24 jaar & al grijs haar.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

JunkDeLuxe

24 jaar & al grijs haar.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-13 21:01

Niet m'n hele hoofd natuurlijk haha, maar hier en daar zie je toch duidelijk een plukje of enkele grijze (of witte, echt van die blinkende :+ ) haren.
En dat heb ik nu toch al een jaar of 5 denk ik :+ Mijn moeder was vooraan in de 20 toen ze haar eerste grijzen haren kreeg, dus 't zal wel in de genen zitten veronderstel ik :+

Nog iemand die hier 'last' van heeft? Ik vind het zelf niet zo heel erg; ik kleur van tijd tot tijd m'n haar in m'n eigen kleur, maar 't komt binnen een paar weken gewoon weer terug. En uittrekken helpt ook niet haha!

Niet zo héél duidelijk, maar goed:

Afbeelding

doemaar

Re: 24 jaar & al grijs haar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 21:05

Jup ik ook.. Maar ik vind het echt niet leuk. Vanaf me 20e vond ik opeen s weleens een sprietje... Tuurlijk je kan het verve maar dat is ook niet geweldig voor je haar en heb hekel om te verve rot klusje :p... Gelukkig is verven NOG niet nodig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 21:07

Heb je ooit een wond op je hoofd gehad? Ik heb ook wel eens gehad dat het me ineens opviel dat ik een paar hele dikke grijze haren had. Ben toen half huilend naar de kapper gegaan (ik ben 17 dus ik was in volle paniek) en die vertelde me dat soms als je een bloedend wondje op je hoofd hebt het pigment uit het haarzakje geslagen wordt (geloof ik) en dat er dan grijze haren groeien voor eventjes ipv gekleurde. Omdat het zo'n specifieke pluk is lijkt het mij dat jij ook zoiets hebt

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 21:25

Jup ik heb het ook!
Ook 1 specifiek plekje. Heb het wel al geverfd omdat ik lang haar heb en het best wel opviel als men haar in een bepaalde positie lag. wel enkel dat stukje geverft, valt niet op.

Was ook geschrokken toen ik het ontdekte (17 j ). Bij mij is het stukje waar de grijze haren zitte, een rood vlekje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 21:27

Dan zou het heel goed een oud plekje kunnen zijn waar je ooit je hoofd hard hebt gestoten ofzo.. Ik heb ze er iig uitgetrokken en me laten vertellen dat het niks is om je zorgen over te maken haha

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 21:28

Dan heb ik zeker m'n hele kop ooit gestoten ? :')
Ik ben helaas ook al jaren grijs... Ik verf om die reden mijn haar ook braaf elke 7 weken en dan ia het echt nodig :-/

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 21:30

Je bent gewoon heel erg wijs geworden! +:)+

Ik ben nog niet grijs, mijn moeder verft al zo lang haar haar dat ze zelf niet eens weer wanneer ze grijs begon te worden :') dus ik heb ook geen idee wat mij te wachten kan staan haha

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 21:43

Ik ben 22 en vind ook hier en daar grijze haren ^)
Ben er absoluut niet blij mee, maar ik verf m'n haar toch al 10 jaar, dus echt veel maakt het niet uit...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 21:44

Zo jong al Doubtless? :oo

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 21:51

De grijze haren of begonnen met verven :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 21:53

Begonnen met verven haha, op je 12e al joh? Wij mochten dat van ons mam nooit :P

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 21:54

Ja! Begonnen met een keertje rood voor de grap en vanaf daar naar paars, zwart, bruin, blond, etc :+ Heb het wel meerdere keren uit proberen te laten groeien, maar dat duurt me te lang :+

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 21:59

Hier mijn 1ste grijze haar al ontdekt op mijn 16e :=
Mijn ma was ook erg vroeg grijs (op haar 25ste) en mijn zus ook al zo vroeg, maar die heeft ook altijd al veel der haar geverft en toen zat er nog veel ammoniakzooi in enzo denk toch dat dat ervoor gezorgd heeft dat ze extra vroeg grijs waren, want ik heb het dan nog het langste uitgehouden :Y) en al die tijd gewoon "naturel" rondgelopen 8-) maar rond mijn 30ste toch wel moeten gaan verven omdat t toch wel érg ging opvallen (vooral die beruchte plekken rondom slaap) :o
en ondertussen als ik uitgroei heb denk ik pff mijn baas van 51 heeft minder grijs :') _O- naja niks aan te doen zit in de familie en het is nu eenmaal zo...

Las wel ergens dat een gebrek aan vitamines wel ook zou zorgen voor sneller grijs... Gezond eten/ voldoende vitamines dus om ervoor te zorgen dat je haren langer kleur houden :# eenmaal grijs heeft t geen nut meer ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 22:02

Doubtless schreef:
Ja! Begonnen met een keertje rood voor de grap en vanaf daar naar paars, zwart, bruin, blond, etc :+ Heb het wel meerdere keren uit proberen te laten groeien, maar dat duurt me te lang :+

Haha ik heb nou voor het eerst echt iets "radicaals" laten doen met mijn haar. Heb het 2 keer met een kleurspoeling mahonie laten verven, wat zeg maar 1 tint roder is dan mijn oorspronkelijke haarkleur, en dan nu voor het eerst een heuze dip dye waar je heus waar bijna niks van ziet _O-

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 22:17

Jup, 22 en al grijs aan het worden...

Maar werd hier wel blij van:

Emmaa_ schreef:
Heb je ooit een wond op je hoofd gehad? Ik heb ook wel eens gehad dat het me ineens opviel dat ik een paar hele dikke grijze haren had. Ben toen half huilend naar de kapper gegaan (ik ben 17 dus ik was in volle paniek) en die vertelde me dat soms als je een bloedend wondje op je hoofd hebt het pigment uit het haarzakje geslagen wordt (geloof ik) en dat er dan grijze haren groeien voor eventjes ipv gekleurde. Omdat het zo'n specifieke pluk is lijkt het mij dat jij ook zoiets hebt

Dit is dus bij mij heel vaak het geval geweest de afgelopen jaren. Kreeg mega jeuk, puistjes en ging krabben en haren uittrekken. Precies op die stukken vind je bij mij dus inderdaad grijze haren!

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 23:07

Van stressen word je ook eerder grijs.

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 23:14

Vanaf mijn 21 moest ik mijn haar al verven omdat het op heel veel plekken grijs was. Helaas niets aan te doen. Dus om de 7 weken laat ik het verven.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 23:19

Hierzo, 23 en ik vind ook af en toe een lichte haar tussen mijn bruine. En ik denk zelf niet dat het wondjes zijn bij mij, maar ik hou gewoon vol dat ik er een paar blonde haren tussen heb zitten :') (momenteel toch highlights, dus valt het niet op)

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 23:21

Mijn oom was op zijn 16e al zo goed als helemaal grijs!
M'n vader werd ook snel grijs, ik heb gelukkig (nog) nergens last van :P

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 23:22

Op m'n 18e m'n eerste grijze haren, kon ze toen nog uittrekken. Maar dat lukt nu niet meer (hou ik niks over). Ik ben inmiddels 41 maar ik moet het echt elke 4 weken verven. Mijn haar groeit heel snel en heb dan echt ruim een cm uitgroei. Ik verf het wel zelf, elke keer naar de kapper kost me kapitalen

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 23:23

Zelf geen ervaring mee. Ik verf mijn haar al zo lang dat grijze haartjes niet zouden opvallen als ik ze zou hebben maar ik weet wel toen ik nog op school zat een jongen in de klas die al grijs werd hij was toen jaar of 18/19.

A_nita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 23:24

Hee TS, als het vroeg grijs worden in de genen zit, kun je er toch niets tegen doen, bij mij begon het ook toen ik jouw leeftijd had. Nu, inmiddels heel veel jaren later, heb ik alle kleuren al gehad; rood, zwart, bruin en nu blond! Verven is een rotklusje, maar zie het positief, je kunt eens haarkleur veranderen.
Lang leve de haarverf :D
Maar als ik jou was TS, zou ik er nog niet aan beginnen, het valt reuze mee op de foto!

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 23:27

Goh, ik heb echt nooit geweten dat je al zo jong grijs kon worden. Ik ben lichtblond van nature, dus bij mij zal het niet opvallen. Ik denk dat ik later wit haar zal krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 23:31

Ik heb twee vrienden van een jaartje of 20 die niet grijs zijn, maar wel kalend.. Die hebben echt al gigantische inhammen :') Is zo sneu eigenlijk, we pesten ze er ook mee, maar die zijn gewoon al bijna kaal

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 23:33

Emmaa_ schreef:
Ik heb twee vrienden van een jaartje of 20 die niet grijs zijn, maar wel kalend.. Die hebben echt al gigantische inhammen :') Is zo sneu eigenlijk, we pesten ze er ook mee, maar die zijn gewoon al bijna kaal

Je vindt het sneu maar je pest ze er wel mee, vindt ik persoonlijk nogal triest. Is echt niet leuk als je die leeftijd hebt en je kan er niets aan doen.