Ontstoken oog?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Maykoe

Ontstoken oog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-13 16:26

Ik heb sinds vandaag een beetje last van mijn oog, het voelt alsof iemand me een blauw oog heeft geslagen en links van m'n oog zit een verdikking. Mijn oma zegt dat het een ontstoken oog is maar als ik daar op google dan zie ik alleen maar mensen waarvan het oogwit rood is gekleurd. Heeft iemand een idee wat het is en wat ik er tegen kan doen?

Sammyy

Re: Ontstoken oog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 16:29

Mijn dochter had dit weekend ook een ontstoken oog. Ik heb de HAP gebeld en die gaven als advies om het schoon te houden met afgekookt water en een watje. Wat je ook wel kunt doen, is van een schoon watje, afgekookt water in je oog laten druppelen zodat het oog schoon gespoeld wordt zeg maar.
Mochten de klachten aan houden, zou ik voor de zekerheid even naar de HA gaan. Ik vind iets aan ogen altijd maar een eng iets, beterschap iig!

PanniePannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 18:26

Ik zou de HA het even laten bekijken. Je ogen zijn een kostbaar bezit :)

Cartouchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 11:35

Ik heb dit 2x gehad. Bij mij was het zo dik dat ik mn oog bijna niet meer open kreeg. Ben toen naar de HA gegaan en die heeft het bekeken, ik kreeg een zalfje mee dat ik aan de binnenkant van mijn ooglid moest smeren. Met dit zalfje was het binnen 2 dagen weg.
Die oogontsteking was dan wel echt erg. Volgens mij heb jij het iets minder erg, dus zal het uit zichzelf wel weggaan. Wel zou ik het schoonhouden met koud water wat je eerst gekookt hebt.
Bij mij kwam de ontsteking doordat ik soms met makeup op ging slapen. Nu ik mijn makeup er altijd grondig afhaal 's avonds heb ik er al 3 jaar geen last meer van.
Je moet je echt niet te druk maken, waarschijnlijk is er gwn iets ingekomen zoals make up of een vuiltje van buitenaf en is dat gaan ontsteken. Het gaat sws vanzelf weg, maar als je het te lang blijft moet je naar de ha om een zalfje te halen!

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 10:52

Ik heb het nu ook.. maar heb het nu bij mijn linkeroog, aan de binnenkant.
Zeer irritant.. ik maak het ook een paar keer per dag schoon met afgekookt, afgekoeld water..
Meestal duurt het een dag of 3 bij mij..

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 11:15

Ga naar de huisarts.
Je ogen zijn toch belangrijk hé.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 11:44

Hier ook sinds gisteren :j
Vriendin van m'n moeder zei dat haar zus dat ook had en er echt ziek van is geweest, hoge koorst enzo. Zij was naar de huisarts geweest en die zei dat het een virus is. Nu maar hopen dat ik niet aangestoken ben, want die vriendin was naar haar zus geweest en daarna heb ik haar gezien...