Permetrinecrème / loxazol?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

StuiterBall

Permetrinecrème / loxazol?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-13 12:29

Hoi,

In mijn directe omgeving (niet binnen mijn familie, ik woon op mezelf) zijn er een aantal gevalletjes scabiës (schurft). Nu hebben wij allemaal vrij intensief contact met elkaar en onlangs is ook een vriendinnetje van mij besmet geraakt. Zij is er snel bij geweest en de huisarts heeft haar gezegd dat ze kans op besmetting bij haar minimaal is gezien ze er zo snel bij was.
Dit soort dingen kunnen natuurlijk gebeuren, laat ik er als de dood voor zijn. :7

Ik wil mezelf dus eigenlijk gewoon preventief behandelen om verdere uitbreiding hiervan te voorkomen. Op internet is ook te lezen dat iedereen in de directe omgeving eigenlijk behandeld moet worden.
Nu zag ik dat het te behandelen is met permetrinecrème oftewel Loxazol.

Weet iemand toevallig of dit gewoon nog verkrijgbaar is bij de drogist of apotheek of dat ik hier een doktersrecept voor nodig heb? De website van Zilveren Kruis zegt van wel, maar als ik google lijkt het heel erg lastig te verkrijgen.

Alvast heel erg bedankt

A0000

Re: Permetrinecrème / loxazol?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 12:36

Voor zover ik weet is Loxazol een anti-luizenmiddel dat je gewoon bij de drogist kunt kopen. Misschien moet je voor schurft een andere vorm gebruiken, maar de werkzame stof an sich hoeft dus niet op recept.

Charaz

Re: Permetrinecrème / loxazol?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 19:18

Loxazol creme is idd behandeling tegen scabies, voor luizen heb je de shampoo of haarlotion, voor de creme heb je zover ik weet een recept van de huisarts nodig.
De creme is veel sterker dan de lotion dus aanrommelen met de shampoo of haarlotion zou ik niet doen.