De longen uit mijn lijf......

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

De longen uit mijn lijf......

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 21:28

Hoesten :+

Wat ik eigenlijk hoop te vinden is een oplossing tegen mijn hoesten zodat ik kan slapen vanavond. Ik ben enorm verkouden en daar bovenop heb ik ook nog eens allerlei infecties, het komt erop neer dat ik echt de longen uit mijn lijf hoest. Het doet zo veel pijn en ik lig er echt door wakker.

Iemand de gouden tip met huis-tuin-keuken middelen die ervoor kan zorgen dat ik kan slapen vanavond? :o

WillemYntJee

Re: De longen uit mijn lijf......

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 21:32

Heb je iets van medicijnen met codeïne erin? Dat onderdrukt de hoestprikkel wat..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 21:32

Nope, ik woon sinds kort op mezelf en ik heb hier alleen paracetamol en ibuprofen liggen..

_LauraD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 21:33

Hoi Ts! Rot voor je en helaas heel herkenbaar, ik heb er ook een paar weken last van gehad :7
Heb je een neusspray? Anders stomen boven kokend water, een gesneden ui naast je bed (dat werkt echt heel goed!!!), dampo (of tijgerbalsem) op je rug/borst smeren en proberen door je neus te ademen. Heb je ook koorts? En zitten je oren dicht? Ik zou sowieso tijdig naar de dokter gaan, ik ben er nu eindelijk na een antibiotica-kuurtje vanaf. Beterschap!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 21:36

Ik ben al naar de dokter geweest, helaas liggen de problemen van mijn hoesten wat dieper, namelijk in mijn maag :+ Heb een aantal dagen bloed opgehoest door een infectie in mijn maag.. Nou is betreffende infectie ondertussen gedempt met allerlei pilletjes en drankjes, maar door het bloed is de infectie uitgespreid naar mijn longen/keel. Daardoor hoest ik echt elke 10 seconden, ontzettend droog en het is een hele nare kriebel. Als ik lig is het ook nog eens 10 keer erger dan als ik sta. Het is nu echt op het punt dat ik last heb van mijn longen en dat ik gewoon amper kan praten zonder bijna te stikken. Het is ook niet echt bevorderlijk voor de slaap moet ik zeggen.

Neusspray heb ik, dat werkt tot zoverre dat ik door mijn neus kan ademen, maar daar stopt het ook wel. Het hoesten gaat er echt niet door weg. Zit ondertussen ook al aan mijn tweede flesje neusspray en het is eigenlijk tijd om te gaan stoppen.. Zit al een week aan "die ene zware neusspray die je maar 5 dagen mag gebruiken"

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 21:38

Niet plat gaan liggen als je gaat slapen, maar probeer zoveel mogelijk rechtop te blijven.

_LauraD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 21:40

O balen zeg! Dan zou ik een extra kussen onder je kussen leggen, zodat je hoofd iets hoger ligt. Dat ui kan sowieso geen kwaad. Heb je honing? Thee met honing verzacht ook wel wat. Ik zou morgen dan toch nog even de dokter bellen om te vragen wat je tegen het hoesten kan doen, misschien heb je nog wel een of ander medicijn nodig?

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 21:42

Zorg dat je altijd een flesje water bij je hebt. Ik heb vorig jaar kinkhoest gehad, het enige dat hielp te overleven was regelmatig een slokje water nemen Misschien helpt het bij jou ook een beetje.

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 21:42

Als het liggend erger is als zittend, deken en kussen pakken en je comfortabel maken op de bank.
voor het hoesten zelf weet ik niet echt wat, maar als je echt amper kan ademen even HAP bellen voor advies;) zij zullen je vast ook kunnen helpen.

Gytrash24

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 21:45

Wat ik op het moment doe. Heel heeeeeel rustig ademhalen O.o niet lachen! das helemaal dodelijk. En vooral heel veel aan de honing ^^ als in op brood in de thee noem maar op. Doet echt wonderen.
Heb zelf een na tik van een enting gehad mijn longen voelen echt alsof ze dichtgemetseld zijn als ik ook maar begin te hoesten nou kom over een uur maar terug... het houd gewoon niet op zo vervelend.

Ik ga dit topic maar even volgen. Hopelijk vind ik hier de gouden tip.

owh en trouwens. Ik zie dat heel veel mensen met kussen extra doen. Ik heb juist al mijn kussen van mijn bed verbannen zolang ik recht ligt slaap ik veel meer de nacht door. Dan dat ik mezelf verhoog. Overigens als je last hebt van een dichtgaande neus raad ik wel meer kussens aan ^^ als je hoger ligt blijft je neus mooi open.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 21:53

Mijn neus valt gelukkig wel mee, vooral in combinatie met genoeg neusspray. Ik heb besloten dat ik voor nu 2 ibuprofen 400 in mijn mik kieper en hopen dat ik daardoor snel genoeg in slaap val.. Niet zo lekker voor mijn maag (zeg maar gerust alles behalve lekker) maar heb toch een kuurtje maagbeschermers gekregen voor als mijn infectie over is. Feest is het weer :') Lepeltje honing ga ik nemen, hopen dat dat misschien helpt

FloortjeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 22:00

Oh rampzalig! Ben zelf longpatiënt en als ik weer eens een terugval heb ga ik voor het slapen gaan altijd douchen, douche flink warm zodat dr genoeg stoom ontstaat, dan komt het grootste gedeelte los. En daarnaast slaap ik ook met mn hoofdeind een stuk omhoog, slijm komt hierdoor wel iets moeilijker naar boven, maar anders stik ik dr 's nachts in. En voor de rest, aan de medicatie maar las al dat je dat niet binnen handbereik hebt. Ohja als je wat drinkt, drink dan geen dingen als melk, ranja of andere frisdranken, dit maakt (tenminste bij mij) het slijm taaier. Alleen maar water drinken dan is het slijm het minst taai.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 22:02

Ik ben normaal een groot fanatiekeling van hoestdrankjes en alle pillen om het slijm los te kunnen krijgen, maar dat wilt nou dus niet lukken. Heb net pak hem beet 5 minuten een lang een schroeiend hete douche op mijn borstkas gericht en het heeft even geholpen, maar nou is het weer net zo erg helaas...

Kingie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 22:05

Aah hoesten is echt verschrikkelijk.

Bij mij wilde strepsils vaak wel helpen, dat verzachtte het een beetje. Ook tijm thee en honing helpen! Sterkte, ik hoop voor je dat je gauw weer beter wordt.
Oja, geen melk drinken! Daar wordt het alleen maar erger van.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 22:06

Homiafortuna schreef:
Niet plat gaan liggen als je gaat slapen, maar probeer zoveel mogelijk rechtop te blijven.

Als je problemen hebt met je maag, kan reflux ervoor zorgen dat je extreem gaat hoesten. Dus als je de mogelijkheid hebt om je hoofdeinde van je bed hoger te zetten, gewoon doen.

En voor morgen, als je wat medicijnen kunt halen, een maagzuurremmer, of Rennies kopen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 22:10

Voor de maagproblemen heb ik tabletten die ik van mijn dokter niet mag mengen met andere maagtabletten. Ik moet ook wachten met het nemen van mijn maagbeschermers tot ik de kuur tegen de infectie af heb gemaakt. Ik heb een paar kussens opgestapeld en ik ga vannacht proberen zo te slapen, verder heb ik mezelf lichtelijk gedrogeerd en hoop ik dus binnen nu en een kwartier heerlijk slaperig te worden..

Dat zei de dokter inderdaad ook, dat de reflux van mijn maag ervoor zorgt dat ik moet hoesten de hele tijd. Een paar nachten geleden is dit dus in mijn slaap gebeurd, maag bloedde flink, vandaar dat ik ook door heb gehad dat ik überhaupt maar even een tripje naar de eerste hulp moest maken. Ik ga morgen even goede hoestdrank halen, dat verhelpt het niet maar kan het misschien wel een beetje dempen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 22:16

Even een update-je vanuit mijn bed, ik heb ondertussen zelfs zo'n piep in mijn ademhaling, alsof ik 80 ben... := hoop echt dat ik kan slapen

elske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 22:55

2x 400 mg ibuprofen in één keer is heel erg hoog (te hoog), voortaan gewoon aan de dosering in de bijsluiter houden!! Daarbij veroorzaakt het vaak maagklachten en de verhoogd kans op maagbloedingen. Aangezien je aangeeft dat de oorzaak in je maag ligt, is het misschien verstandig om eerst even met je huisarts/apotheker te overleggen en morgen over te gaan op paracetamol.

Ik hoop dat je zo ook kan slapen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 23:06

Ik heb inderdaad maar paracetamol in plaats van ibuprofen genomen. Ik ben gelukkig bekend met de bijwerkingen van ibu, ik heb alleen een kuur maagbwschermers liggen dus dacht dat het wel kon. Uiteindelijk toch maar zo gedaan. Tot nu toe slaap ik nog niet, elke keer nog hoesten. Expres het hoesten negeren helpt elke keer voor een paar minuten, daarna stik ik zo'n beetje

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 07:28

en TS, de nacht nog een beetje redelijk doorgekomen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 09:10

Niet bepaald.. De wekker ging al vroeg en ik heb in totaal misschien 3 uur kunnen slapen. Ga straks maar weer een langs de huisarts om iets voor het hoesten te vragen, want ik word op dit moment zelfs misselijk van het hoesten