Ervaringen met osteopathie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Katja

Ervaringen met osteopathie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-13 14:26

Na 5 jaar tobben met mijn lijf en heel veel uren fysio, onderzoeken en een operatie gaat nog lang niet alles zoals het moet. Ik loop vrijwel constant met gewrichtsontstekingen en spieren die gaan verkleven. Mijn fysio kwam met het idee om eens naar een osteopaat te gaan. Nou dacht ik eerlijk gezegd dat het net zoiets als een manueel was maar ik blijk dat nogal mis te hebben :o

Het klinkt allemaal nogal vaag en zweverig wat ik lees dus ik ben benieuwd of er bokkers zijn die ervaringen hebben met osteopathie. Ik heb morgen een afspraak en ben wanhopig genoeg om het in ieder geval te proberen maar moet zeggen dat ik na wat lezen wel erg sceptisch ben.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 14:46

Ik ben bij twee verschillende osteopaten geweest over een aantal jaar.
Nou heb ik wel wat verschil gemerkt in de eerste behandeling van beide osteopaten, maar de vooruitgang en afname klachten bleven uit.
Bij de ene heb ik zelfs zeven behandelingen gehad! En toen begon ie over dat mijn piercings mijn klachten veroorzaakten (knap als mijn klachten zes jaar daarvoor ontstonden, vóórdat de piercings geplaatst zijn := ).

Ik zou het zeker niet afwijzen en proberen, maar als je er geen vooruitgang in merkt, zou ik er lekker mee stoppen :)
Daarentegen heb ik weer wel goede ervaringen met osteopathie voor mijn pony :+

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 14:54

Ik heb echt heel erg veel baat (gehad) bij mijn osteopaat. Hij is dan wel daarnaast ook fysio en manueel therapeut dus kijkt naar het complete plaatje, en ben naast de osteopatie behandelingen ook gekraakt omdat dat nodig was. Maar hij heeft mij weer op de been gekregen na een ongeluk vorig jaar. Waar artsen e.d. weinig voor me konden uitrichten. Ik had/heb littekenweefsel en verklevingen rondom een aantal organen en spieren bij mn milt en maag waar ik heel veel pijn aan had maar de artsen niet zoveel raad mee wisten. Ik zou het absoluut een kans geven! Ik waarschuw je wel, ik had er zeker de eerste behandelingen behooorlijk wat napijn van, en het werd eerst ook wat slechter voor het daarna beter werd maar dat is opzich vrij logisch gezien het moet gaan herstellen. En ik vind het absoluut niet zweverig eerlijk gezegd. Die van mij is in elk geval heel nuchter en legt duidelijk uit wat het behandelplan is en waar ik rekening mee moet houden na de behandeling.

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 14:58

Je hebt er inderdaad hele zweverige tussen. Ik ben eens bij eentje geweest die begon over m'n chakra's die in verkeerde volgorde zaten >;) (oooh, dus dát was het!). Dus... daar ben ik daarna niet meer geweest, dat begrijp je vast wel.
Maar je hebt ook niet zweverige, ik hoop dat de jouwe in categorie 2 valt. Degene waarvan ik je de naam ga pben is niet zweverig.

Katja

Re: Ervaringen met osteopathie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-13 15:51

Fijn om te horen dat het niet noodzakelijk zweverig is. Deze meneer is in ieder geval fysio.
Ga het morgen wel merken, hoop heel erg dat het mijn klachten in ieder geval voor een gedeelte verlicht.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-13 16:00

Nou, eerste behandeling is achter de rug.
Alles wat hij vertelde klonk wel logisch maar ik ben benieuwd wat ik er uiteindelijk aan ga hebben. Ga in ieder geval volgende maand weer. Mijn lijf moet eerst herstellen van deze behandeling.
Een aantal dingen zitten er in ieder geval al heel lang dus die zullen ook heel lang nodig hebben voor alles weer is zoals het moet zijn.

Had alleen niet verwacht dat het zo vreselijk pijnlijk zou zijn :=

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 16:11

Herkenbaar :Y) Ik had er ook steeds een maand tussen :j En ja bij mij deed het ook zeer, en vooral ook de dagen erna had ik echt het gevoel door een vrachtwagen overreden te zijn. Maar nu, 6 maanden later ben ik heel blij dat ik dat traject in ben gegaan :j Ik hoop dat jij er ook baat bij gaat hebben!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-13 16:13

Dat hoop ik ook.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 16:14

Hier slechte ervaringen met osteopathie. Na 6 behandelingen was ik volgens de behandelaar helemaal af van mijn klachten. Nou niet dus, even veel last. Volgens hem bestond dat niet en zat het allemaal maar tussen mijn oren. Ja fijn....
En een andere haalde er steeds meer dingen bij, veel te zweverig.

Volg nu weer gewoon fysio. Die maken me ook niet beter, maar de klachten blijven nu wel beheersbaar. Merk het ook goed als ik een keer over moet slaan.

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 20:36

ik ben er ook naar een geweest helaas zonder resultaat.
was helemaal geen zweverig type.