Heel veel pijn in bovenbenen - eerste hulp?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MyLittleLove

Heel veel pijn in bovenbenen - eerste hulp?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-13 20:47

Hoi allemaal,

2 weken geleden heb ik met gym voor een punt gesprint op 80 meter, ik had die dag wel last van mijn bovenbenen maar dat is logisch. Tot gisteravond had ik nergens last van alleen beetje zeurderig gevoel, maar gister kreeg ik opeens verschrikkelijk veel pijn in m'n bovenbenen. Ik ben maar gewoon met mijn benen hoog gaan liggen, toen het niet overging heb ik een beetje erover gewreven (doorbloeding goed krijgen) maar het werd alleen maar erger en mijn bovenbenen begonnen te gloeien. Toen heb ik verkoelende gel erop gesmeerd en een natte, koude doek erop gelegd, en die 3 keer verwisseld, maar de pijn was niet uit te houden -O- Vanmorgen heb ik van 7 tot 12 gewerkt en ik voelde het al een beetje aankomen, maar vanmiddag heb ik nergens last van gehad. Nou wilde ik vanavond uitgaan, maar ik ben toch maar niet gegaan omdat ik morgen naar eindhoven wil en het anders misschien niet volhoud. Alleen een halfuur geleden kreeg ik weer enorm veel last ervan en het gevoel blijft echt gewoon, ik weet niet echt wat ik moet doen nu.. Mijn moeder zegt naar de eerste hulp, maar zou het niet gewoon overbelast zijn? Dan hoef ik toch niet nu nog weg? Het is echt een pijn ín mijn bovenbenen, heel zeurderig, geen steken. Of kan ik gewoon pijnstillers nemen en zal het morgen over zijn?

Liefs

Setteli

Re: Heel veel pijn in bovenbenen - eerste hulp?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 20:49

Voor spierpijn ga je toch niet naar de eerste hulp?? Ze zien je aankomen. Gewoon rustig aandoen en blijven bewegen (niet te gek). Over een paar dagen heb je waarschijnlijk nergens meer last van.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 20:49

Je kan altijd de huisartsenpost bellen.
Wat je ook kan doen is blijven koelen en morgenochtend naar je huisarts gaan.

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-13 20:50

Het lijkt niet meer op spierpijn, daarom.. Het is bijna niet uit te houden, en het komt ook als ik niet beweeg

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 20:51

Heb je een goede warming up en Coolingdown gehad?

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 20:52

2 weken is wel erg lang. Ik zou wel naar de Huisartsenpost gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 20:52

Spierpijn lijkt me inderdaad wel iets heel anders dan dit ;)
Als de pijn écht niet uit te houden is, zou ik wel even de HAP bellen.. anders ga je morgen gewoon!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 20:53

Setteli schreef:
Voor spierpijn ga je toch niet naar de eerste hulp?? Ze zien je aankomen. Gewoon rustig aandoen en blijven bewegen (niet te gek). Over een paar dagen heb je waarschijnlijk nergens meer last van.

Ja hoor, spierpijn twee weken na dato :P

Ik zou gewoon even bellen naar de huisartsenpost inderdaad, daar kunnen ze wel beoordelen of het spoed betreft of niet. Ik betwijfel ook of het met die sprint te maken heeft. Maar kan uit je bericht niet echt opmaken waar de pijn precies zit.

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-13 20:53

Ja dat wel, uitgebreid opgewarmd en cooling down gehad

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 20:54

Goede pijnstillers innemen, en het nog even uitzingen.
En gewoon rustig aan doen (wel blijven bewegen, maar niet gaan overdrijven ;-) )

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 20:55

Even de Huisartsenpost bellen

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 20:55

Klinkt nogal als kramp. Bedenk of je kan wachten tot woensdag met voldoende rust, als de pijn daarvoor te heftig is, kun je eens bellen met de hap. Daar krijg je eerst een triagevpk, die kan samen met je beslissen of het belangrijk is om direct langs te komen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 20:56

MyLittleLove schreef:
Ja dat wel, uitgebreid opgewarmd en cooling down gehad

80 meter is maar een kort stukje, ben je misschien ver over je kunnen gegaan?
En dan bedoel ik lichamelijk, want waarschijnlijk kon je het conditioneel makkelijk aan.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 20:56

Twee weken spierpijn is niet vreemd als je een slechte cooling down en warming up hebt gehad en daarbij ook nog iets doet wat je normaal niet doet en ook nog eens tot het uiterste gaat.

Juist niet stil gaan zitten, veel lopen en s'avonds op de bank met je benen languit en pijn uitzitten.

Je hebt waarschijnlijk gewoon flinke spierpijn en/of een spier verrekt, niets om wakker van te liggen. Maar het is wel irritant.
Laatst bijgewerkt door Raponsje op 29-04-13 21:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 21:03

Janine1990 schreef:
Setteli schreef:

Ja hoor, spierpijn twee weken na dato :P

Ik zou gewoon even bellen naar de huisartsenpost inderdaad, daar kunnen ze wel beoordelen of het spoed betreft of niet. Ik betwijfel ook of het met die sprint te maken heeft. Maar kan uit je bericht niet echt opmaken waar de pijn precies zit.

Sorry, las de 2 weken niet....

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 21:08

Toevallig met iets op je schoot gezeten (denk aan laptop bijvoorbeeld).

Ik heb het ook weleens. Dan kan ik niet meer op of om en het verdwijnt dan ook weer vanzelf (na een dag of twee). Het komt bij mij als ik lang met mijn laptop op schoot zit denk ik (wordt warm..). Een andere verklaring kan ik niet vinden.

Je kan altijd bellen, maar ik vraag me af of de huisartsenpost nu iets voor je kan betekeken. Ik denk dat je daar niet verder komt dan pijnstilling. Ze zullen echt niet gelijk een foto/ctscan/mri gaan maken of je naar de orthopeed brengen. Dus ik zou het uitzingen met een pijnstillers en blijven bewegen (gewoon lopen in huis). En dan woensdag naar je huisarts.

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-13 21:09

Ik heb net gebeld, ze vertrouwen het niet en ik kan nu komen. Dus ik laat het weten!

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 21:10

Succes! Hopelijk kunnen ze je helpen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 21:12

Succes en sterkte! Hopelijk horen we snel wat van je!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 21:13

Oh dat klinkt niet zo goed, en zeker niet als spierpijn. Succes ! ben benieuwd wat eruit komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 21:15

Succes straks TS..

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-13 22:23

Dus, hij heeft even in m'n benen geknepen (doet dit pijn? JAAA) maar hij weet niet wat het kan zijn, zeker niet omdat ik de laatste 2 weken niet overmatig trap heb gelopen, gefietst, etc. Dus overbelast is eigenlijk uitgesloten. Hij heeft de sterkste ontstekingsremmers mee gegeven die ik voor mijn gewicht mag hebben, en als het over een paar dagen niet over is moet ik terugkomen. (Geen alcohol voor mij dus morgen, ha-ha)

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 04:27

MyLittleLove schreef:
Dus, hij heeft even in m'n benen geknepen (doet dit pijn? JAAA) maar hij weet niet wat het kan zijn, zeker niet omdat ik de laatste 2 weken niet overmatig trap heb gelopen, gefietst, etc. Dus overbelast is eigenlijk uitgesloten. Hij heeft de sterkste ontstekingsremmers mee gegeven die ik voor mijn gewicht mag hebben, en als het over een paar dagen niet over is moet ik terugkomen. (Geen alcohol voor mij dus morgen, ha-ha)

Beterschap.. Voor mij ook geen alcohol helaas..
Ik was gisteren bij de huisarts vanwege ringworm (zalfje halen omdat de kalveren het op het moment
hebben en ik er gevoelig voor ben), toen ik weer eens een hoestbui kreeg..

Ik ben gelijk ondervraagd en mijn longen zijn beluisterd, dus vrijdag een spirometrisch onderzoek
en in de tussentijd een inhalator en ontstekingsremmer.. Helaas.. Maar het werkt gelukkig wel! Heb
al een stuk minder last van benauwdheid!