Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
_Caro_ schreef:Nee is nog niet nagekeken, komt er misschien nog van, we zitten namelijk met nog wel wat mogelijke genetische aandoeningen. Maar ja, DNA onderzoek heeft een bepaalde impact en die beslissing vraagt toch wat tijd om na te denken...
De spierpijn, verzuring en stijfheid zijn dus typisch aan statines. Dat van temperatuur weet ik niet.
_Caro_ schreef:We letten eigenlijk allemaal op ons eten, niet extreem, maar toch op het aantal x dat er iets als frieten gegeten wordt, bv. max. 1x per week. Ik ben gestopt met smeerboter, eet zo goed als geen chocolade meer, zelden een ijsje. Chips is mijn zwakke punt, dus dat mag ik van mezelf nog 1 à 2 x per week. Er wordt thuis gekookt met vetstoffen die zo plantaardig mogelijk zijn en zo min mog. belastend voor de cholesterol.
Mijn beide broers hebben het niet. Mijn cholesterol is niet schokkend hoog (net iets hoger dan 6) en is, alleen door gebruik van Becel Pro Actiev boter onder controle.mbkaatje schreef:Verder is het uiteraard super dat er medicijnen zijn en de bijwerkingen neem ik voor lief. Een alternatief is er niet.
Janneke2 schreef:mbkaatje schreef:Verder is het uiteraard super dat er medicijnen zijn en de bijwerkingen neem ik voor lief. Een alternatief is er niet.
Nou, dat valt wel mee. Statines kunnen bij veel mensen vervangen worden door een serie pillen, gebaseerd op oa. vitamine E en een correcte verhouding van omega 3-6-9 vetzuren.
De deskundig hier is de orthomoleculaire arts.
Uiteraard moet een en ander wel in overleg met je reguliere voorschrijver en is het aan de orde, om geregeld bloed te blijven controleren.
Charaz schreef:orthomoleculaire arts?? Volgens mij mag je je hier in Nederland pas arts noemen na heel wat jaar studie.
mbkaatje schreef:Nou zit ik er niet zo in, maar geldt dat (orthomoleculaire arts,J.) ook voor FH?