Irritaties aan chirurgisch staal in lichaam. Ervaring?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

eenitraM

Irritaties aan chirurgisch staal in lichaam. Ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-13 16:04

In 2006 ben ik na de finish in de finale van een pony afgevallen. Resultaat: balkje op de laatste hindernis, 2e plaats, prijs wegens hoogste stijlpunten en een verschrikkelijke breuk van mijn sleutelbeen met als gevolg een stuk bot in mijn long. De volgende dag kon ik plaats nemen op de operatietafel waar het bot werd gefikst en na 3 weken kon ik alweer hooibalen sjouwen. De pijn was immers weg. Door een glijpartij die bewuste 3 weken later, tijdens het hooibaal sjouwen, probeerde ik mijn evenwicht te bewaren door met mijn arm te zwaaien. Het uiteindelijke resultaat? Een prachtig ontzet plaatje op mijn sleutelbeen en een chirurg die mij niet meer wil opensnijden omdat hij mij "zo mooi had dichtgenaaid". (Letterlijke woorden)

Ik heb er de afgelopen jaren geen last van gehad. Af en toe, als ik een vreemde beweging maak met mijn arm, lijkt het wel alsof er een spier achter het ontzette plaatje blijft hangen. Dan moet ik ff flink aangepakt worden (lees: gekneden, gedraaid, gewreven) waarna het spiertje weer losschiet. De enige die er last van hebben zijn mensen die naar mijn sleutelbeen kijken. Echt fraai ziet het er niet uit. Een prachtig lang litteken en een bobbel.

Afbeelding

Ik kon er wel om lachen. Inderdaad: Kon.

Het begint me nu uiteindelijk verschrikkelijk te irriteren. Jeuk aan mijn schouder, vanaf mijn bh-bandje naar de bovengrens van mijn bh-cup tot aan mijn oksel. Ik kan krabben en koelen wat ik wil maar de jeuk, als die er is, verdwijnt niet. En dit komt steeds vaker voor.

Aankomende vrijdag heb ik een afspraak gemaakt bij de HA. Mijn moeder is bang dat er een ontsteking in zit. Ik ben bang voor het mes.

Zijn er meer bokkers die ervaring hiermee hebben? En na zoveel jaar?

Noraly_

Re: Irritaties aan chirurgisch staal in lichaam. Ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 16:08

de bult ziet eruit of de spier los is geraakt, dan gaat het sleutelbeen zo uitsteken. Kennis van mij heeft dat ook en heeft er verder geen last van heeft zich ook niet laten opereren

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 16:09

Mijn broertje heeft een aantal maanden een schroef in zijn knie waardoor hij dus nog steeds pijn heeft.. Zijn kraakbeen is geirriteerd en waarschijnlijk ook zijn spieren en daarom moet het er binnenkort weer uit. Hij ziet absoluut niet op tegen de operatie, liever nu dan morgen vind hij maar hij heeft er zelf ook echt last van..

Ik hoop voor jou dat het meevalt en er makkelijk wat aan te doen is!
En anders, als je echt onder het mes moet, kan er waarschijnlijk ook wat aan die 'lelijke' bobbel gedaan worden :)

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-13 16:11

Noraly_ schreef:
de bult ziet eruit of de spier los is geraakt, dan gaat het sleutelbeen zo uitsteken. Kennis van mij heeft dat ook en heeft er verder geen last van heeft zich ook niet laten opereren

Wat je ziet is het plaatje. Mijn sleutelbeen was doormidden gebroken en daaroverheen hebben ze een plaatje gezet. Door de beweging tijdens het hooibalen sjouwen sloeg ik met mijn arm waardoor het plaatje bij één van de botdelen los is gekomen. Het plaatje was dus de enige verbinding tussen de twee botdelen waar speling in zat. (Als je snapt wat ik bedoel) De bult is echt hard.

Ik moest wel geopereerd worden. Eerst wouden ze het wel doen en de volgende dag op de OK wouden ze het niet doen, maar ik was er klaar voor dus hebben ze het toch maar gedaan. En dat was maar goed ook, anders had ik een klaplong gehad omdat een stuk sleutelbeen in mijn bot zat. Kans op eigen herstel was nihil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 17:26

Noraly_ schreef:

Die bult die jij bedoelt zit echt aan het einde van je sleutelbeen. Heet een ac luxatie. :). Dat is niet het zelfde als wat ts heeft.

Verder heb ik hier geen ervaring mee, het ziet er bijzonder uit en is erg vervelend dat het zo gaat irriteren. Succes bij de arts!

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 17:54

Ik was ook allergisch voor me plaatje op me sleutelbeen, laten verwijderen en nooit meer last gehad!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 17:58

Mijn zusje kan er ook niet tegen. Zij had chirurgisch staal om haar borstkast bij elkaar te houden. Na een openhartoperatie. Alleen na 1.5 jaar kwam het draad omhoog. Lichaam wou het weg hebben. Waardoor het zelfs door het huid heen kwam, vlak voor de operatie.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-13 18:02

xxEvelynxx schreef:
Ik was ook allergisch voor me plaatje op me sleutelbeen, laten verwijderen en nooit meer last gehad!

Vertel vertel!

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 18:12

mijn moeder heeft het 2 keer gehad:
na een polsbreuk,kreeg ze ook een plaatje om t geheel aan elkaar te zetten.herstel ging goed,maar na een paar maanden begon het plaatje te irriteren.zodra ze dan veel deed,dan zag je het gedeelte helemaal paars worden.in overleg met de huisarts is uiteindelijk t plaatje verwijdert

na een enkelbreuk,kreeg ze een plaatje omdat t rotte breuk was.dan zou de enkel beter genezen.dat gebeurde,maar na afloop ging na een paar weken t plaatje loszitten.niet fijn,want t lopen werd knap irritant.natuurlijk hebben ze t plaatje verwijderd

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 18:18

Ik heb een breuk in me elleboog gehad, dat hebben ze weer bij elkaar moet knopen met staaldraad en een pin. Ik kreeg ook gigantisch last van al vrij snel. Bij mocht het de eerste keer er nog niet eruit omdat het te vroeg was maar twee maanden daarna bne ik er weer geweest en gesmeekt zowat of het eruit mocht. Was nog steeds aan de vroege kant maar had er echt last van.
Ze zeiden tegen mij omdat ik vrij slank was, dat het sneller gaat irriteren dan bij wat gezettere mensen. Of dat waar is dat weet ik ook niet.

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 21:53

Noraly_ schreef:

Ik heb zelf ook zo'n bult en die komt doordat de twee botdelen over elkaar geschoven zijn. Zelf gezien op de foto en dat hoefde ook niet geopereerd te worden. Claviculafracturen worden sowieso niet standaard geopereerd.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 13:25

Ff een update: Vorige week vrijdag kon ik meteen terecht in het ZH voor foto's en zojuist heb ik gebeld voor de uitslag. De foto's zagen er goed uit en het plaatje deed zijn werk, maar de HA heeft even overleg gehad met de chirurg en ze snapten wel dat ik irritaties aan mijn sleutelbeen heb omdat de huid daar heel dun is. Vanmiddag moet ik even bellen voor een nr op een doorverwijzingsbrief waarna ik een afspraak kan gaan maken met de chirurg zelf.

horselover22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 13:33

sterkte er mee hoop voor je dat ie er toch snel uit mag
want die jeuk is ook niks