Andrelon natuurlijk puur lijn, wie heeft al getest?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moonfish13

Andrelon natuurlijk puur lijn, wie heeft al getest?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-13 23:12

Bij deze dan maar.
Wie heeft al wat van deze lijn?

Het spreekt me wel aan en ik wil het wel eens proberen.
Ik heb geen zin om stad en land af te moeten reizen en dit is in de buurt verkrijgbaar!
Zit wel SLS in, maar nu zit ik op normale shampoo dus het is al gauw beter. :Y)

Ik ga denk ik de shampoo halen, anti klit heb ik niet nodig anders moet ik nodig het even laten knippen..

Sem_

Re: Andrelon natuurlijk puur lijn, wie heeft al getest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 11:25

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-13 14:31

Die had ik al gezien ja.
Heb net een fles gehaald, alleen de shampoo. Ben benieuwd.
Haarverfrisser overwogen, maar ooit eens droogshampoo van andrelon gehad en dat vond ik echt smerig!

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 14:36

Waar is het te koop? Ik ben wel benieuwd!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-13 14:40

Gewoon bij het kruidvat, daarom wil ik het ook proberen het is in de buurt verkrijgbaar.
Kost 3.70 per fles bij het kruidvat hier.
Ben wel benieuwd heb nu ook Andrelon, een normale maar mijn haar is vreselijk vet vind ik.
Hopelijk gaat dit beter.
Normaal heb ik net wat er in huis gehaald is per 5 flessen ofzo.

Hier zit trouwens geen SLS in maar SLES, dat schijnt minder agressief te zijn ofzo.
Maargoed ik probeer het gewoon.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-13 19:44

Vanmiddag mijn haar gewassen, en ik ben eigenlijk wel heel tevreden tot nu toe.
De laatste tijd met die andere van Andrelon had ik voor ik mijn bed in ging weer een vette haarbos voor mijn gevoel.
Nu heb ik droog haar, oogt anders vind ik maar zit echt prima vind ik. :D
Enige is dat ik het niet uitgeborsteld krijg als het nat is, lijkt net een bos touw.
Maar dat zal zijn omdat het geen siliconen bevat, misschien de anti-klit toch maar erbij halen voor als het nat is.
Ruikt ook echt heel lekker trouwens, ik heb de variant voor snel slap en vet haar.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 19:46

Ik ben erg benieuwd naar deze lijn. Als de huidige shampoo-collectie op is, zal ik eens deze van Andrelon proberen :)!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-13 19:59

Ik plaats wel een update zo nu en dan.
Tot nu toe ben ik positief, was wat huiverig moet ik zeggen want ik heb geen zin in een vette futloze bos haar.
Op facebook had iemand de opmerking dat het leek of ze haar haar met frituurvet had gewassen, dat gaf me geen moed. :')
Het is wel wat duurder, maar als het werkt heb ik het er wel voor over.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 20:39

ik ben benieuwd, zal ook een fles proberen binnenkort.

Ik kan eigenlijk alleen over anti-roos shampoos, niet omdat ik roos heb, maar vreselijk last van bulten/puistjes op mijn hoofd... Hiervoor/tegen gebruikte ik eerder die andere Andrélon, in die witte flessen, maar daar is geen normale versie meer van, uit het assortiment... :\

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-13 21:35

Ik ben tot nu toe wel heel tevreden eigenlijk.
Als ik het gewassen heb voelt het gewoon, niet zo aalglad maar ook geen bos touw.
Even droogwrijven en het zit eigenlijk prima, ook goed doorkambaar droog.
Na een dag, ook met helm op ook totaal geen vet kapsel.
Lijkt wat lichter te zitten ook, durf het nu tenminste los te laten, dat deed ik maar niet anders werd het zo vet met die andere shampoo.

Ja ik ben wel blij, het ziet er met die andere shampoo altijd zo onverzorgd uit los. Nu ziet het er wel luchtig uit eigenlijk, niet alsof ik het 3 dagen niet gekamd heb.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 21:37

Weer een product dat zogenaamd "natuurlijk" is, leuke marketing vooral.

In het masker zitten gewoon siliconen (dimethicone en amodimethicone) waarvan zeer veel dimethicone (derde op de ingrediëntenlijst na water en alcohol) en vloeibare paraffine (restproduct uit aardolie). Verder behentrimonium chloride wat zeer giftig is voor het aquatisch milieu (lekker "puur" voor de natuur). Dit is enkel even een korte blik op de ingredientenlijst van het masker, zal nog veel meer zitten in de shampoo en conditioner.

Niet dat je je zorgen hoeft te maken om die ingredienten. Maar ze zijn wat minder "puur" en "natuurlijk" dan ze de klanten willen laten geloven.

Fijn dat het goed bevalt iig!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-13 21:57

Dat masker klopt, staat ook op internet dat er siliconen in zitten hoor, de shampoo, conditioner en anti-klit bevat het niet. :)
Ik gebruik al die meuk ook niet, shampoo en verder niets, al ga ik de anti-klit nog wel even halen voor als ik het nat moet borstelen.
Ach, ik zoek gewoon iets wat ik niet perse bij de tuinen hoef te halen voor veel te veel geld en dan is dit prima.
Zit ook nog SLS in de shampoo maar verder niets schokkends, al zullen de diehards er misschien nog niet blij mee zijn.

Alles is tegenwoordig misleidend, had het ook al gezien wat jij zegt. :j
Ben zelf van de voeding zoals je weet, dus van foute reclames weet ik genoeg.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 22:03

Precies, heb ook een keer een klacht ingediend tegen Scharzkopfs Glisskür bij de Reclame Code Commissie en ook nog gewonnen :D :D

Ik ken het een beetje, mijn haar wordt bij bepaalde shampoo's ook erg vet. Ik probeer qua shampoo toch wel siliconen, paraffine, maar ook andere oliën te vermijden (dus "verrijkt" met amandelolie, advocado olie, weet ik het wat olie wordt hem nooit voor mij). In een conditioner/masker e.d. vind ik het niet zo erg, omdat mijn haar door het blonderen erg droog is en daardoor verschrikkelijk snel klit. Dan is een beetje olie wel fijn om het zacht te houden. Maar dat smeer ik dan ook alleen in de lengte en niet op m'n hoofdhuid, zodat ik geen "frituur look" krijg :+

Qua conserveringsmiddelen maakt het me weinig uit. Parabenen zijn prima conserveermiddelen, en ken ook een aantal producten zonder parabenen, maar door de natuurlijke conserveermiddelen (die niet erg stabiel zijn) snel gaan schiften en bederven.
Laatst bijgewerkt door Odysseus op 28-04-13 22:07, in het totaal 1 keer bewerkt

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-13 22:06

Focussed schreef:
Precies, heb ook een keer een klacht ingediend tegen Scharzkopfs Glisskür bij de Reclame Code Commissie en ook nog gewonnen :D :D

Ik ken het een beetje, mijn haar wordt bij bepaalde shampoo's ook erg vet. Ik probeer qua shampoo toch wel siliconen, paraffine, maar ook andere oliën te vermijden (dus "verrijkt" met amandelolie, advocado olie, weet ik het wat olie wordt hem nooit voor mij). In een conditioner/masker e.d. vind ik het niet zo erg, omdat mijn haar door het blonderen erg droog is en daardoor verschrikkelijk snel klit. Dan is een beetje olie wel fijn om het zacht te houden. Maar dat smeer ik dan ook alleen in de lengte en niet op m'n hoofdhuid, zodat ik geen "frituur look" krijg :+

Qua conserveringsmiddelen maakt het me weinig uit. Parabenen zijn prima conserveermiddelen, en ken ook een aantal producten zonder parabenen, maar door de natuurlijke conserveermiddelen (die niet erg stabiel zijn) snel gaan schiften.

I know. :') _/-\o_

Ik heb van mezelf ook makkelijk vet haar, misschien zijn die siliconen die het dan zwaarder maken net wat teveel ofzo.
Lees ook weer dat mensen een ontplofte kop krijgen van shampoo's zonder siliconen, ieder zijn ding. :Y)
Kijk hier zit ook SLS in, een reiniger voor garagevloeren, maar als het verder al minder is en het gaat goed maal ik er niet om.
Smeer het al 20 jaar in mijn haar dus ik ga er niet inneens vreselijk moeilijk over doen. :o

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 22:08

Ja, ik probeer sulfaten hier en daar ook wel eens wat te mijden, maar moet zeggen dat wassen met een schuimende shampoo toch fijner gaat dan met zo'n kwak die op een plek blijft zitten :')

Zonder siliconen (of andere oliën) is mijn onderkant ook net alsof het aangevreten is door een geit, helaas. :')

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-13 22:37

Focussed schreef:
Ja, ik probeer sulfaten hier en daar ook wel eens wat te mijden, maar moet zeggen dat wassen met een schuimende shampoo toch fijner gaat dan met zo'n kwak die op een plek blijft zitten :')

Zonder siliconen (of andere oliën) is mijn onderkant ook net alsof het aangevreten is door een geit, helaas. :')

Dat eerste vind ik ook niets, daarom toch maar SLS inderdaad.