Door het weer hier, kou, veel (harde)wind en enorm droge lucht. Is mijn huid dus ook helemaal droog, vooral mijn handen.
Nu is het echter zo erg aan het worden dat mijn nagelriemen helemaal kapot gaan (scheurtjes/sneetjes tot bloedens toe) en ook flink ontsteken (alle wondjes die ik hebt ontsteken overigens..). Alleen ik wil er van af! Aangezien het lichtelijk vervelend is, pijnlijk en het er niet uit ziet. Dus hoe kom ik er zsm vanaf én hoe kan ik het wel voorkomen? Heb er namelijk al heel lang geen last meer van gehad.
Ik smeer mijn handen al de hele dag door continue in (na handen wassen en gewoon als ze weer wat droog worden/aanvoelen), maar het helpt niet (voldoende).
Lush Lemony Flutter voor je nagelriemen! Werkt super! Handcreme is maar net wat je zelf prettig vindt. Bij de Kruidvat verkopen ze Cacao Butter handcreme en die is best heel fijn. Of van Niveau SOS handcreme.
Herken je probleem! Ik ga ong 2x p.w met mijn handen in een badje met olijfolie. Zo'n 10 min. in laten trekken en dan niet met zeep afwassen natuurlijk . Helpt bij mji echt prima. Daarnaast gewoon dagelijks een beetje nivea
Ik heb nog een tube van de Etos uit Nederland, Hand&Nail Lotion. Vind ik erg fijn, omdat het ook snel intrekt en niet enorm vet is. Alleen woon ik niet in Nederland, dus heel lastig vergelijken met wat ze hier wel hebben.
De handcreme van vaseline is heel fijn, trekt ook lekker snel in en mijn handen worden er heel zacht van. Ik heb laatst ook op beautygloss iets gezien voor je nagelriemen: http://www.beautygloss.nl/2013/03/17/fi ... gelriemen/
Vaseline heb ik nog wel een potje staan (gebruiken we voor de honden pootjes, haha. Met de sneeuw/'t ijs, zodat ze geen kloofjes/scheurtjes krijgen). Kan ik er wel eens opsmeren voor ik naar bed ga, vind het anders te vet en trekt niet snel genoeg in.
Zal Nestosyl (die oranje dingen) op nagelriemen die kapot zijn ook werken? Met pleister er om heen en gaan slapen? Die heb ik namelijk ook nog wel liggen. Kan me namelijk wel herinneren dat het wel goed werkt tegen andere wondjes die ontstoken zijn.
Ik heb hele erge last van kloofjes. Heb bij de apotheek Zinkzalfolie gekregen om op de kapotte plekken te smeren. Toen ik hiermee begon waren mijn handen helemaal kapot en was ik al een half jaar bezig met het laten genezen, maar 2 weken dit spul smeren en alle wondjes waren dicht. Ik raad het je écht aan. Voor een potje heb ik een euro of 6 betaald, dus zeer goed betaalbaar. Je moet er wel katoenen handschoentjes bij kopen, want het is een dikke witte zalf die je er het beste 's nachts op moet smeren en anders zit je hele bed onder.
Voor de rest heb ik veel geprobeerd om mijn handen minder droog te maken en ben tot de conclusie gekomen dat Dove het beste werkt. Ik heb een gewone bodylotion staan, volgensmij uit de wintercollectie dus net wat vetter dan normaal, en voor mij werkt deze het beste.