Een snor?Geen haar maar verkleuring.Melasma, hoe behandelen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Een snor?Geen haar maar verkleuring.Melasma, hoe behandelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 12:49

Beetje onduidelijke titel misschien maar ik heb dus een probleempje wat erger lijkt te worden met de jaren. Ik heb altijd al een lichte verkleuring gehad net boven mijn lip, maar sinds vorig jaar is dat dus erger geworden. Vooral in de zomer. Het lijkt op een soort sproeten ofzo. Ik heb wel wat haartjes daar maar die zijn blond. Maar zou het helpen als ik die eens weghaal?
Ook gebruik ik al jaren Blistex en dat bijna elke dag, zou dat invloed hebben?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, t ziet er best stom uit namelijk :')

Hier duidelijk te zien :')
Afbeelding

Van dichtbij.
Afbeelding

Titel bijgewerkt ;)
Ik lees net dat het blijkbaar Melasma is. Wie heeft dit ook en wat doe jij eraan?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-05-13 13:23, in het totaal 2 keer bewerkt

rea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 13:00

De meeste bezitters van zo'n "snor" kregen deze tijdens een zwangerschap, en vaak nog meer zulke verkleuringen over de rest van hun gelaat, een zogeheten zwangerschapsmasker.

Dùùùùs ... is er iets dat je ons moet vertellen ? :Y)

Anoniem

Re: Een snor? Geen haar maar verkleuring.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 13:02

Haha nou niet dat ik weet :')

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 13:05

De pil is ook een veroorzaker van deze verkleuringen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 13:07

Hannanas schreef:
De pil is ook een veroorzaker van deze verkleuringen.

Ah ok. Ik gebruik de pil al jaren en slik m ook veel door omdat ik een zware menstruatie heb.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 13:09

Staat in de bijsluiter.
Scheelt het als je je goed insmeert met een hoge factor?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 13:10

Hannanas schreef:
Staat in de bijsluiter.
Scheelt het als je je goed insmeert met een hoge factor?

Ik denk t niet aangezien ik dit ook in de winter heb. Maar ik kan t proberen natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 13:12

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 13:13

komt door de pil, lichtere pil vragen of dat kan

na mijn sterilisatie (veertjes in eierstokken poliklinisch laten doen, is zonder verdoving en in 5 min klaar) nergens meer last van

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 13:15

Het zou inderdaad ook door de blistex kunnen komen..
Misschien dat het effect van bruining versterkt..
(Mijn zusje smeert zich altijd in met een bepaalde soort olie om sneller bruin te worden..)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 13:17

[***] schreef:
Ging even googelen.. kwam dit tegen: http://nl.wikipedia.org/wiki/Melasma

Wel erg vervelend voor je!

Bedankt, had ik zelf nog niet even aan gedacht. Dat wordt dan maar regelmatig smeren. Blistex zit juist een factor in...

Andere pil is niet echt mogelijk want ik heb al een gedoe gehad met verschillende pillen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 13:22

.

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 13:24

Het kan veroorzaakt worden doordat de huid in dat gedeelte van je gezicht een slechtere doorbloeding heeft en daardoor een andere kleur krijgt. Dit kan je verhelpen door vaak te scrubben.
Citaat:
Het gele komt doordat er zogenaamde ‘overpigmentatie’ zit. Ik vroeg hoe je dit het beste kon verminderen: door exfolierende producten (AHA/BHA) te gebruiken, en dan iets vaker op dat gedeelte. Het is haast te vergelijken met een soort eelt. Ook een chemische peeling zou hier goed bij kunnen helpen.

Als je meer wilt weten over hoe je het kan bedekken met make-up; check dit artikel van Beautygloss.

De lippenbalsem met SPF kan juist een wit randje om je mond veroorzaken, zoals hier.

Anoniem

Re: Een snor?Geen haar maar verkleuring.Melasma, hoe behandelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 13:25

bedankt voor de info :)

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 13:38

Geen idee hoe je het echt kan verhelpen, maar ik weet wel dat veel donkere mensen (met name in azie, afrika ook wel) cremetjes hebben om zichzelf 'lichter' te maken. Hilarisch; hier gebruiken we zelfbruiner, daar dus het tegenovergestelde.. Wellicht daar eens op zoeken, je wordt er geen tinten blanker van, maar misschien is het net die ene tint die het verschil maakt?

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 13:41

Jolien: BB cream van Ebay kopen, daar zit die whitening idd soms in ;) Vooral de goedkope troep

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 13:42

Roxxiejj schreef:
Jolien: BB cream van Ebay kopen, daar zit die whitening idd soms in ;) Vooral de goedkope troep

Weet je wel merk of welke stof?

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 13:46

Joyce_ schreef:
Geen idee hoe je het echt kan verhelpen, maar ik weet wel dat veel donkere mensen (met name in azie, afrika ook wel) cremetjes hebben om zichzelf 'lichter' te maken. Hilarisch; hier gebruiken we zelfbruiner, daar dus het tegenovergestelde.. Wellicht daar eens op zoeken, je wordt er geen tinten blanker van, maar misschien is het net die ene tint die het verschil maakt?

Dat zou ik niet doen, bleekcremes zijn slecht voor de gezondheid, zitten vaak kankerverwekkende stoffen in. Of je moet op Michael Jackson willen gaan lijken....
Misschien is het te verhelpen met laser.

Vervelend joh!

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 13:47

zou zo'n whitening trouwens wel eerst op je voet of elleboog proberen ofzo.. In ieder geval op een plekje waar het niet je hele bekkie verpest als blijkt dat het toch een mengsel met zoutzuur is ofzo.. :')

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 13:49

Op sasa.com kun je ook heel veel whitening producten uit Azië vinden :) De meeste daarvan zijn wel goed en veilig voor de huid en gebruiken natuurlijke whitening producten. Maar check voor de zekerheid de ingrediënten voordat je het op je gezicht smeert inderdaad.

Al denk ik persoonlijk dat een periode goed insmeren met SPF 50 en regelmatig scrubben ook prima zal helpen :)

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 13:49

Ik moest wel goed kijken hoor op de foto's voordat ik zag wat je bedoelde.
:o

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 13:50

Check altijd of die middelen zijn goedgekeurd in Nederland. Zo niet, dan is het niet voor niets.

Joyce_

jiehaaa schreef:
Joyce_ schreef:

Dat zou ik niet doen, bleekcremes zijn slecht voor de gezondheid, zitten vaak kankerverwekkende stoffen in. Of je moet op Michael Jackson willen gaan lijken....
Misschien is het te verhelpen met laser.

Vervelend joh!

Ja, heb je gelijk in, het zal niet goed voor je zijn! Michael Jackson is overigens echt niet van een neger tot een blanke veranderd, alleen met zulke cremes.. :') Er zijn meerdere ziektes waardoor dat kan gebeuren, zoals vitiligo en SLE..

Anoniem

Ukkiee schreef:
Op sasa.com kun je ook heel veel whitening producten uit Azië vinden :) De meeste daarvan zijn wel goed en veilig voor de huid en gebruiken natuurlijke whitening producten. Maar check voor de zekerheid de ingrediënten voordat je het op je gezicht smeert inderdaad.

Al denk ik persoonlijk dat een periode goed insmeren met SPF 50 en regelmatig scrubben ook prima zal helpen :)

Ik denk ook dat ik voor optie 2 ga, straks krijg ik nog meer verkleuringen enzo, moet ik niet hebben. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 13:53

Als je het echt heel vervelend vindt zou ik niet met troep gaan smeren maar evenlangs een goede kliniek gaan ( velthuis oid) die hebben vaak behandelingen op dit gebied.