hier echt een enorme waslijst van allergieën. Appel, peer, banaan, (de gele) meloen, paprika, kiwi, sommige sla, gras en boom pollen, aardbeien, bessen, pruimen, ananas, perzik, bijna alle noten, kersen, bonen en vergeet er nog wat
ook een soort antibioticum... (moet echt eens naam gaan onthouden, reageer er echt enorm heftig op). Daarnaast merkte ik laatst dat ik op snoep reageerde... waarschijnlijk de kleurstof...
Ashkerlon schreef:ik heb een redelijk uitgebreide fruit- en groentenallergie. Blijkbaar een kruisallergie met hooikoorts. Ik kan niet tegen groene groenten (sla,komkommer,...), steenvruchten (mango, advocado, perzik, kersen...), tomaat, meloen, kiwi,... alles geeft een brandend/piekend gevoel is mijn mond en op mijn lippen, soms merk ik dat mijn ademhaling moeilijk wordt.
Het vreemde is, zodra iets van dit alles in een bereiding zit, en dus verwarmd werd, dan heb ik er geen last van. Tomatensaus is geen probleem, boontjes en erwtjes zijn groene groenten, maar verwarmd geen last van, perzik uit blik heb ik geen last van,...
En dan zijn er nog een paar dingen waar ik soms wel en soms niet op reageer, hoe het komt weet ik niet, maar meestal is het, hoe sappiger, hoe meer last. En dan heb ik het over appel, peer, banaan, druiven, wortel,...
Druiven zijn ook zo vreemd. Recht uit het bakje eten en ik heb last, afspoelen en afdrogen voor opeten en ik heb last, afspoelen en NAT de druiven eten gaat wel en heb ik nergens last van?
heeel herkenbaar, van begin tot einde. maar verdraag niet altijd alles gekookt, de ene keer wel, ander keer niet