Onsteking bij verstandskies

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Onsteking bij verstandskies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 13:19

Voordat iemand het vraagt: ja ik ben naar de tandarts geweest. :D

Ik kreeg zaterdag wat last van mijn kaak en werd zondagochtend wakker met een bult bij mijn (doorkomende) verstandskies. Maandag was dit nog erger en bij aanraking kwam er allemaal pus ( :r ) uit.. Toen kon ik me die kant ook niet meer kauwen.. Heb toen de tandarts gebeld en ben daar 's avonds heen geweest, hij heeft het soort leeg geprikt (vermoed ik), want hij zei dat er inderdaad veel pus uitkwam. Ik heb toen ook een verwijzing voor de kaakchirurg gekregen om al mijn verstandskiezen te laten trekken ( ;( ).

Echter, die ontsteking zit er nu nog steeds. De bult zit nu niet meer zo zeer op mijn kies (kan gewoon kauwen aan die kant), maar meer richting mijn wang. Er komt nog steeds pus uit, en mijn kaak doet nog steeds zeer. Ook zijn mijn lymfeklieren aan die kant nog dik.
Mijn vraag nu: is dit normaal? Ik had namelijk verwacht dat het na de tandarts soort 'leeg' zou zijn, of dat het in ieder geval minder zou worden. De pijn word echter meer, en de bult word ook nog niet kleiner..

Iemand die weet wat ik hier aan kan doen? Hoe/wanneer gaat die bult weg? :')
Als het vrijdag nog niet weg is bel ik gewoon de tandarts weer hoor, voor dat al mijn tanden eruit vallen.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 13:21

Nog een keer naar de tandarts en antibiotica voor laten schrijven :)

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 13:22

Met t leeghalen is de ontsteking nog niet weg, heb je medicijnen mee gekregen?
Die zullen de ontsteking moeten aanpakken.
En wanneer gaan je verstandskiezen eruit?

Anoniem

Re: Onsteking bij verstandskies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 13:26

Ik heb geen medicijnen of recept meegekregen, heb inderdaad wel op internet gelezen dat er vaak waterstofperoxide wordt voorgeschreven maar durf dat niet zo goed zelf te halen/te gebruiken aangezien mijn tandarts er niets over heeft gezegd.

Verstandskiezen worden 22 mei ( :z ) getrokken..

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 13:34

Zeker even terug gaan dan, ik heb al 2 x ab en spoeling gehad.. anders kan het heeeel lang gaan duren en heel veel zeer gaan doen.

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 13:35

Hitime schreef:
Ik heb geen medicijnen of recept meegekregen, heb inderdaad wel op internet gelezen dat er vaak waterstofperoxide wordt voorgeschreven maar durf dat niet zo goed zelf te halen/te gebruiken aangezien mijn tandarts er niets over heeft gezegd.

Dat waterstofperoxide heeft mijn tandarts voorgeschreven toen het tandvlees wat irriteerde rond de verstandskies(hoeven er niet uit tot dusver). Maar ik heb het 1x geprobeerd en brrrrr ging gelijk over m'n nek. En sowieso vond ik het maar raar om dan in m'n mond te doen(scheikundige achtergrond in m'n studie en daar heb ik toch altijd geleerd om dat niet binnen te krijgen).
Nu kwam mijn schoonmoeder met Corsodyl( chloorhexidine) wat zei had meegekregen bij de tandarts voor haar verstandskiezen, en dat is veeeel beter doen. Na 4 à 5 keer spoelen nergens meer last van. Het enige nadeel is dat je na het spoelen de eerste 1 à 2 uur niet echt meer wat proeft( volgens mijn tandarts was dat zijn reden om dat niet voor te schrijven).
Maar persoonlijk zou ik toch even met zoiets gaan spoelen, anders verga je van de pijn. En werkt het niet is een antibiotica kuur zo begonnen. Succes!

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 13:36

Antibiotica helpt. Ik heb het ook gehad en was er toen na een paar dagen vanaf.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 13:38

Hitime schreef:

Toen mijn verstandskiezen werden getrokken had ik ook geen medicijnen mee gekregen.

Helaas kreeg ik ook een ontsteking er in.
Wat ik als oplossing heb gekregen van de huisarts; Een flinke zout oplossing maken (gewoon met keukenzout) en dan via een spuitje het in de "wond" spuiten. In het begin doet het echt zeer, maar na verloop van tijd gaat het beter. Binnen een week was het bij mij weg.

Ik hoop dat je er iets aan hebt :(:) Heel vervelend!

WillemYntJee

Re: Onsteking bij verstandskies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 14:57

Haar kiezen moeten nog getrokken worden cchanny ;-)
TS zou zeker even om een ab kuurtjen vragen! Tot 22 mei met een ontsteking in je mond rondlopen is niet fijn!

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 18:05

WillemYntJee schreef:
Haar kiezen moeten nog getrokken worden cchanny ;-)
TS zou zeker even om een ab kuurtjen vragen! Tot 22 mei met een ontsteking in je mond rondlopen is niet fijn!

Weet ik. Maar omdat het ging over medicijnen al mee te hebben gekregen.