Zonnebank bruiner

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dustyenmax18

Zonnebank bruiner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-13 17:54

Hallo,

Allereerst weet ik niet of het hier goed staan, dus voel je vrij om een mod te tippen of te verplaatsen indien nodig :)

Ik ben altijd een persoon geweest die alleen maar rood werd, dan deed vervellen om vervolgens weer wit te zijn :+

Sinds 2 jaar kan ik wat beter tegen zon en wordt nu na de roodheid zelf bruin ( naja bruin, t verkleurd :') )

Dit jaar ben ik nu 3x onder de zonnebank geweest, elke week 1x om op te bouwen.
Maar echt verschil zie je niet, dus nu was mijn vraag of iemand misschien iets weet ( wat dus ook werkt ) wat ik voor de zonnebank erop smeer, zodat het bruiningsproces beter gaat.

T mag op een site zijn maar ook gewoon in de winkel verkrijgbaar.

Help! :D

Collie2008

Re: Zonnebank bruiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 17:58

Bruin worden heeft met pigment te maken, niet met lotions...Tuurlijk kunnen ze iets helpen, maar als je moeilijk bruin wordt, blijft dat zo.

Ik haal altijd gewoon bij de zonnestudio, hebben vaak fijn spul, wel duur, maar ik vind het beter dan Hema, biodermal, etc

Dustyenmax18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-13 18:03

Colway schreef:
Bruin worden heeft met pigment te maken, niet met lotions...Tuurlijk kunnen ze iets helpen, maar als je moeilijk bruin wordt, blijft dat zo.

Ik haal altijd gewoon bij de zonnestudio, hebben vaak fijn spul, wel duur, maar ik vind het beter dan Hema, biodermal, etc

Ik begrijp wel dat het met pigment te make heeft, maar er zullen echt wel dingen op de markt zijn die je ermee kunnen helpen, anders zou niemand het nog kopen he.
Ik ben echt opzoek naar namen, spullen bij de zonnestudio zijn schreeuwend duur via internet is alles goedkoper te vinden :D

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 18:04

Gewoon bruiningsspray,je hebt er die er best natuurlijk uitzien.En van elke week zonnenbanken kan je volgens mij best snel huidkanker krijgen door de hoeveelheid UV-stralen.
Dus dat zou ik niet ál te vaak doen, voor alleen maar een bruiner kleurtje :+ Dus even opletten op moedervlekjes die donkerder of groter worden.

DeniiSee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 18:04

Ik heb bij de zonnebank een flesje gehaald met wat van die bronzers erin :)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 18:05

Dustyenmax18 schreef:
Colway schreef:

Ik begrijp wel dat het met pigment te make heeft, maar er zullen echt wel dingen op de markt zijn die je ermee kunnen helpen, anders zou niemand het nog kopen he.
Ik ben echt opzoek naar namen, spullen bij de zonnestudio zijn schreeuwend duur via internet is alles goedkoper te vinden :D

Mensen kopen ook afslankpillen omdat het zou werken.

Ik gebruik alleen lotion om de huid iets te beschermen en te hydrateren. Soms zit er iets pigment al in de lotion waardoor je er nog iets bruiner uit ziet (bronzers)

als ik bruin wil worden moet ik echt wel 8 x 20 min onder level 4 van een superkanon

Dustyenmax18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-13 18:07

JasmijnJoy schreef:
Gewoon bruiningsspray,je hebt er die er best natuurlijk uitzien.En van elke week zonnenbanken kan je volgens mij best snel huidkanker krijgen door de hoeveelheid UV-stralen.
Dus dat zou ik niet ál te vaak doen, voor alleen maar een bruiner kleurtje :+ Dus even opletten op moedervlekjes die donkerder of groter worden.

bruiningsspray ga ik echt niet aan beginnen, geen zin om er dadelijk als wortel uit te zien.

Ik was ook niet van plan om dit de hele zomer te doen, maar wil nu gewoon een kleurtje voor het kortebroeken weer hebben. En vooral dat ik dadelijk niet na een half uur de zon uit moet omdat ik helemaal verbrand ben.
Ben van mening dat ik dan beter even in de zonnebank kan opbouwen, dan weer niet in de zon opletten en savonds zo rood zijn als een tomaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 18:07

Dat ligt er heel erg aan hoe oud je bent. Ik heb me laten vertellen dat als je wat ouder bent (en dan heb ik het over rond een jaar of 20) dupliceren je huidcellen minder vaak dan als je jonger bent omdat als je jonger bent je nog groeit en je huid mee moet groeien. Zodra je huidcellen wat minder vaak dupliceren wordt het ook minder schadelijk, je verpest de bovenste laag maar omdat die zich niet meer constant vermenigvuldigd hoeft het niet per sé kankerverwekkend te zijn.
Correct me if I'm wrong hoor, ben zelf nog nooit onder de zonnebank geweest en ook niet van plan, maar ik kan wel inzien waarom het fijn kan zijn

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 18:08

Kleur opbouwen onder de zonnebank zegt niets over je resistentie tegen UV in de echte zon he?

Ik kan de hele winter zonnebanken en bruin zijn als ik wil, maar toch binnen een uur verbranden in de echte zon

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 18:08

Dustyenmax18 schreef:
JasmijnJoy schreef:

bruiningsspray ga ik echt niet aan beginnen, geen zin om er dadelijk als wortel uit te zien.

Ik was ook niet van plan om dit de hele zomer te doen, maar wil nu gewoon een kleurtje voor het kortebroeken weer hebben. En vooral dat ik dadelijk niet na een half uur de zon uit moet omdat ik helemaal verbrand ben.
Ben van mening dat ik dan beter even in de zonnebank kan opbouwen, dan weer niet in de zon opletten en savonds zo rood zijn als een tomaat.

Ja dat is ook weer waar. Dan kan ik je niet verder helpen :')

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 18:11

Overigens vind ik áustralian gold' een fijn merk, maar da's ook best prijzig

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 18:12

Colway schreef:
Kleur opbouwen onder de zonnebank zegt niets over je resistentie tegen UV in de echte zon he?

Ik kan de hele winter zonnebanken en bruin zijn als ik wil, maar toch binnen een uur verbranden in de echte zon

Inderdaad. Hetzelfde geldt als je hier in Nederland al een aardig kleurtje hebt en je vervolgens naar een warm land gaat (Griekenland bijv), verbrand je vaak ook weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 18:19

In Nederland is de zonnekracht vaak echt enorm hoog. Het is niet per sé heel warm, maar als de zon dan eenmaal doorbreekt word je echt gelijk verschroeid gewoon. Heb het vandaag ook weer meegemaakt, hele winter geen zon gezien, vond het vandaag overdag niet eens zulk lekker weer, en dan kom je vanmiddag even in de zon zitten en dan ben je gelijk rood. Ach, oliebol happens. Zelf verbrand ik gelukkig alleen als het héél heet is in Nederland, in het buitenland verbrand ik eigenlijk sowieso nooit

Nikeyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 18:32

Voor onder de zonnebank gebruik ik Nifri, te verkrijgen bij de etos, kruidvat etc. Werkt super en verzorgt ook goed.
Heb een zonnebank thuis, ga er zelden onder. Alleen als het mooi weer wordt en ik de korte broek aan wil en niet compleet voor gek wil lopen met 2 melkflessen :) . Of als ik een eczeem uitbraak heb, dan moet ik om de dag eronder een week lang.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 18:34

Ik merk toch dat ik wel degelijk minder verbrand als ik een beetje heb opgebouwd onder de zonnebank (ik verbrand gelukkig al niet snel). Ik ga maximaal een keer per week, meestal om de week, en dan een kwartiertje onder een niet te zware bank, puur om het witte eraf te houden dus :). En het heeft ook weer grote gezondheidsvoordelen, ik voel me altijd helemaal opgeladen als ik er even onder ga als ik moe, ziek en verrot ben. Als je gewoon maat houd is het beter voor je dan die ene dag dat het eindelijk mooi weer is meteen flink te verbranden in ieder geval.
Ik ga ook bij een nieuwe zaak,waar ze gloedjenieuwe banken hebben, die zijn toch ook alweer een stuk beter en minder schadelijk dan verouderde banken.

Ok, na dit relaas nu mijn tip dan, haha. Bij de zonnebank verkopen ze meestal van die zakjes spul, vaak kun je ze ook kiezen met een lichte zelfbruiner erin zodat ze nog net een beetje doorbruinen. Ik neem ook altijd zo'n zakje om mijn huid te hydrateren tijdens het zonnen en het effect nog wat te versterken. Het is echt heel subtiel en je krijgt er dus echt geen oranje kleur, of vlekken van.

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 19:27

Ook ik kan een lotion aanbevelen. Die kun je ook in de gewone zon gebruiken. Ik gebruik de paarse rocky Princess van tannymax. Daarnaast smeer ik me na het douchen sowieso in met gewone body lotion om te hydrateren. Ben nu kleur aan het opbouwen voor mijn vakantie dus ga wat vaker p.w. maar wil dat niet blijven doen. Dat diepe zonnebank bruin alla barbje vind ik niet mooi dus ga optijd stoppen met zonnen :D

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 19:52

Ik vind australian gold heel fijn :j zitten ook bronzers in waardoor je bruiner lijkt en dus minder vaak onder de zonnebank hoeft.

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 19:58

Ik gebruik aan het begin van de zomer 'piz buin' intensitive bronzer spf 30 anders word ik alleen rood ;) en met dit mooi bruin. Met Piz Buin word je 2x zo snel bruin.
Aan het einde gebruik ik daily brown (drogisterij.net) spf 6 maar niet voor een hele dag op het strand hoor.

Piz buin kan je ook onder de zonnebank gebruiken als het goed is heb ik iig wel gedaan.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 20:02

Ik heb een fles van Anything Goed

Anything Goes,
Ultime bruiningsversnellende lotion met 100 voudige bronzer.
Bevat een revolutionaire tatoo fading protector ( tatoo beschermer)
waardoor die zeer geschikte is voor iedereen met een tatoeage. Maar ook voor iedereen die versteld wil staan van extreme bruining.
Met Dragon fruit geur,
Voor de normale tot licht droge huid.

Dat staat er bij op internet, wij hebben hem toen ook gekocht voor onze tattoo's en omdat er veel bronzen in zitten. Hij kost wel ongeveer €60

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 20:02

ik ook nifri.. geel spul is dat

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 21:28

Voor onder de zonnebank gebruik ik Australian Gold. Heb ik besteld op tropisch bruin.nl, volgens mij valt het daar wel mee mrt de prijzen. Ik vind het heel fijn spul en ruikt heerlijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 06:32

LZP -> MW