Jillian Michaels workouts - deel 3!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_JY_

Berichten: 939
Geregistreerd: 29-07-09
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 22:09

Heujj, nieuw topic! :) Vandaag gelukkig allang gedaan, morgen weer een dag. :)

Zinn

Berichten: 4518
Geregistreerd: 03-11-06
Woonplaats: Beerse, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 22:11

Zo vandaag paardgereden, ff gaan hardlopen en dan toch nog een shred gedaan... *trots*

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 22:11

Cindeeh schreef:
Wat is dat Evy dan? Hoor er veel mensen over maar snap het niet helemaal en ook met google word ik er niet wijzer uit haha.

Start to run, een programma waarmee je het hardlopen opbouwt van 0 naar 5 km.
Voor op je MP3 of telefoon.

Zinn

Berichten: 4518
Geregistreerd: 03-11-06
Woonplaats: Beerse, Belgiƫ

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 22:12

ik heb runtrainer in de plaats, bij evy kan je je eigen muziek niet afspelen..ben er nog niet helemaal wijs uit, maar er zijn er nog wel meerdere waar je ook je eigen muziek bij kan afspelen :j iets aangenamer dan evy gruyaert vind ik persoonlijk :P

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 22:13

Ik vond Evy prima. :)

_MG

Berichten: 2875
Geregistreerd: 31-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 22:14

Ik ren ook met dat programma, zit nu bijna op de helft van de lessen voor de vijf km. Is erg leuk om te doen en ik hoop dat ik het goed kan combineren met de 30 day shred. Vandaag geen problemen gehad. Heb trouwens nog geen pijntjes tot nu toe :D bem benieuwd hoe ik me morgen voel!

Janientje

Berichten: 934
Geregistreerd: 28-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 22:32

Ik heb dag 2 level 2 net achter de rug, gisteren zoals vele anderen stiekem overgeslagen :=

Rennen doe ik ook met Evy maar ik vind die muziek echt heel naar :+ Zijn er meer mensen die rennen met een programma waar je je eigen muziek in kan zetten?

Wendy15

Berichten: 11104
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 22:54

:wave: Mag ik me hier ook (weer) melden? :)
Heb een hele tijd terug, volgens mij in het 1e topic ook meegedaan met shred, maar halverwege afgehaakt :o Inmiddels lekker op dreef met sporten, doe ook 2x per week salsa dansen, start to run en ben daarbij over de helft, en ga een paar x per week een flink stuk fietsen op de mountainbike. Alleen is dat allemaal cardio en wil toch wat kracht erbij doen om wat strakker te worden. Ga proberen om het elke dag 's ochtends voor m'n werk te doen omdat ik 's avonds al ga hardlopen/dansen/fietsen/paardrijden.

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 23:01

LisErm94 schreef:
Mooie OP Ukkie!
Wat betreft je eten, op hoeveel kcal kom je uit?

Ik heb no more trouble zones vandaag weer gedaan, blijft mijn favoriet :D
Vandaag de gewichten proberen omhoog te doen, aangezien ik NMTZ met minder zware
gewichten doe als de andere workouts. Maar 4kg vond ik echt nog te zwaar
in met name het 1e circuit.. Dus daar even de 3kg erbij gepakt de tweede ronde.
Dus nog even doortrainen ;)


Ik vind 3kg ook voldoende tijdens NMTZ :j Tijdens deadlifts vind ik het altijd te weinig, maar dat neem ik dan maar voor lief.
Voor de triceps pak ik nog steeds 2kg, mijn triceps zijn echt sneu :=

Tivara
Berichten: 6859
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 23:19

Ik ben een paar jaar geleden ook met Evy begonnen met hardlopen, samen met mijn moeder. Vond het toen erg leuk. Wij hebben alleen het schema gebruikt en niet de mp3 versie. We hadden het boekje namelijk.

Whoehoe, dag 1 van level 1 gedaan. Sommige oefeningen wat aangepast, jumping jacks zijn vooral wild wapperende armen bij mij en een zielig hupsje op 1 been. Ook touwtje springen doe ik op 1 been en hakken-billen raakt 1 been m'n kont maar en m'n linkerbeen komt een klein stukje van de grond. Maar ach, gescheurde kruisband of niet, ik ga shredden!
Daarna nog 6w6p gedaan, nu voldaan naar bed en morgen weer vol aan de studie!

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 23:29

Evy is "Start to run" ja. Er is ook een tweede serie die opbouwt van 5 naar 10 km. Als iemand er belangstelling voor heeft kan ik de bestanden (.mp3) wel mailen. Van de muziek werd ik zo tegen het einde ook wel een beetje simpel, ik loop toch lekkerder met wat pittigers, maar hoe ze het opbouwt is heel prettig en echt goed te doen.
Ik vond het wel fijn om niet zelf op m'n horloge te kijken, maar gewoon te doen wat ze zegt.

Ik heb ook een hartslagmeter, dat is ook wel heel fijn om te kunnen zien wanneer je in "the zone" zit, dan zie je het ook als je te hoog gaat zitten, dat hou je niet vol en dan kun je iets gas terugnemen en je ronde toch afmaken. Zal 'm morgen eens dragen bij de Shred. Toch fijn om dan te kunnen zien wanneer ik stuk ga, alsof ik dat zo niet merk :+

Klinkt nu misschien alsof ik heel sportief en fit ben enzo, maar dat is dus echt niet zo hoor :n Gewoon een kantoorbaan en spek zat. Ik loop ook helemaal niet snel, vind ik ook helemaal niet interessant, ik doe het echt voor mezelf en:

Afbeelding

Ehona

Berichten: 2950
Geregistreerd: 09-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-13 00:02

O: cornflakes met halfvolle melk (600) + thee met 1 suikerklontje (20)
T: 5 aardbeien (50)
L: 5 volkoren crackers met filet americain en philadelphia light (400) + thee met 1 suikerklontje (20)
D: 2 tartaar met sperziebonen (425) + 2 thee met 1 suikerklontje (40)
T: smoothie van halfvolle melk met een banaan en 2 aardbeien (350)

Qua kcal zou ik dan ongeveer uitkomen rond de 1900, misschien iets meer omdat ik nergens kon vinden hoeveel er in thee of in philadelphia zit dus dat heb ik geschat. Is dat goed? Ik weet vaak niet zo goed wat ik moet eten dus improviseer veel.

MoonWencke

Berichten: 5454
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Bonn

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 07:43

Dat is een goeie, Margreet!

Mooie opening, Ukkiee :) Fijn en duidelijk uitgelegd allemaal.

Pff.. ik had me voorgenomen om voortaan 's ochtends altijd te shredden, maar vannacht maar zo kort en slecht geslapen, dat ik het dan toch vanavond moet gaan doen.

Jackyy

Berichten: 303
Geregistreerd: 04-12-07
Woonplaats: Papendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 07:51

Ukkie mooi opening, is erg duidelijk zo!
Net dag 18 gehad, nu maar ff opschieten om optijd op werk te zijn hahaha

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 08:26

Dapper hoor dat jullie (van plan zijn om) 's ochtends (te) shredden, ik vind m'n bed uit en de auto in al een hele opgave, hier moet het echt 's avonds gebeuren. Moet er niet aan denken om dat 's ochtends op m'n nuchtere maag te doen. Schat dat ik vanavond rond half 10 thuis ben en er dan wel klaar mee ben voor vandaag, dus een beetje schelden op Jillian is dan vast heel fijn :D

Imre

Berichten: 14210
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 08:31

Mooie openingspost! :D Ik heb vooral in deel 1 en het begin van deel 2 meegepraat en daarna in meeleesmodus gegaan, maar ik doe nog steeds de workouts! Ik wissel shred, ripped, NMTZ en YM af, afhankelijk van hoeveel energie ik die dag heb.

_MG

Berichten: 2875
Geregistreerd: 31-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 08:33

Pfoe, ik zou dat ook niet kunnen, 's ochtends al zo actief zijn! Ga wel soms hardlopen in de ochtend, maar meestal alleen op mijn vrije dagen.

Gister dag 1 van level 1 gedaan en wonderbaarlijk valt de spierpijn mee! Alleen mijn benen hebben flink te lijden, maar dat kan ook (deels) eraan liggen dat ik gister springles gehad heb met mijn paard.

Vandaag moet ik lang werken en daarna nog naar mijn paard, dus het wordt een latertje voor mij :)

Luigi
Berichten: 417
Geregistreerd: 06-09-05
Woonplaats: Benschop

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 08:56

Ik kom hier ook weer meepraten en mij laten aanmoedigen :D.
Ik ben bezig met Ripped week 2 maar afgelopen week een beetje grieperig geweest dus niks gedaan. Wil er van het weekend weer mee verder gaan :D.

marleeentje

Berichten: 983
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Aan de zuid hollandse kust

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 09:19

Deel 3 alweer! Wat gaat dat hard. Mooie OP trouwens!

's ochtends shredden (of andere workout) word het bij mij ook niet hoor. Ik ben wel een ochtendmens, maar door de weeks gaat mijn wekker om 6.15 uur en zit ik om 6.45 uur in de auto naar mijn werk. En dat vind ik vroeg zat! Anders zou ik nog eerder mijn bed uit moeten, dat word me toch echt te vroeg.

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 09:27

Mijn ochtendschema is iets minder agressief, maar dan nog... Na zoiets wil je toch ook douchen, maar ik heb echt even een half uurtje nodig om uit te dampen eerst, anders ga ik alleen maar nazweten. Ben je al een uur verder, als het niet meer is (ik ben niet zo snel 's ochtends). Nou dat past echt niet in mijn streven om tussen 8 en half 9 op kantoor te zijn.

marleeentje

Berichten: 983
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Aan de zuid hollandse kust

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 09:32

Vind ik ook Margreet! Dat is ook de reden dat ik 's avonds mijn workout doe. Dan heb ik meer tijd om bij te komen en te douchen.

Ehona

Berichten: 2950
Geregistreerd: 09-04-07

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-13 09:38

Nou voor de grap even die Calorie Teller gedownload, maar dan kom ik uit op bijna 3000 kcal... := Of ik overschat mijn porties, of die app klopt van geen kant! Zit nu na mijn ontbijt al op 45% van wat ik mag hebben op een dag. Nou als ik minder eet als ontbijt dan ga ik echt van mijn graatje tegen 11 uur.

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 09:45

Hoeveel conflakes en melk heb je dan ingevult? Ga niet zomaar schatten, schaf even een weegschaaltje aan :)

Ehona

Berichten: 2950
Geregistreerd: 09-04-07

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-13 09:54

200 gram cornflakes en 300 ml melk. Ik denk dat de melk de boosdoener is, ik drink altijd best veel melk op een dag.

Ik heb helemaal geen zin om altijd maar te moeten wegen wat ik ga eten :n Als je nou heel veel af moet vallen dan snap ik het wel, maar dat is voor mij ook (nog) niet zo.

Tivara
Berichten: 6859
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 10:18

Volgens mij is 200 gram cornflakes echt heel veel hoor, maar ik kan het mis hebben. En met 300 nl melk heb je ook behoorlijk grote portie.