijkheden, maar toch wel iets meer als met Jillian heb ik het idee.
.
. Zwéten joh! Nu lekker douchen en tevreden op de bank ploffen
. Daar waag ik me nog even niet aan!
.