Keratosis pilaris / Cellulite

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Geryon

Keratosis pilaris / Cellulite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-13 18:21

Hallo bokkers :D

Ik heb erg last van KP (al die rode bultjes) en cellulite (beter bekend als cellulites). Maar de zomer komt eraan en ik ga dus weer aan de slag met cremes en scrubben etc. omdat ik hoop dat het wel gaat minderen (net als vorig jaar) omdat ik mij wel fijn wil voelen in bikini/korte broek.

Mijn huid, is echt een hel. Best erge KP, cellulite en de kleur van een melkfles _O-

Mijn vraag. Wie herkent dit? Wie is er (al) mee bezig hun huidje mooier te krijgen en HOE? :D

F_Orumster

Re: Keratosis pilaris / Cellulite

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 18:22

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 17:50

Cellulitis verdwijnt van flink sporten ;) Zelf ervaren

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 17:52

antje_vip schreef:

Bij jou wellicht. Ik heb een vriendin die mega veel sport, super strak in het vel, kont is gewoon hard :D Maar ze heeft best wel putten

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-13 18:48

F_Orumster schreef:
Wat ik geweldig vind voor KP is ureumcreme van eucerin. Ureum is wat je huid nodig heeft ter voorkoming van kp. Een topic vol http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... is+pilaris

Bedankt voor de tip en het topic!

antje_vip schreef:

Jij had waarschijnlijk overgewicht? Cellulite is bij sommigen ook zichtbaar als ze 'dun' zijn, is erfelijk. Dat heeft te maken met hoe het vet opgeslagen wordt. Hoe meer vet hoe zichtbaarder het wordt. Bij mij kan het dus niet weg gaan. Of ik moet helemáál geen vet meer hebben maar ik denk dat ik dan binnen een dag dood ben :D

Colway schreef:
antje_vip schreef:

Bij jou wellicht. Ik heb een vriendin die mega veel sport, super strak in het vel, kont is gewoon hard :D Maar ze heeft best wel putten

Dit dus :P

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 20:20

Mischien minder (slechte)vetten eten en gezond eten en zorgen dat je redelijk gespierd word?
( geen idee hoor haha maar dan lijkt mij dat het minder word)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-13 20:33

mymy schreef:
Mischien minder (slechte)vetten eten en gezond eten en zorgen dat je redelijk gespierd word?
( geen idee hoor haha maar dan lijkt mij dat het minder word)

Nogmaals. Ik heb geen enkele kilo overgewicht en ik ben al redelijk gespierd :j Cellulites betekent niet dat je dik bent...

dit ben ik:
http://i719.photobucket.com/albums/ww19 ... 4-1355.jpg

En toch is mijn huid verschrikkelijk :j
Laatst bijgewerkt door Geryon op 25-04-13 20:38, in het totaal 1 keer bewerkt

bibstertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 20:34

o ja op m'n handen heb ik allemaal rode bultjes van de zon (waarschijnlijk)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-13 20:36

Dat is iets anders dan kp, of je moet haren op je handen hebben die niet goed doorkomen :P

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 22:16

Wanneer je slank bent en cellulitus hebt kun je het wel wat weg krijgen door het strakker te sporten.
Ook bij hele slanke dames kan dat veel helpen.

Verder is cellulitus heel normaal ook alle celebs hebben cellulitus alleen hebben zij iemand die het op de pc wegwerkt voor ze. Het hoort helaas bij vrouw zijn.

Mariska_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 20:04

Ik ben ook een slanke meid,met een ideaal gewicht, maar helaas cellulite op de achterkant van m'n bovenbenen.
Merk wel dat het door masseren met olie en veel wandelen ietsje minder is...
Maar zelfs ik durf niet echt in een bikini..omdat ik dat dus steeds voor me zie...

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 20:10

Scarlet Johansson:

Afbeelding

Cellulitis overkomt de beste. Niet wakker van liggen en gewoon naar het strand en je fabulous zelf zijn.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-13 22:35

Strakker sporten door cardiotraining? Of per se ook oefeningen?

Dat plaatje had ik inderdaad ook gezien van haar! Toch best een geruststelling haha.

Maar laat je echt niet tegenhouden erdoor! Vaak valt het niet op. Heel veel mensen hebben emee te maken.

Ik heb heb het erg op mijn achterkant bovenbenen en billen. Die kunnen nu wel wat strakker. Maar ik ga weer paardrijden en dan gaat het al erg snel bij mij. Maar ook toen ik gewoon een strakke maar ronde gespierde kont had, was het al zo...

En de rest zit vol met kp... :+ en het leukste is, dat ik merk dat alle mensen daar (kp en cellulite) doorheen kijken of dat ze het niet opvalt!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 22:39

volgensmij hebben veel vrouwen cellulitis, ik heb er gelukkig geen last van, al moet ik zeggen dat ik ook nog niet volgroeid ben (laatbloeier :P ) maar van dat KP heb ik wel last, wist niet eens dat het een naam had :oo binnenkort ook maar even een zalfje voor halen! hopen dat het werkt! :D

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 22:49

Je kunt cellulitis minder maken door kracht training.
Wanneer je vooral cellulitis hebt omdat je ietsje te zwaar bent dan helpt cardio natuurlijk ook al een boel.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-13 22:55

Ik wil dus eigenlijk echt niet meer gespierd worden.. -O- En ik krijg bij wijze van spreken alleen al meer spiermassa door cardio :=

Nouja dan toch maar eens vragen aan vriendlief!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 08:54

Die ureumzalf helpt mij echt zeer goed tegen de kp.. In dat topic gaan ze daar niet zo op in maar mij hielp het geweldig.

Mn vriend denkt dat ik geen cellulitis heb dus laat m maar in die waan :D

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 21:58

Bij mij helpt 10% ureumcreme van Eucerin ook erg goed. Ik smeer mijn benen iedere dag in en dan kan ik vrolijk het strand op: geen rode bultjes meer. Zo af en toe scrubben ondersteunt ook het proces naar een gladde huid.
Cellulitis heb ik ook een tikkie op mijn kont. Ach.. ik heb geen overgewicht en ik heb een goede conditie. Ik heb het maar geaccepteerd. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 22:11

Tegen de cellulitis heb ik een tijdje bio-olie van de Kruidvat gesmeerd. Ik heb ook nog eens hele erge striemen op mijn benen van het heel erg aankomen in een korte tijd, en dat heeft eigenlijk tegen beide mijn problemen wel wát geholpen. Voor de rest is erfelijke cellulitis volgens mij iets waar je niet zo veel aan kan doen..

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 12:13

Raponsje schreef:
Je kunt cellulitis minder maken door kracht training.
Wanneer je vooral cellulitis hebt omdat je ietsje te zwaar bent dan helpt cardio natuurlijk ook al een boel.

Agree!

Ik heb helaas geen voor (of na) foto's, maar ik ben mijn benen en billen om de dag gaan trainen in de sportschool en thuis. Je zag het per week minder worden en ik heb het nu nog maar een heel klein beetje!
Terwijl je tot een aantal maanden geleden nog poffertjes kon bakken op mijn benen. -O-

Ik deed voornamelijk lunges, squats, zwemmen en wat cardio apparaten op de sportschool. Verder veel wandelen en fietsen. Als ik weinig tijd had deed ik even 20min lunges en squats en dat voelde ik de volgende dag al behoorlijk.
Ik heb hiervoor wel gewichten aangeschaft, dan train ik nog net iets harder en beter.

Ik had trouwens geen overgewicht, maar wel stevige benen, qua broekmaat nu een hele maat kleiner omdat vet is omgezet naar spieren.
Dit resultaat heeft mij ongeveer 4 a 5 maanden gekost.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 21:42

Dat cellulitis alleen voorkomt bij overgewicht is echt een fabel, ik heb ondergewicht en een vetpercentage van 19 a 20% (dus te weinig) en ook ik heb cellulitis op mijn benen. Als ik loop zie je het achterop en aan de zijkant, als ik knijp is het heeel erg. Ik sport 3 a 4 keer per week (cardio en kracht gecombineerd) en wordt nog niet minder. Maar moet zeggen dat ik ook vrij veel en ongezond eet, dus hou het wellicht zelf in stand :') .

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 09:53

Ik eet best gezond, weinig vetten, ik beweeg veel, heb een BMI van +/- 19,4, vetpercentage van 19/20% en heb heb cellulites, niet veel en in rust niet echt zichtbaar, bij spanning op de huid wel en bij de beruchte TL balk ook beter zichtbaar.

Moet wel zeggen dat ik hou van alcoholische versnaperingen waarvan weer bekend is dat het niet echt een gunstige invloed heeft op cellulites.

Maar ik ken geen enkele vrouw die het echt niet heeft

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 11:37

Dat is logisch omdat het ontstaat onder invloed van oestrogeen, en iedere vrouw heeft een aardige hoeveelheid oestrogeen :D . Dat is ook de reden dat mannen het niet hebben.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 14:41

Nee snap ik, maar ik ken ook geen vrouwen die het echt niet hebben. Iedereen, althans de vrouwen die ik ken/zie heeft het in meerdere of mindere mate

(gelukkig haha)