hoe verzorg jij je huid?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SteffiiY

hoe verzorg jij je huid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-13 20:50

ik vroeg me het volgende af..

voorheen(2 weken geleden) gebruikte ik nooit creme/bodylotion of wat dan ook.
ik smeerde alleen bodylotion als ik een droge huid had of dergelijk maar niet dagelijks.

sinds 2 weken ben ik dat drastisch gaan veranderen, gewoon om te kijken wat voor effect het heeft!
ik smeer nu elke avond nachtcreme op, elke ochtend dagcreme en 3x per week na het douchen helemaal met bodylotion!
zelfs mijn voeten smeer ik in met rituals voetenbalsem :+:

en ik moet eerlijk zijn! wat een wereld van verschil :)
mn huid ziet er veel gezonder uit en is veel zachter!!

wat gebruiken jullie?

kionasuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 20:52

Heel simpel hetzelfde als jij 2 weken geleden :+

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 20:57

Heb je even :+

Voor mijn gezicht een makeup reiniger, facewash, soort tonic, moisturizer en dagcreme/fluid
Voor mijn lichaam bijna iedere dag bodylotion
Voor mijn voeten af en toe overnight masker, niet vaak want dan glijd ik de volgende ochtend bijna uit in de douche/zwembad :P

VinandoW

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 21:03

Ik gebruik sinds kort Dr. Organic te koop bij De Tuinen dat is een natuurlijk/biologisch product ook zonder dierlijke stoffen. Het bevalt super! Gebruik ook shampoo etc. omdat mijn hoofdhuid/huid niet tegen onder andere SLS (Sodium laureth sulfate) kan en dit zit eigenlijk overal in..

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 21:04

Gezicht was ik dagelijks met óf een scrub van clearsil of een facewash van ecence waarna er een materende dagcreme op gaat die snel intrekt (zowel in de mogen als avond)
Douchen dagelijks, 1 keer per week scrubber (na het scheren) en bodybutter kokos van yves roché.(voor het stappen)
Voeten zo vaak mogelijk met anti schimmelcreme. Het zorgt voor zijdezachte voetjes en mijn eelt is totaal verdwenen :D :D

no--a

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 21:05

Huidverzorging houd bij mij op bij mijn gezicht;) Een paar keer per week scrub ik het met een speciale gezichtsscrub, verder reinig ik het twee maal per dag met alcoholvrij spul. Daarnaast gebruik ik op dit moment alleen hydraterende creme van Yes To Carrots, had daar eerst ook de dag en nachtcreme van maar die zijn beiden op en heb nu niet het geld om nieuwe te halen:')
Verder gooi ik nog van tijd tot tijd een maskertje op m'n gezicht.

Bodylotion gebruik ik puur wanneer mijn huid echt droog/trekkerig is of na een middagje in de zon

Simyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 21:06

Ik alleen na het douchen (iedere dag dus) een bodycreme, en een gezichtscreme en verder totaal niks.

Oyeru

Re: hoe verzorg jij je huid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 21:13

Voor mijn gezicht gebruik ik elke ochtend een antibacteriële lotion tegen de puistjes en smeer ik daarna een dagcreme op. 'S avonds hetzelfde alleen dan nachtcreme.

Verder crub ik 3 x per week mijn hele lichaam en gezicht, en smeer ik mijn hele lichaam altijd direct na het douchen ( als mijn huid nog een beetje vochtig is) in met cacaobodybutter. Verder doe ik niet echt iets aan mijn voeten. Zou ik wel moten doen :')

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 21:21

na het douchen babyolie, en wanneer nodig een vette creme voor m'n handen wanneer nodig. Maar heb een erg droge huid.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 21:34

's Ochtends facewash, tonic en vervolgens dagcréme+serum en makeup :) En 's avonds gebruik ik reinigingsmelk, facewash, oogmakeupremover en een tonic, gevolgd door nachtcreme. Af en toe een maskertje en 1 tot 2 keer per week scrubben. Voor mijn lichaam een bodybutter of lotion, maar dat vergeet ik nog weleens :') En verder heb ik altijd wel handcreme, een zalfje en lippenbalsem bij me.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 21:36

Ik was gewoon met alleen water onder de douche, en als ik makeup draag maak ik het schoon met een lotion. Gewoon heel simpel eigenlijk..

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 21:57

's Avonds gebruik ik make-up remover, facewash en nachtcrème, 's ochtends alleen dagcrème met UV-filter. Eens per week een gezichtsscrub, en dat was het wel zo'n beetje.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 22:01

Iedere avond of ochtend een douche of bad. Nooit met te heet water altijd een beetje lauw.

Een laagje bodylotion voor mn droge huid en soms een gezichtcreme voor mn gezicht. Pas er toch altijd mee op want je gezicht gaat snel zo glimmend en vettig uit zien.

En als we een luie zondag hebben een plens water in het gezicht :')

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 22:09

Voor mijn gezicht 's avonds, make up remover voor de gevoelige huid (L'oreal) super fijn vind ik die, maar
wel duur.. Daarna (als ik er tijd voor maak) gezichtsmelk, tonic zonder alcohol en als laatste een
nachtcrème of wat zilvercrème als ik droge plekjes in mijn gezicht heb. Alle producten behalve de make up
remover zijn van Louis Widmer, super fijn en niet al te belachelijk duur. :) 's Ochtends gebruik ik soms een
dagcrème, maar vaak ben ik te lui.

Voor mijn lichaam gebruik ik eigenlijk niets.. Water, soms douchegel, scheerschuim voor de gevoelige
huid en soms bodylotion (die van Nivea, die je onder de douche kan gebruiken). Over het algemeen vind
ik bodylotion een heel naar gevoel geven, zo plakkerig!

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 22:26

Ongeveer wekelijks was ik mijn gezicht met een facewash
Dagelijks maak ik m'n gezicht schoon met gezichtsmelk en tonic. Dan dagcreme. Soms als ik merk dat m'n huid droog is ook nachtcreme.

Bodylotion doe ik niet aan, ik heb last van eczeem dus kan niet tegen dat geparfumeerde spul. Heel soms als ik een erg droge huid heb (vooral 's winters) doe ik wat huidolie op m'n lichaam.

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 07:20

's avonds reinigen met oogremover, milk en lotion.. Dan oogcreme, serum en nachtcreme op.
's morgens onder de douche gezicht reinigen met fasewash en daarna weer oogcreme, serum, dagcreme, decollete creme.

2 x in de week een maskertje. 1 x in de week een zachte peeling.

Voor mn lichaam gebruik ik bodylotion, alleen wanneer ik daar zin in heb..

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 08:03

Ik heb niet echt een heel vast schema. 's Ochtends/'s avonds reinig ik m'n gezicht met reinigingsmelk en tonic van de Kruidvat Pure & Natural lijn (of alleen tonic) en dan doe ik een creme op. Ik heb geen aparte dag/nachtcreme maar 's nachts gebruik ik vaak een wat dikkere creme van Earth-Line of jojoba-olie. Voor overdag heb ik een lichtere creme van Zarqa.
Ik gebruik overigens geen make-up.

Maskertjes doe ik denk ik 1-2 keer in de week.

Bodylotion/bodybutter/voetenlotion neem ik me altijd voor om dat iedere avond te doen maar dat lukt dan een week en dan faal ik weer... Scrubben doe ik wel regelmatig. Soms ook met zo'n scrub die dan een zacht laagje achter laat. Die zijn erg fijn. Van The Body Shop de Sweet Lemon bv.

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 13:41

Alle producten die ik gebruik zijn zo natuurlijk mogelijk, iig zonder zeep, parfum, alcohol e.d. Zeepvrije wasgel van de Kruidvat, Tonic met neem en een fluide dagcrème in de winter en nu (lente/zomer) gebruik ik een moisturiser met factor 50. Qua maskers gebruik ik vaak pure honing, bodylotion gebruik ik bijna nooit.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 14:23

Gezicht:
- 's Ochtends tonic (Yves Rocher), dagcrème (Diadermine), oogcrème (Biodermal) en beautyfluid (Olaz), daarna make-up
- 's Avonds oogmake-upremover (Hema), facewash (Decubal), tonic(YR) en nachtcrème (Diadermine). Soms onder de douche scrub en 3minutenmaskertje van de Yves Rocher.

Lichaam was ik onder de douche met één van die zálige douchefoams van Rituals <3 en na het douchen smeer ik mijzelf in met de bodylotion van Vaseline. Eén keer per week scrubben en scheren.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 14:28

Ik gebruik een cacaobotercrème voor m'n gezicht voor na het douchen en verder drink ik veel water en eet genoeg vitaminen en vezels... Verder niks! (meeste werkt toch niet of maakt je huid verslavend).