Hoe haren laten groeien?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SSmonamiSS

Hoe haren laten groeien?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-13 20:57

Hallo,
Ik heb dus een vraagje aan de mensen die hier verstand hebben van haar (kappers ofzo)
Ik heb dus altijd haar wat net over me schouders hangt maar ik wil het langer hebben zoals zoveel meiden. maar als je dan weer naar de kapper gaat knippen ze er weer 2cm af en is alles wat aangegroeid is er ook gelijk weer vanaf.. |( Hoe kan ik er voor zorgen dat ze langer worden en de punten dus niet splijten zodat ik niet naar de kapper hoef!

Groetjes Kimberly

SSmonamiSS

Re: Hoe haren laten groeien?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-13 21:00

ow ik zie nu dat hier ook een topic over is!! :o

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 21:01

Ik laat het gewoon een half jaar niet knippen :Y)

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-13 21:02

Batlow schreef:
Ik laat het gewoon een half jaar niet knippen :Y)

Maar krijg je dan niet dat je haar zo in elkaar klit?

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 21:03

Daarvoor bestaan borstels toch?

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 21:08

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 21:10

ik ga ook altijd eens in t half jaar.
en ik gebruik haarmaskertjes en haarserum.
ook heb ik ergens gelezen dat je shampoo alleen op je hoofd moet gebruiken en dus niet in de punten want daar gaat je haar van splijten, conditioner moet je wel in de punten gebruiken en evt. op je hoofd als je begrijpt wat ik bedoel. werkt trouwens erg goed, mn haar hangt bijna tot mn kont :')
gelukkig ga ik morgen naar de kapper.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 21:13

Ik ben verliefd op mijn lange haar, het mag nog even doorgroeien :Y)

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 08:56

Gewoon niet naar de kapper gaan ;) Ik ben al bijna een jaar niet naar de kapper geweest, en knip zelf af en toe de puntjes eraf. Verder verzorg ik mijn haar goed, ik was het niet te vaak en af en toe lekker een verzorgend masker erin. Mijn haar is super sterk en gezond.

nerina_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 12:48

Je kunt ook zeggen dat je alleen de dodepuntjes eraf wilt hebben.
Volgens mij kun je dan zo wel aardig sparen

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 12:49

'Dode puntjes' betekend bij 99% van de kappers minstens 10cm eraf :Y)

DeniiSee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 12:52

Ik heb ook vrij lang haar, (zie topic van fotoshoot van aram) ga 1 x in het half jaar naar de kapper om de dooie punten weg te halen (lees dat is vaak maar 2-3 cm), soms wat meer ligt eraan hoeveel dooiepunten er zijn enzo.
Verder kam ik het altijd, niet een borstel want dat trekt je haar sneller kapot.
En gebruik ik altijd een haarmasker voor de onderkant van m'n haar met douchen (niet hoofdhuid want dan word het gauw vet bij mij)

nerina_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 12:55

@Daenerys, o, Dat weet ik niet. Mijn moeder is kapster geweest en ik laat het altijd door haar knippen.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 12:58

Door uien en knoflook te eten schijnt je haar sneller te groeien, of het zo fris is, is een tweede haha.

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 13:08

Dan hoef je niet per sé aan de uien en knoflook hoor, gewoon gezond eten ;)

Nerina; ik bedoelde het niet serieus hoor, maar bij 'alleen de puntjes' ging er bij mij altijd teveel af naar mijn zin. Nu doe ik het zelf.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 13:10

Sinds ik elke 12 weken naar de kapper ga groeit het als een tierelier. Verder inderdaad goed verzorgen en geen borstel gebruiken maar een grove kam!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 13:11

ik ben al echt een jaar niet naar de kapper geweest :+ het is nu bijna tot op mijn kont, maar moet nu wel écht weer naar de kapper :')

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 13:13

Haar groeit niet vanuit je puntjes.. dus ondanks je dode punten groeit het als nog door. Zal er enkel wat minder uit zien.

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 13:15

Klopt Saaams, maar dode puntjes slijten en dat maakt het er idd niet mooier op. Ik zie regelmatig meiden met heel lang, maar heeeel dun haar, zo lelijk..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 13:17

bij mij valt dat dan wel weer mee, heb nauwelijks last van dode puntjes... alleen er moet weer een beetje model in geknipt worden! :j

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 13:24

De lengte van je haar is genetisch bepaald.
Je kan het wel zo optimaal mogelijk laten groeien door goed te eten en je haar goed te verzorgen.
Want ongezond haar groeit niet optimaal.
Goede conditioner, serum voor overdag en soms een masker.
Daarbij snachts in een knot doen zodat het niet af slijt.

Niet té vaak laten knippen, maar ook niet te weinig. Op een keer is het zo dood dat wat erbij groeit gelijk weer afslijt.
Dooie puntjes is opzich niet erg, maar gespleten punten wel, want die splijten door en moet er uiteindelijk meer af.
Ook is een half jaar niet knippen voor sommige echt niet te doen. Zeker niet met chemisch behandelt haar.

Maar goed, ik zorg ook goed voor mijn haar, maar het groeit maximaal tot mijn bh bandje.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 13:37

Haar groeit zo'n 1 tot 1,5 cm per maand, dit betekent dus dat als je om de twee maanden alles bij laat knippen je haar niet veel zal groeien. Maar ik raad je aan om wel eens per vier maanden te gaan, zo groeit je haar toch en heb en houd je gezond haar.

Ik ging vroeger eens in het halfjaar naar de kapper en liet er steeds zo'n 3 cm af knippen.. maar op een gegeven moment moest er 25 cm afgeknipt worden, omdat bijna alle punten gespleten waren, en om te voorkomen dat het tot aan het haarzakje zou gaan splijten (en je dan dus eigenlijk je hoofd moet kaalscheren om het weer gezond te krijgen..) moest dat er allemaal af. Vind het nog altijd erg jammer, maar ik ga nu wel zo om de 3/4 maanden naar de kapper. Ik verfde het trouwens niet, had het nooit in een staart (komt misschien 3 keer per jaar voor :+), ik stijlde en krulde het nooit en gebruikte haarserum etc.
Het was toen halverwege mijn middel. Ik ben het nu weer hard aan het kweken tot die lengte, maar naar de kapper blijf ik maar toch regelmatig gaan. :Y)

Oja, ik had overigens gezond haar. Ik ga naar zo'n kapper die de conditie van je haar en hoofdhuid bepaalt. :Y)

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 11:48

Juist regelmatig naar de kapper gaan... Als je dode puntjes hebt dan splijten die steeds verder en verder, waardoor je dus inderdaad een heel stuk er f moet laten knippen. Als je regelmatig gaat en je geeft echt op dat je puur de dode puntjes er uit wilt omdat je het wilt laten groeien dan blijft de onderkant van je haar goed, splijt het niet zo ver door waardoor er ook minder af moet om het gezond te houden

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 12:42

Een goede kapper zoeken die naar je luistert. Ik heb ook lang haar en heb een kapster die echt alleen de puntjes eraf knipt en niet mijn halve kapsel.

Mijn kapster adviseert als je het wil laten groeien toch elke 10 weken te gaan. Anders splijten je punten en moet er veel meer af wat weer zonde is.