Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Zolang ik mijn ribben niet kan tellen, prima
Wil je zelf niet om je uiterlijk veroordeeld worden, doe dat dan zelf ook niet bij anderen! Iedereen is gewoon anders, en niet ieder slank meisje hongert zichzelf uit of eet alleen maar sla om er "als een model uit te zien". Net als dat echt niet elke vollere meid zich volpropt met hamburgers. Maar ach ja, als iemand zulke uitspraken doet, zie ik daar in dat diegene toch onzeker is over haar eigen figuur, anders zou ze op zo'n manier natuurlijk geen bevestiging voor zichzelf nodig hebben.

Stoof schreef:Ik stoor me eigenlijk nooit aan die foto's die op de social media rondgaan. Wel zag ik laatst deze:
[ Afbeelding ]
Die zogezegde curvy vrouw is overduidelijk gephotoshopt. Dit is toch gewoon beledigend voor de vrouwen die net dat maatje meer hebben.

tamary schreef:Zit er ook niet een factor "beeld van normaal gewicht is door de jaren heen opgeschoven naar dikker omdat het gemiddelde gewicht hoger geworden is" in? Dat zie je bij paarden en huisdieren nl ook. Goed gewicht is te mager en "mollig" is normaal gewicht, gewoon omdat ons beeld van gewoon, gezond gewicht vertekent is door het dikker worden van de mensen/dieren die we zien.