Bultjes op handen... Zomerallergie ??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

PanamaD

Bultjes op handen... Zomerallergie ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-13 15:51

Hoihoi!

Vorig jaar had ik er ook zoon last van! Dat was de eerste keer dat ik het kreeg. Allemaal kleine rode bultjes op de boven kant van me handen en op me vingers. Nu met de zon komen ze weer op, nu nog weinig gelukkig maar voordat het erger wordt, is er wat aan te doen? Is dit echt zonnenallergie? Het is alleen op mijn handen nergens anders. Ik ben niet iemand die naar de dokter gaat want zo erg is het vast en zeker niet! Kan je bij de appotheek, kruidvat of etos hier iets voor halen?
Andere tips ook welkom hoor!!

Alvast bedankt! :)

Creatas

Re: Bultjes op handen... Zomerallergie ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 15:57

Urtizon korreltjes, 8,- ong. helpt bij mij zeer goed.. Krijg er met de eerste zon ook last van, en met die korreltjes durf ik er zelfs een zonnebankje aan te wagen!

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 16:00

Creatas schreef:
Urtizon korreltjes, 8,- ong. helpt bij mij zeer goed.. Krijg er met de eerste zon ook last van, en met die korreltjes durf ik er zelfs een zonnebankje aan te wagen!

Waar haal je die?

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 16:09

Ik ging van de week eerst naar Kruidvat; daar hadden ze m níet :')
Etos of DA heeft ze gegarandeerd :j

Klein geel doosje, daarin geel kokertje. Te gebruiken door m om zijn kop in zijn dekseltje te draaien en dan de korreltjes onder je tong laten smelten (lekker zoet :9 )

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-13 16:13

Oke bedankt!

Nog meer suggesties voordat ik dit aanschaf? :)

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 17:05

Ja, ik heb er ook een week héél erg last van gehad. Na een weekend in de zon was het zo erg dat als ik daarna tien minuten buiten was, de bultjes er al weer waren. En jeuken!! Op gegeven moment kwamen er zelfs echte blaasjes op. Bij mij was het trouwens ook alleen op mijn handen en stukje van mijn onderarmen.

Ik ben bij de apotheek geweest voor mentholgel, dat verkoeld wat. Sinds ik factor 50 op mijn handen smeer is het oké. Gister de hele dag buiten geweest en geen last!

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-13 17:08

Bij mij blijven de bultjes wel als ik koude handen heb zie je ze nauwelijks gewoon huids kleur maar als ik warme handen heb worden ze rood. Idd zit er vocht onder! Vorig jaar regelmatig uitgeknepen natuurlijk slecht, hihi. Meteen gestopt ermee want t leek erger te worden daardoor. Echt jeuken doet t niet!

Man0n89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 17:15

Ik en mijn zus hebben hier allebei last van als fruit met onze handen in aanraking laten komen. En ook bij sommige fruitsoorten die ik eet

nerina_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 18:09

ik volg dit even, ik krijg in de zomer ook bultjes op mijn vingers.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-13 19:28

Man0n89 schreef:
Ik en mijn zus hebben hier allebei last van als fruit met onze handen in aanraking laten komen. En ook bij sommige fruitsoorten die ik eet

Met fruit heb ik het niet... Wat doen jullie daar tegen?

Man0n89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 21:11

Fruit eten met mes en vork hahaha of ik weet bijv dat ik het van sinaasappels en aardbeien krijg die eet ik dan niet.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 13:50

Ik heb ieder jaar last van zonne/warmteallergie inderdaad (in de zon) rode jeukende bultjes. Mocht het
nog gaan jeuken niet aan krabben want dan word het alleen maar erger! Bij mij helpt helaas niets ertegen
heb al verschillende medicijnen gehad (van de huisarts en van de homeopaat). Meestal word het wel wat
beter naarmate je huid meer gewend is aan de zon. :)

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 14:01

Heel vervelend, ik heb er 4 jaar last van gehad. Toen heel bewust een zonnelamp voor het gezicht gekocht en mijn handen en armen heel rustig laten wennen aan (lampen)zonlicht; dat heb ik twee jaar gedaan. Nu heb ik er gelukkig al jaren geen last meer van.

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 14:05

Urtizon is heel goed spul, ik heb al zonneallergie sinds ik twee ben maar nu (16 jaar later :D ) kan ik gewoon de zon in zonder last! Ik had het overal, voeten, oren, neus, gezicht, handen en armen. Ik heb altijd met speciale zonnebrandcreme van de huisarts gesmeerd.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 14:11

Ik heb er ook last van gehad, vochtblaasjes op mijn handen. Ook echt alleen maar daar, nergens anders. Handen veel en vaak ingesmeerd met handencreme zodat ze niet verder uitdroogden en het is nou bijna weg. Nou zitten ze weer vol sproeten :+

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 07:16

Allergische reactie op zonlicht, insmeren dus. :) Na gewenning wordt dit minder, maar vergis je niet in de kracht van de zon momenteel.

Latruda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 08:20

Ik heb gisteren die urtizon korreltjes gehaald en de jeuk is momenteel wel minder..
Ik heb dan ook best heftige reactie op de zon. Echt mn hele handen onder de blaasjes met bijbehorende jeuk.
S'ochtends als ik wakker word is het helemaal erg. Eerste wat ik dan doe is mn handen onder de koude kraan.. heeeerlijk.
Maar vanochtend was het al een stuk minder na die korrels.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 08:40

Ik heb zelf zonneallergie, maar soms ook last van hitteblaasjes en dit zijn echt 2 verschillende dingen.

Om 'uitslag' van zonneallergie te voorkomen moet je erg voorzichtig zijn met zon. Het helpt het om je in te smeren met een hoge factor en opbouwend kort in de zon te zijn. Ik zelf probeer bij eerste zonnestraaltjes van de lente al meteen 10 minuutjes per dag, voor 11 uur of na 15 uur (dan is de zon minder sterk), wat zon op te vangen.
Vroeger werd ik nooit bruin, maar meteen rood met jeukende zonneallergie. Inmiddels ben goed gewend aan zon en lukt het me om zelfs kleur op mijn benen te krijgen, zonder dat ik last krijg van zonneallergie. *\o/* Verder heb ik goede ervaringen met de aftersun van garnier (blauw/groenige fles) om de jeuk te verlichten en de uitslag weg te laten trekken.

De hitteblaasjes is een ander verhaal, die krijg ik de laatste jaren juist meer. Ik ben voorzichtig met zon en probeer er dan ook niet lang in te zitten, zeker niet op t heetst van de dag, maar dat maakt voor hitteblaasjes niet uit, want die krijg je net zo goed in de schaduw. Kunnen ook echt best grote blaasjes zijn, bij mij vooral in de holtes van mijn ellebogen.
Heb vanalles geprobeerd, maar het enige dat bij mij werkt is cardiflor forte erop smeren. Verder niet aanzitten (dat is echt moeilijk want het jeukt zo erg!).

Over die korrels hoor ik ook goede verhalen, maar die heb ik zelf nog nooit geprobeerd.