1 week na paard op voet nog last.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Hikarii

1 week na paard op voet nog last.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-13 14:07

Hoi hoi :)
Het is morgen een week terug dat een paard bij ons op de manege op mijn voet is gaan staan, niet normaal gaan staan maar hij zette 'm echt met volle kracht op mijn voet toen ik de hoeven wilde doen.. Toen even mank gelopen, mijn nichtje verder geholpen met opzadelen, maar werd ietsies misselijk van de pijn dus ben toen maar naar boven gegaan om te koelen. Dikke 15 minuten gekoeld, daarna weer naar beden. Uur daarna gewoon gereden, niks aan de hand etc. Hele week ietsjes last van gehad als ik erop sta. Vond het verder niet zo erg, ben wel wat gewend. Nu afgelope vrijdag is er met de carrousel iemand van bovenaf opgekomen, iets wat ook weer erg veel zeer deed.. Nu deed het gister zeer met bewegen. Tenen kan ik gewoon bewegen, geen last van (eerste paar dagen wel) maar nu ook als ik er ook maar iets tegen aan zit doet het zeer..

Dus ik ben net even gaan voelen, zit er toch op een plek een klein raar bultje, wat gevoelig doet. Tis niet echt een bultje maar meer een bobbeltje.. Moet ik me hier zorgen om maken?

Even een foto om te zien op welke plek (Van donderdag, is nu veel paarser)
Bij het onderste paarse vlekje zit dat bobbeltje

Afbeelding

Het ziet er nu dus ook nog veel erger uit, ga zo kijken of ik nog een foto kan maken..

heb het al tegen mijn moeder gezegd van dat bobbeltje, en ze zegt dat dat wel goed komt.. Dachten we vorig jaar ook met mijn stuitje, die toen behoorlijk scheef stond (En nu nog steeds :') )

Mandy517

Re: 1 week na paard op voet nog last.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 14:08

Helaas heb ik geen röntgenogen, ik zou even naar de dokter gaan als je het niet vertrouwd!

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 16:35

Een gewone blauwe plek kan wel tot 3 weken of langer pijnlijk blijven. Het kan echter ook gebroken/gekneusd/gescheurd zijn.
Pijn is daar geen goede graadmeter voor (nogal individugevoelig en een fikse kneuzing kan evenveel of meer pijn doen dan een breuk).
Als je zeker wil zijn ga je naar de dokter.

Ik heb zo in februari een trap op m'n hand gekregen. Zeer pijnlijk en in no time was m'n hand 2x zo dik. Gewoon verder gegaan, volgende dag was m'n hand goed blauw en heb ik uitgebreid geoefend op linkshandig worden. Dag 4 was de zwelling weg en het was nog wel heel gevoelig maar niet enorm pijnlijk en ik kon m'n hand verder wel gebruiken. Veel getwijfeld en uiteindelijk toch niet naar de dokter gegaan.
Die hand is nu nog steeds gevoelig soms (bepaalde bewegingen/druk).

Het kan dus heel lang aanslepen of mss blijvende littekens geven. Best laten nakijken.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 16:38

Daar zijn nou dokters voor...
Kneuzen kan sowieso heeel lang zeer doen.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 16:42

heb het ook gehad hoor, nu na 5 weken doet het nogsteeds enorm pijn, kan ik het niet aanraken en er zitten er rode vlekjes op. het is eerst alle kleuren van de regenboog lang gegaan .

moet er toch eigenlijk wel eens mee naar de dokter, maar volgende week woensdag rijexamen, en dat mag niet als er iets mis mee is :+

daarna ( als ik geen wedstrijd heb ga ik er langs )

zou naar de dokter gaan, voor zekerheid. een week is alleen wel heel kort.
dat kan nog een eeeeuwigheid duren

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 16:42

Thioro schreef:
Een gewone blauwe plek kan wel tot 3 weken of langer pijnlijk blijven. Het kan echter ook gebroken/gekneusd/gescheurd zijn.
Pijn is daar geen goede graadmeter voor (nogal individugevoelig en een fikse kneuzing kan evenveel of meer pijn doen dan een breuk).
Als je zeker wil zijn ga je naar de dokter.

Ik heb zo in februari een trap op m'n hand gekregen. Zeer pijnlijk en in no time was m'n hand 2x zo dik. Gewoon verder gegaan, volgende dag was m'n hand goed blauw en heb ik uitgebreid geoefend op linkshandig worden. Dag 4 was de zwelling weg en het was nog wel heel gevoelig maar niet enorm pijnlijk en ik kon m'n hand verder wel gebruiken. Veel getwijfeld en uiteindelijk toch niet naar de dokter gegaan.
Die hand is nu nog steeds gevoelig soms (bepaalde bewegingen/druk).

Het kan dus heel lang aanslepen of mss blijvende littekens geven. Best laten nakijken.

Dit heb ik ook, maar dan op m'n bovenbeen, bij hardlopen doet het nog steeds zeer, dit is al bijna 2 maand geleden

Ik denk dat het ook wel verstandig is om naar de dokter te gaan

Priisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 13:24

Ik heb dit ook een keer gehad, precies op dezelfde plek. Paard sprong op mijn voet en zette zich toen ook nog eens af. Was enorm blauw, paars en dik en ik kon een aantal dagen ook echt geen schoenen aan vanwege de pijn. Omdat het echt enorm blauw werd en de pijn een aantal dagen tot weken aan bleef houden ben ik toch maar naar de dokter gegaan. Hij vertelde dat het normaal was dat de zwelling en blauw/paarse kleur een tijdje aan bleef houden en dat omdat ik er nog normaal mee kon lopen en op kon staan, het niet gebroken was.

Als je er zeker van wilt zijn kan het nooit kwaad om even langs de dokter te gaan!

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 13:33

Gewoon naar de huisarts gaan. Die zijn er niet voor niets!

Ik heb ook een keer een paard op mijn voet gehad.
Flink dik meteen en kreeg er 's avonds echt ontzettend veel last van, was ontzettend dik en alleen van de zwelling had ik al enorme last.
De dag er na toch maar naar de huisartsenpost gegaan.
Kreeg te horen dat het gekneusd was en niet gebroken, anders had ik wel harder gepiept.
Het deed heel zeer, maar heb er wel nog het hele weekend mee gelopen (zo min mogelijk uiteraard) en veel met mijn voet omhoog gezeten.
Aangezien ik niet al te leuk geholpen was bij de huisartsenpost en ik het zelf niet vertrouwde toch na het weekend maar naar mijn eigen huisarts gegaan en die heeft me meteen naar het ziekenhuis doorverwezen.
Was wel degelijk gebroken en moest 6 weken het gips in.
In het ziekenhuis waren ze zwaar verbaasd dat ik daar nog mee rond gelopen had, dus er op kunnen lopen is geen garantie dat het ook niet gebroken is. Iedereen reageert anders op pijn!

Nu is er zaterdag weer 1 op mijn voet gesprongen, maar het voelt nu anders.
Mocht het na een paar dagen toch niet verbeteren, dan ga ik alsnog naar de huisarts.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 13:35

Ik had ongeveer hetzelfde, maar qua plek en hoe het er nu uitziet precies hetzelfde, heb alleen zelf twee dagen niet/amper kunnen lopen van de pijn, maar zo eigenwijs als ik was niet naar het ziekenhuis/dokter gegaan.

Nu heb ik er soms nog een beetje last van, maar eigenlijk niet echt vervelend oid. Het is wel nog steeds altijd blauw/paars zoals het er op jouw foto uitziet. Dit is inmiddels een jaar geleden gebeurd. :Y)