Mijn bloed is weg?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Mijn bloed is weg?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 18:12

Hoi bokkers!

12 april moest ik bloed prikken voor onderzoek, een week later, de 19e zou ik de uitslag krijgen.
Volgens de internist was alles goed en waren er geen afwijkingen.
Maar om tot het punt van mijn verhaal te komen, krijg ik die middag nog een brief van het ziekenhuis of ik a.u.b. Nogmaals wilde komen bloedprikken omdat mijn bloed was kwijtgeraakt..

Ik vind het een zeer vreemde fout en al helemaal dat de internist heeftgezegd dat mijn bloed in orde was..

Meer bokkers die dit hebben meegemaakt?!

Blazee

Re: Mijn bloed is weg?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 18:15

Ja dit heb ik ook wel eens gehad. Ik moest opnieuw komen, maar dat stelde ik nog even uit. Voordat ik weet een nieuwe afspraak kreeg ik weer een telefoontje dat het weer gevonden was en alles goed was. Ik denk dat dat zo ongeveer 2 weken later was ;) .

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 20:56

Helaas ook wel eens meegemaakt..
Ben gelijk weer opnieuw bloed laten prikken 't was niet anders.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 20:59

Ik denk dat TS het ook niet erg vindt om nog een keer bloed te geven, maar dat de internist zei dat het goed was, terwijl er helemaal geen uitslag kan zijn !

Of begrijp ik het verkeerd :o ?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 20:59

Ik zou ook in elk geval terug gaan, voor het zelfde geld mankeer je wat en hebben ze niet het juiste bloed getest oid..

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 21:05

Ik zou iig verhaal halen. Wellicht heeft de situatie elkaar gekruisd, maar het is een vreemd verhaal...

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 21:10

Dit is van het ziekenhuis wel ontzettend slordig.
Het is eigenlijk te gek voor woorden dat dit soort dingen in de gezondheidszorg deze tijd nog gebeuren.
Als je wilt weten wat er aan de hand is zal je opnieuw moeten bloedprikken, maar je mag natuurlijk best je ongenoegen laten blijken. (En checken of ze dit niet 2x bij de zorgverzekering gaan declareren.)

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 21:13

Foutjes maken is menselijk hoor. Niet zo fijn als jij degene bent waar het bij gebeurt, maar dan nog maar een keertje terug.

neinie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 21:14

Wat nog wel eens voorkomt, is dat ze nog een nabepaling willen doen uit je bloed en dat toen bleek dat de buisjes kwijt waren.
Dan kan de internist de 1e gegevens wel alvast bekeken hebben, maar bij verder aanvragen van de nabepalingen is het dan misgegaan.

Hoe dan ook erg slordig.. (maar inderdaad menselijk)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 21:15

Kimbers schreef:
Foutjes maken is menselijk hoor. Niet zo fijn als jij degene bent waar het bij gebeurt, maar dan nog maar een keertje terug.
Maar wat heeft bloedprikken voor zin als de uitslag niet eens wordt afgewacht... :\

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 21:23

Kimbers schreef:

We maken inderdaad allemaal fouten, maar op een bepaald niveau is de tolerantie wel wat kleiner.

Wat nou als TS een tumor had gehad? Dan zou er tijd verloren kunnen zijn gegaan die cruciaal is.
In de gezondheidszorg en bijv. de luchtvaart zouden dit soort dingen niet mogen gebeuren.
Een piloot is ook maar een mens en als die een foutje maakt dan kan dat levens kosten.

Ik ken iemand die door zo'n foutje onterecht de diagnose kanker heeft gekregen. Na de eerste chemokuur kwamen ze er achter dat zij geen kanker had. Nu kan ze helaas geen kinderen meer krijgen door de chemo. En aan de andere kant hebben ze iemand gemist met een snelgroeiende tumor die onbehandeld bleef.
Dit soort dingen zouden op dit gebied gewoon niet fout mogen gaan.

the_titan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 21:32

ooit eens gehad dat ze een aantal stalen namen. Na analyse bleek het aantal witte bloedlichaampjes te laag, dus ik in de omgekeerde isolatie (iedereen die binnenkomt, moest mondmasker op etc.) komen ze om 1 uur snachts vragen of ze nog wat mochten nemen.

Wat bleek. uit de katheder komt een verdunning die nient om geen stolsels te krijgen. heparine, en dat wordt opgevangen in een afvalbuisje.

Hadden ze dus de verdunning geanalyseerd en het echte staal weggegooit.
vandaar dat de leukocyten zo laag waren. alles was verdund.
Enfin, ik antwoorde maar, je weet waar de kraan staat, tap maar wat af.

Even later, leukocyten ok, isolatie mocht weg.

niet zo ernstig naderhand, eerder grappig.

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 13:19

Ik heb het ook een keer gehad, moest bloed afgenomen worden en dat is ook gedaan alleen ze moesten het bloed koelen voor een bepaald onderzoek en dat waren ze vergeten. Dus mocht ik de volgende dag weer, en ze hebben niet eens excuses aangeboden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 17:12

Bedankt voor de reacties!
Mijn moeder heeft het ziekenhuis al gebeld en ze begrijpen zelf ook niet hoe het kan, ze vinden het ook een vreemd geval dat de internist heeft gezegd dat het in orde zou zijn.
Fouten zijn menselijk maar foute in de medische sector moeten verboden worden.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 17:50

Myca schreef:
Kimbers schreef:

We maken inderdaad allemaal fouten, maar op een bepaald niveau is de tolerantie wel wat kleiner.

Wat nou als TS een tumor had gehad? Dan zou er tijd verloren kunnen zijn gegaan die cruciaal is.
In de gezondheidszorg en bijv. de luchtvaart zouden dit soort dingen niet mogen gebeuren.
Een piloot is ook maar een mens en als die een foutje maakt dan kan dat levens kosten.

Ik ken iemand die door zo'n foutje onterecht de diagnose kanker heeft gekregen. Na de eerste chemokuur kwamen ze er achter dat zij geen kanker had. Nu kan ze helaas geen kinderen meer krijgen door de chemo. En aan de andere kant hebben ze iemand gemist met een snelgroeiende tumor die onbehandeld bleef.
Dit soort dingen zouden op dit gebied gewoon niet fout mogen gaan.

Ik denk ook dat het niet heel veel gebeurd omdat deze mensen zelf ook weten dat ze dubbel moeten checken. Helaas blijven fouten bestaan en zal het nooit helemaal verdwijnen, hoe schrijnend ook in bepaalde situaties.