Ik kreeg zaterdag wat last van mijn kaak en werd zondagochtend wakker met een bult bij mijn (doorkomende) verstandskies. Maandag was dit nog erger en bij aanraking kwam er allemaal pus (
) uit.. Toen kon ik me die kant ook niet meer kauwen.. Heb toen de tandarts gebeld en ben daar 's avonds heen geweest, hij heeft het soort leeg geprikt (vermoed ik), want hij zei dat er inderdaad veel pus uitkwam. Ik heb toen ook een verwijzing voor de kaakchirurg gekregen om al mijn verstandskiezen te laten trekken (
).Echter, die ontsteking zit er nu nog steeds. De bult zit nu niet meer zo zeer op mijn kies (kan gewoon kauwen aan die kant), maar meer richting mijn wang. Er komt nog steeds pus uit, en mijn kaak doet nog steeds zeer. Ook zijn mijn lymfeklieren aan die kant nog dik.
Mijn vraag nu: is dit normaal? Ik had namelijk verwacht dat het na de tandarts soort 'leeg' zou zijn, of dat het in ieder geval minder zou worden. De pijn word echter meer, en de bult word ook nog niet kleiner..
Iemand die weet wat ik hier aan kan doen? Hoe/wanneer gaat die bult weg?
Als het vrijdag nog niet weg is bel ik gewoon de tandarts weer hoor, voor dat al mijn tanden eruit vallen.
) getrokken..
Heel vervelend!