even van me af schrijven...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

YelaBrenda11

even van me af schrijven...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-13 16:33

Hoihoi,
ik zit al een tijdje met een naar probleem en ik wil het nu wel heel graag kwijt omdat het vandaag weer eens voorkwam.
Ik weet niet precies hoe ik het moet omschrijven,dus misschien is het hier en daar wat onduidelijk maar ik zal mijn best doen!

Het zit namelijk zo,ik heb gelukkig hele leuke vriendinnen zowel op stal als een paar op school. Maar ik heb (vooral) op school soms het idee dat ik uit de kast wordt getrokken wanneer het nodig is maar dat er geen rekening met mij wordt gehouden..

voorbeeld:

'wacht even dan ik wil nog even een roken met...'

dus ik wacht netjes totdat vriendin haar sigaret opgerookt heeft zodat we verder kunnen,ik zou dit anders geen probleem vinden maar andersom wachten mensen nooit op mij.

voorbeeld:

'Ik moet nog even naar de wc,wachten jullie even?'
Wanneer ik terug kom zijn ze foetsie,terwijl het een kwestie is van 2 minuten.

Ik weet niet precies hoe ik het moet omschrijven,maar ik heb het gevoel dat mensen mij niet zo belangrijk vinden en we vooral roepen wanneer het hen uitkomt.
Gelukkig heb ik vriendinnen op stal en stage waarbij dit niet echt van toepassing is,maar aangezien ik toch veel tijd op school doorbreng is dit toch wel lastig.

Mensen houden naar mijn gevoel geen rekening met mij,terwijl ik dat wel altijd met anderen heb.
ook qua tijd,mensen hebben makkelijk de neiging te laat te komen ( lees: ruim 20 minuten) omdat het 'Femke' maar is..
terwijl ik zelf altijd ruim 10 minuten van tevoren op de afgesproken plek sta.

Ik voel me soms echt gebruikt,ik ben gewoon een object dat leuk is om mee op te fietsen want dan hoeft 'de andere niet alleen'.

Zo is het eigenlijk al heel lang,en ik vind het juist zo vreselijk moeilijk omdat ik zelf heel erg maar dan ook heel erg trouw ben en altijd rekening houdt met een ander. Nou ben ik sowieso niet de allerpopulairste van de klas,ik zit op het AOC en dit is een hele leuke school maar de gedachte gang van de meeste leerlingen is toch wel anders. Het zijn vooral veehouders en deze hebben een hele andere kijk op het huisvesten en slachten van dieren,en aangezien ik al mijn hele leven vega ben,ben ik meteen al 'minder' en 'raarder'.

Ik word soms gewoon vreselijk kwaad,ik ben toch godver* geen poppetje aan een touwtje dat wanneer je er aan trekt het de gewenste beweging maakt.

Ik open eigenlijk nooit een topic op bokt en ik vind het dan ook niet zo heel fijn om mijn prive verhalen op internet te zetten,maar vandaag kwam het weer zo vaak voor dat het me nu toch echt genoeg wordt en ik het echt even kwijt moet.

Ik zou graag nog tips willen voor het volgende:
Vrijdag gaan wij met alle veehouders/paardenhouders en loonwerkers naar walibi,maar ik ben bang dat ik straks ondanks dat mijn vriendinnen ook mee gaan,ik steeds alleen sta en ik zie het niet echt zitten om alles alleen te gaan doen,heeft iemand tips?

Bedankt voor het lezen van dit warrige verhaal!

groetjes Femke

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 16:36

Spreekt het uit :) zeg het tegen hun als je dat zo voelt :) dan kunnen ze er wat mee doen. Grote kans dat ze het niet eens doorhebben dat je het echt vervelend vindt, omdat je er niet op terugkomt.

Als mijn vriendinnen ineens verdwenen zijn nadat ik gevraagd heb of ze even kunnen wachten, dan zeg ik dat ook.

Laat merken dat jij er ook echt bent en het ook waard bent +:)+
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 24-04-13 16:36, in het totaal 1 keer bewerkt

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 16:36

Weet je wel zeker dat die vriendinnen ook écht je vriendinnen zijn?
Komt niet zo over namelijk. :n
Ik heb dit ook hoor, al zijn mijn friends wel heel lief, maar soms... ;(
En dat van Walibi:
Met hoeveel vriendinnen ben je dan?
Als je met zen zessen bent ofzo en je gaat in een 8baan, zit je toch meestal met zen 2en in een wagentje.
Dus dat zit je toch niet alleen??

Gianti

Re: even van me af schrijven...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 16:40

ik ken het helaas, ook die 'angst' om alleen te blijven..... ik heb op een op andere dag besloten dat ik niet meer wou en ben uit dat vriendengroepje gestapt, en wat een opluchting :D :D

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 16:41

probeer idd met ze te praten, dat is niet makkelijk, maar zoals vuurneon zegt kan het je helpen.
en voor Walibi, tja. Als je met ze meeloopt kunnen ze moeilijk in één keer weg, zijn, maar dan moet je alles precies hetzelfde doen als zij en of dat nou zo'n succes is...
probeer voor vrijdag met ze te praten, en probeer er dan vrijdag met zijn allen een leuke dag van te maken.
En dat kan echt als iedereen eraan meewerkt, want Walibi is echt leuk

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 16:42

En toen moest je dus opnieuw beginnen Gianti?
Ik ga volgend jaar naar een nieuwe klas, niet vanwege de klas ofzo hoor, maar een lager niveau :j
Maar toch was ik niet echt populair in de klas ofzo en heb maar 2 vriendinne, 1tje is een beetje vaag :\
Dus dit word mijn new start, hopelijk beter! :j

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 16:44

eigenlijk wel ja :) maar doordat ik veel beter in mijn vel zat, wouden wel meer mensen met mij omgaan. nu paar enorm leuke groepjes :) waar ik gewaardeerd wordt om hoe ik ben.

heb wel enorme deuk in mijn vertrouwen erdoor gekregen... kreeg nml ook de nodige opmerkinen over mijn smaak en uiterlijk, en tja, van mensen die je denkt te kunnen vertrouwen komen die heel hard aan

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-13 16:48

bedankt voor de snelle reacties!
Het is niet met de verkeerde bedoelingen van hun kant denk ik,maar het is gewoon zo dat ze doen wat hen uitkomt...

Praten zal wel heel moeilijk worden maar ik kan het proberen!
Ik kan wel constant bij ze blijven maar ik wil ook geen 'hondje' zijn,ze zullen ook met elkaar gaan praten en niet met mij.Wanneer ik alleen met een avn deze vriendinnen ben is het altijd goed en praten we uren over elkaars paarden maar groepen zijn gewoon lastig.

En het is gewoon zo dat populariteit heel belangrijk is en altijd voor gaat,ik ben leuk en aardig maar zodra er een bekende leuke jongen door de gang loopt of een populair meisje is het 'dag Femke'.

veel succes xeefjuh!

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 16:53

YelaBrenda11 schreef:
bedankt voor de snelle reacties!
Het is niet met de verkeerde bedoelingen van hun kant denk ik,maar het is gewoon zo dat ze doen wat hen uitkomt...

Praten zal wel heel moeilijk worden maar ik kan het proberen!
Ik kan wel constant bij ze blijven maar ik wil ook geen 'hondje' zijn,ze zullen ook met elkaar gaan praten en niet met mij.Wanneer ik alleen met een avn deze vriendinnen ben is het altijd goed en praten we uren over elkaars paarden maar groepen zijn gewoon lastig.

En het is gewoon zo dat populariteit heel belangrijk is en altijd voor gaat,ik ben leuk en aardig maar zodra er een bekende leuke jongen door de gang loopt of een populair meisje is het 'dag Femke'.

dat is idd ook zo, ik maak moeilijk vriendinnen, dus ik heb het eerste halfjaar alleen op school gelopen. Er was een meisje, die ging echt altijd bij een groepje lopen. maar dat werkte niet, omdat dat groepje ook wel eens samen wilde zijn. Dat meisje begon ook echt een beetje te stalken.
Dus, als je het gevoel hebt dat ze je opzich wel aardig vinden, maar verder niets, werkt het ook niet om er elke minuut bij te lopen.
Bij mij was het zo dat ik ook gewoon af en toe in een vrij uur niet bij ze liep omdat ik het respecteerde dat ze ook wel eens samen wilde zijn.
Doordat ik wat meer afstand heb genomen ben ik nu ook bij dat groepje gaan horen.
Misschien ook een idee voor jou?

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-13 16:58

Dat is echt vervelend inderdaad,dan doe ik de dingen liever alleen dan dat ik moet smeken of ze met me mee willen,ik heb wel een beetje trots hoor :D
Dan maar mijn rug recht en alleen de dingen doen,het moet van beide kanten komen.

Bij jou heeft het gewerkt denk ik,maar het is gewoon zo dat dit niet bewust gaat en daarnaast willen ze ook wel graag dat ik bij hen kom zitten maar als ik er dan eenmaal ben is het niet meer belangrijk. Ik kan ze wel laten 'voelen' wat ik ervan vindt,maar ze zijn zich er niet bewust van dus zullen ze er ook niet van leren denk ik. Maar toch bedankt!

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 17:09

Ik haat het echt om ''Koos'' te lopen, verschrikkelijk. (''koos zijn'' kennen de meeste volwassenen denk ik niet :P )
Dan kijkt iedereen je zo aan van:
:wow: huuu jij loopt Koos huu (net een }:0 :D )

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-13 17:19

koos vriendloos bedoel je ??? _O-

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 17:22

Ik heb hetzelfde gehad.
Ging trouwens ook naar Walibi :+
Ben toen uiteindelijk met een jongen uit mijn klas, met wie ik zo nu en dan samenwerkte, in achtbanen gegaan enzo. Hij was ook een beetje buitenbeentje. Was een hele leuke dag!

En volgens mij is het nog steeds Koos Vriendloos.
Maar ik woon onder een steen, de laatste 8 maanden :')

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 17:50

YelaBrenda11 schreef:
koos vriendloos bedoel je ??? _O-

:j :')

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 17:58

Jij bent te leuk, lief en aardig, spreek die g*tver eens een keer hardop uit. Als je naar het toilet moet dan roep je " even wachten" en doen ze dat niet dan gebruik je gewoon dat woord. Zoals: Zijn jullie hartstikke doof of zo, ik had toch gezegd even wachten. Je moet gewoon iets minder leuk lief en aardig worden en echt op je strepen gaan staan, vragen mensen je wat en heb je daar geen zin in dan zeg je gewoon NEE, moet je eens kijken hoe kort het duurt voor ze wel rekening met je gaan houden.