Mijn verhaal, lotgenoten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Orrie_VBW

Mijn verhaal, lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-13 17:03

Op 14 maart zijn wij weer de trotse ouders geworden van een lieve zoon die we de naam R.owald gegeven hebben. Een heerlijk kind, alleen wakker om te eten en daarna weer lekker slapen. Afentoe een huiltje, meestal als zn ontlasting dwars zat. Helaas heeft hij maar 2,5 week mogen worden. Ik wil graag mijn verhaal kwijt, misschien dat hier lotgenoten zijn die me tips kunnen geven hoe verder te gaan, want ik zie het niet meer zitten. |( |(

Het is 2 april eind van de ochtend. Ik heb R.owald de fles gegeven en leg hem weer lekker op bed. Zijn bedje heb ik iets hoger opgemaakt want de dag eroor lag hij boven de dekentjes. Ik doe de deur dicht en hij begint een beetje te huilen maar dat doet hij wel vaker.
Ons andere zoontje wil een broodje dus zijn we met ons 2en naar beneden gegaan om brood te eten. Niet veel later komt mijn man thuis van zijn werk en brengt de oudste naar de peuterspeelzaal. R.owald is weer stil, waarop ik besluit om ook op bed te gaan.
Na ongeveer 3 uurtjes stuurt mijn man een whats-app, hij heeft de oudste weer opgehaald en ze zijn samen de paarden voeren die vlakbij staan.
Ik besluit om ook van bed te gaan het is al weer 4 uur gelden dat R.owald een fles heeft gehad, dus hij mag ook wel wakker worden.
Helaas loopt het anders af.......

Zodra ik de deur open doe zie ik dat hij onder de dekens ligt. Ik trek ze weg en zie dat het foute boel is. Zijn lipjes zijn blauw, zn gezichtje wit en hij beweegt niet meer. In paniek 112 gebeld, ze legt me uit hoe ik moe beginnen met reanimeren. Ik denk dat ik het niet helemaal goed heb gedaan, was zo bang om hem pijn te doen. De ambulance was vlakbij en stonden snel voor de deur, ze zijn direct begonnen met reanimeren. De 2e ambu volgde al snel en even later ook de trauma helikopter.
Ik probeerde mijn man te bereiken, maar die had zijn telefoon op stil staan. Uiteindelijk nam hij op en is onmiddellijk naar huis geraced.

Na 3 kwartier reanimeren en adrenaline toedienen vroegen ze mij of ze mochten stoppen, ze zagen geen hoop meer om hem wakker te krijgen |( Voor mijn gevoel waren ze nog maar net begonnen, ongelovelijk hoe je het gevoel van tijd kwijt raakt.
De arts die de doodsoorzaak moest vaststellen kon geen duidelijke doodsoorzaak vinden en dus moest er ook een forensischarts komen. Ook zij kon geen duidelijke oorzaak vinden wat het gevolg had dat R.owald mee moest voor onderzoek. Dit was in Amsterdam, in het AMC. Ik wou hem niet alleen laten gaan, dus zijn we meegegaan.

Om 20.00 heeft ze het vervoersbedrijf gebeld om oons op te halen om 23.30 waren ze er. Toen nog naar Amsterdam 3 uur rijden vanaf ons. Daar aangekomen werden we opgewacht door de kinderarts en maatschappelijk werk. Terwijl maatschappelijk werk met ons ging praten, gingen de kinderarts en forensischarts R.owald lichamelijk onderzoeken.
Rond 5.00 waren we in ons hotel, (die hadden ze vanuit het amc voor ons geregeld) en zouden we om 9.00 weer terug komen in het amc voor uitslagen. Voor die tijd zouden ze no x-fotos en een ct-scan maken. Daar weer aangekomen, Kregen we tehoren dat ze teveel vocht in het hartzakje hadden gevonden en een bloedsuiker van 26,9, maar nog geen duidelijke doodsoorzaak.
Dit betekende dat ze hem open wouden maken en ons om toestemming vroegen. Mijn man wou het wel, maar ik niet. Mijn arme mannetje zo gaaf en hem dan open snijden?? Volgens hun zou je er niks van zien. We kregen tehoren dat bij geen toestemming geven dat ze naar de rechter zouden stappen. Wij wouden alleen maar weer naar huis met ons mannetje dus heb ik jankend mn handtekening gezet.

Ook hierna hadden ze niet veel gevonden, alleen dat hij eten in zijn longetjes had (maar dit kan door reanimatie komen) en een bepaalde spier van het hart was vergroot. Verder was hij net zo gaaf van binnen als vanbuiten.
Toen we hem weer in onze armen kregen, zag ik dat zn mooie hoofdje helemaal vervormd was ;( hier was ik al zo bang voor. Gelukkig hadden we een ruim mutsje mee, deze hebben we opgedaan en dan zag je het niet.
Savonds 3 april waren we weer rond 18.00 thuis. We hebben R.owald gecremeerd, zodat hij weer mee naar huis kan.
Nu is het afwachten op de uitslagen van de kweekjes die ze ook hebben afgenomen, deze krijgen we 3 juni te horen.

Ik mis hem echt verschrikkelijk en het gemis word iedere dag groter, ik denk echt wat heeft het nog voor zin om hier te zijn |( |( heb ook verschrikkelijk dromen en gedachtes.
Het is ook erg moeilijk om voor mijn andere zoontje te zorgen, ik kan hem op dit moment er gewoon niet bij hebben. Gelukkig vind mn man het wel fijne afleiding, dus hij komt niks tekort.
Het enigste wat me hier houd is mijn man en dat ik misschien weer zwanger kan zijn.

Respect als jullie het hele verhaal hebben gelezen, let alsjeblieft niet op mn spelfouten.

xSCWx

Re: Mijn verhaal, lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 17:06

Jeetje wat een verhaal.
Ik wil je heel veel sterkte wensen!

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 17:07

Stil.... Ik ben er stil van.
Wat een ellende hebben jullie meegemaakt. In zulke situaties weet ik slecht mijn woorden te kiezen.

Sterkte is alles wat ik kan bedenken maar dat dekt de lading niet die ik voel en wil zeggen aan je....

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 17:08

Ben er even stil van
Wil je heel veel sterkte wensen, kan me zoiets niet voorstellen
Dikke knuffel en nog een keer heel veel sterkte :(:)

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 17:09

Jeetje ;(
Heel veel sterkte met dit grote verlies :(:)
Heb er geen woorden voor..

Depende

Pff wat ongelooflijk heftig, ik heb geen ervaring maar wilde je wel veel sterkte wensen. Hopelijk verschijnt er binnenkort weer licht aan het eind van de tunnel voor je en kan je andere zoontje het gemis van R.owald iets minder maken.

Nogmaals sterkte ook voor je man en een virtuele knuffel :(:)

sterregoud

Wat verdrietig, veel sterkte,
;(

Je vraagt om tips, zijn er geen rouwverwerkingsgroepen voor ouders die hun kindje verloren hebben ?
Dat zou mischien wat helpen. En anders individuele rouwverwerking bij een psycholoog.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 17:11

Jezus... Wat verschrikkelijk. Ik hoop écht van harte dat jij en je gezien er bovenop komen. :(:) Wat moet dit afschuwelijk zijn :n Echt heel veel sterkte, ik hoop dat je veel steun vindt aan je ander kindje en je man. Y;(

Skyex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 17:12

Wat verschrikkelijk!

Ik ben geen lotgenoot, maar mijn schoonzus heeft haar zwangerschap vervroegd af moeten breken. Zij heeft enorm veel steun aan de website Stichting lieve engeltjes. Misschien kan jij daar ook de steun vinden die je zoekt.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 17:13

Jeetje wat vreselijk voor je! Dat lijkt me wel het ergste wat je als ouder kan overkomen.. Ik heb er helaas geen ervaring mee, maar ik wil je heel veel sterkte wensen de komende tijd en hou je hoofd omhoog. :)

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 17:14

Topsylover, helaas??? :?

Heel veel sterkte TS.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 17:15

Ik wil je heel veel sterkte wensen! :(:)

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 17:15

Wat verschrikkelijk. :(:)
Dit is de grootste nachtmerrie van iedere ouder.
Mijn ouders zijn mijn broer verloren na 3 maanden en 3 dagen, aan wiegendood (oftewel, ze konden (ook) geen doodsoorzaak vinden.

Ik wil je heel veel sterkte en kracht toewensen, en als je hulp wil hiervoor, voor het verwerken van die alles dan mag je altijd PB-en. Ik weet iemand die je daar bij zou kunnen helpen als je dat wil.

Nogmaals, heel erg veel sterkte.

steefvicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 17:16

Oh jeetje wat een heftig verhaal... Heel veel sterkte toegewenst :(:)
Vanuit hier ook een virtuele knuffel..

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 17:17

Een echte lotgenoot ben ik niet, maar misschien vind je troost in de gedachte dat je niet de enigste bent..
4 jaar geleden is mijn mama bevallen van een mooi voldragen jongetje, helaas is hij door de navelstreng gestikt tijdens de bevalling. Hij leefde nog wel, ze zijn in spoed naar een ander ziekenhuis gebracht, ook mijn mama, die een serieuze nabloeding had. Mijn broertje heeft nog 2 weken op neonatale gelegen tussen de prematuurtjes. Hij was zo volmaakt, maar helaas.. Hij kon niet zelfstandig ademen en zijn slijmpjes wegwerken. Hij zou geen gewoon leven krijgen moest hij opgroeien. Mijn ouders hebben dus besloten om hem te euthanaseren. Een hele moedige beslissing voor hun.. Ze hebben besloten het opnieuw te proberen en ik heb nu een heerlijk actief zusje, het verdriet voor mijn broertje leeft nog, vooral bij mijn mama. Maar zijn urne staat in de living met een foto van hem samen met een bloemetje en een kaarsje, zo leeft hij nog een beetje mee in ons gezin. Hij is een sterretje aan de hemel.

Veel sterkte met dit grote verlies, dood is hij niet als hij voortleeft in jullie gezin Y;(
Mijn mama vond heel veel steun bij een lotgenoot die in de buurt woonde ;)
Laatst bijgewerkt door SheeNegro op 25-04-13 17:18, in het totaal 1 keer bewerkt

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 17:18

Ik las je berichtje in ons topic al met kippenvel en tranen..
Maar als ik dit verhaal zo weer lees houd ik het niet droog..
Als ik denk aan wat jullie moeten doormaken wordt het me slecht, ik vind het zo erg voor jullie..
Houd je vast aan je man en je andere kindje om door te gaan. Enige wat ik wil zeggen, als je echt serieus zo denkt over waarom nog verder? Kan het geen kwaad om misschien met iemand te gaan praten om je verhaal kwijt te kunnen.. Hier op bokt kunnen we natuurlijk alleen 'digitaal' jou tot steun zijn, en dat is niet voldoende denk ik..
Dit hoopt geen enkele ouder mee te maken, wat een verschrikkelijke situatie. Ik kan het me ook niet voorstellen hoe het voelt en zou het natuurlijk ook als kersverse mama niet willen meemaken ..
Ik zou je graag willen zeggen dat het overgaat en willen dat ik je kon troosten, maar dat gemis en verdriet zal blijven..
Enige wat ik kan zeggen is dat ik jullie heel veel sterkte toewens. Ook al zijn het maar getypte woorden, ik hoop dat jullie er iets aan hebben.. Ik denk regelmatig aan jullie in ieder geval en ik heb ook al regelmatig een kaarsje laten branden voor jullie mannetje! Dikke knuffel! Y;(

romyyxv

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 17:20

Heftig verhaal..
Knap dat je het durf te delen hier op bokt.
Veel sterkte en het belangrijkste..: houd je sterk!

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 17:21

Jeetje dit is echt je ergste nachtmerrie.
Ik ben geen lotgenoot maar wil jullie heel veel sterkte wensen.
Krijg er gewoon tranen van in mijn ogen....

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 17:21

Jeetje meid wat vreselijk om je kindje te verliezen. Je wereld stort in. Ik kan me niet voorstellen door wat voor hel jullie doorgaan momenteel.
Iedereen zal je vertellen dat je je geen verwijten moet maken en dat je er niets aan kan doen. Maar voor je eigen gevoel heb je gefaald. Mijn oudste zoon is "enkel maar verbrand" ook erg maar ik heb hem nog. Dus die faal/ik ben niet goed gevoelens, kan ik wel aardig met je delen. Maar je kan er echt niets aan doen. Hoe enorm moeilijk ook jullie mooie mannetje is 1 van die kinderen die niet groot mogen worden. Meis hou van je zelf, je oudste zoon en je man.. en uiteraard je kleine man die niet mocht blijven. Geef het tijd en praat erover, maakt niet uit met wie, maar blijf er niet mee zitten. Deze stap is een heel goed begin. Mocht je willen kan je me altijd pmmen. Hele dikke knuffel.

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 17:22

Wat een nachtmerrie... Ik wil je het veel sterkte wensen met het verwerken van dit verlies :(:)

DaniellaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 17:23

Dit is iets dat je als ouder nooit wil meemaken. Ik wens veel sterkte, maar ik weet uit ervaring dat dat nu nog geen betekenis heeft. Neem voor nu de tijd om te rouwen, ook als dat zou betekenen dat je je andere zoontje even uit logeren moet sturen. Heb je mensen om je heen waar hij naar toe kan? En blijf praten, zeker met je man. Zoek hulp bij de verwerking. Er zijn speciale praatgroepen, er is de vereniging voor ouders die hun kindje zijn verloren. En nog meer, maar ik moet dat voor je opzoeken.
Ik kom hier later op terug......

Hannemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 17:25

verschrikkelijk, ben er stil van.
ik wil je ontzettend veel sterkte wensen :(:)
gecondoleerd!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 17:26

Och wijfie, wat moet jij geschrokken zijn!
Je kunt er niks aan doen, maar dat neemt niet weg dat je je er wel erg verschikkelijk bij voelt.
Dat mooie kleine mannetje wat zo welkom was, waar je zo van hield...
Heel veel sterkte voor jou, je man en zijn broertje.

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 17:27

Heel veel sterkte in deze moeilijke tijd!

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 17:28

ik kan de goede worden niet vinden.
sterkte wat een verschrikkelijk verhaal.
moet er niet aan denken om zoiets mee te maken word er misselijk van.
dit is je grootste angst als.ouder.
ik kan je alleen maar condoleren en heel veel sterkte wensen.