Veel pijn aan kleine teen met lopen/staan.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Iejoorr

Veel pijn aan kleine teen met lopen/staan.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-13 20:44

:wave:

Een tijd geleden (het was nog enorm koud buiten, zal wel eind februari/ begin maart zijn geweest.) is mijn verzorgpony vol op mijn voet/teen gaan staan. Deed even pijn verder niks aan gedaan, dom! Ik had moeten koelen natuurlijk, niet aan gedacht, het was al koud genoeg :D
De tijd erna was het even flink blauw en deed het pijn als je er aan zat en een beetje als ik erop stond/liep, maar verder geen last.
Na een tijdje was hij dan ook niet meer blauw en deed geen pijn meer.

Nu doet het sinds gister opeens weer enorm zeer, echt met lopen/staan en als ik zit en mijn teen ergens tegen aan ligt doet het pijn.
Dit is de plek waar het zeer doet:
Afbeelding

Ik wil nog niet direct naar de HA, die is op vakantie tot volgende week, is wel een spoed HA, maar vind het niet ''spoed'' waardig.

Iemand een idee wat het kan zijn?

c_esther

Re: Veel pijn aan kleine teen met lopen/staan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 20:45

Misschien toch een kneusing? kan je soms lang last van houden..

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-13 20:45

c_esther schreef:
Misschien toch een kneusing? kan je soms lang last van houden..

Maar de pijn is echt wel 2 weken weggeweest, kan dat dan opeens zo terugkomen?

c_esther

Re: Veel pijn aan kleine teen met lopen/staan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 20:46

Hmm ja, dat is raar inderdaad, Kan je niet de assistent van de HA bellen ? misschien kan die zeggen wat het zou kunnen zijn,

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 20:48

Kan hoor ik zou me er niet te druk om maken.
Ik heb in juli vorig jaar mijn kleine teen gebroken gehad en middenvoetsbeentje gekneusd.
Tot voor kort heb ik daar nog gewoon last van gehad, stijvigheid, en bij kou gevoelig/klopperig.
Sinds kort pas dat ik het niet meer heb, maar ik loop nu ook niet hard dus echt wat er van zeggen kan ik niet.

Ze doen er ook verder niets aan aan een kleine teen.
Je kan kijken of tapen verlicht? Flexaplast heet dat spul geloof ik, gaasje tussen je teen en dan je kleine teen aan die ernaast tapen. :)
Loop je verder normaal sinds dat incidentje? Ik heb niet optimaal gelopen en moet met sporten echt opletten dat ik correct loop. :o
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 30-04-13 20:50, in het totaal 2 keer bewerkt

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-13 20:48

c_esther schreef:
Hmm ja, dat is raar inderdaad, Kan je niet de assistent van de HA bellen ? misschien kan die zeggen wat het zou kunnen zijn,

Dat is nog een goed idee, kan ik morgen wel doen :)

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 20:48

Heb je hem misschien ongemerkt toch ergens tegenaan gestoten, waardoor (bv. kneuzing) weer erg pijn ging doen?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 20:53

Ik zou me echt niet te druk maken hoor, ze kunnen er toch niets mee in principe!
Tenzij je doorgelopen bent met een gebroken middenvoetsbeentje of iets wat fout is gegaan.
Maar kleine tenen doen ze niets mee, ik ben toen naar de eerste hulp gegaan omdat ik zwelling had op de grens middenvoetsbeentje/kleine teen.
Verder niets, dat kan wijzen op een breuk en ik kon amper lopen met dat middenvoetsbeentje, daar had ik echt meer last van.
De breuk zat ook in mijn gewricht, twee stukjes eraf bij de kleine teen.