Vreemde knie pijn?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Bralindy

Vreemde knie pijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-13 20:02

Hallo beste bokkers,

Ik heb de laatste maanden bijna elke avond last van de binnenkant van mijn knie bij mijn knieschijf. Dit is ineens op komen zetten dit jaar (hiervoor had ik nóóit last van iets) en begint nu aardig vervelend te worden. Mijn lichamelijk inspanning's niveau is niet veranderd, noch mijn stalwerk o.i.d. en toch heb ik bijna elke avond last van mijn linker knie.

Afbeelding

Ik heb last precies bij het binnenrandje van mijn knieschijf, wat rood op het plaatje hierboven staat aangegeven. Als ik er op een 'pijnlijk' moment op druk, dan is de pijn scherp, heet, maar constant. Haal ik de druk weg, dan is het een kloppend en naar gevoel wat alleen over gaat als ik een tijdje loop. In het begin doet het wel heel zeer. De pijn komt en gaat in vlagen, soms na een drukke dag en soms ook niet. Maar waarom nu wel en vroeger niet??

Is dit een soort overbelasting? Hebben jullie dit ook wel eens? Ik moet wel zeggen dat die knieschijf minder beweegelijk is dan mijn rechter knieschijf en de knie soms wat dikker en warm is als het zeer begint te doen. Ik heb veel gelezen dat overbelasting vaak aan de buitenkant van de knie is en bij de pezen, niet tegen het bot aan. Daarom vind ik dit ook zo raar. Zal ik het nog even aankijken of naar de huisarts gaan?

Katja

Re: Vreemde knie pijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 12:24

Ik loop al een tijdje met pijn op precies dezelfde plek. Volgens mijn fysio (waar ik aan het revalideren ben vanwege een enkeloperatie) is het Patellofemoraal pijnsyndroom. Ik ben hiervoor nu aan het trainen zodat de spieren in mijn bovenbeen sterker worden en dan zou de boel weer moeten functioneren. Tot die tijd wordt mijn knie getaped waardoor de de knieschijf weer goed spoort.

Ik zou eerder naar de fysio gaan dan naar je huisarts, die kan je helpen met oefeningen om de boel weer op de rit te krijgen.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 18:48

Klinkt inderdaad als patellofemoraal-pijnsyndroom ofwel meisjesknie.
Een fysiotherapeut kan helpen door oefeningen aan te bieden. Vaak helpt dat goed. In het uiterste geval kan de orthopeed met een kleine operatie de knieschijf goed laten sporen.

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-13 19:26

Bedankt allebei! Laten we hopen dat een operatie niet hoeft! %) Ik heb het even gewiki't en de symptomen komen inderdaad aardig overeen. Ik ga binnenkort maar wat stappen ondernemen, want ik word hier soms niet goed van :')

Chimene15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 19:40

ik heb ook patellofemoraal-pijnsyndroom al 2 jaar en we gaan binnenkort pas beginnen met fisio omdat me moeder dacht dat het wel over ging...niet dus.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 20:31

Het belangrijkste is dat je de juiste spieren ontwikkelt waarmee je knieschijf weer gaat sporen. Zolang dat niet zo is kan de fysio je knie tapen en je eventueel leren hoe je dat zelf moet doen. Dat vermindert de pijn.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 20:35

Ik heb inderdaad precies hetzelfde. Ga even langs de huisarts, die verwijst je waarschijnlijk door naar een orthopeed/fysio.
Over het algemeen doen ze geen operaties meer met dit soort klachten had ik begrepen. Ik zelf loop nu al een tijdje bij een fysio en kom nog 1x in de 3 maanden bij een orthopeed.
Sterkte!